... מניסיונו האישי תהליך ארוך של חקירה עצמית שהביא אותו להבנה זו, שבה הוא מזהה את עצמו עם ההוויה הכוללת. במצב זה הוא חווה את המציאות בו זמנית כדבר והיפוכו -
שמחה ועצב, אחדות ונפרדות - וזאת נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך ניתן להגיע לחוויית האחדות והשלמות הזו? אליעד מסביר שכדי להגיע לחוויית השלמות, יש ... ורע, כאב והנאה, היא רק ביטוי של הוויה אחת שלמה ובלתי נפרדת. הוא טוען כי החוויה העליונה, האולטימטיבית, היא מצב שבו האדם מסוגל לחוות דבר והיפוכו בו - זמנית -
שמחה ועצב ביחד, נפרדות ואחדות יחד. זו נקראת חוויית האלוהים או חוויית השלמות. איך מגיעים לחוויית השלמות הזאת? כדי להגיע לחוויית השלמות עליך לחקור בשכל שלך עד ... זה לא נכון? אליעד: למשל, תיקחי את היוגים בהודו. זה שזה לא מקובל אצלך, לא אומר שזה לא נכון. שאלה: הם אולי מנסים להתגבר על הכאב. אליעד: ומה זה משנה? היוגי
שמח שהוא הצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמה: את קוראת ספר, ופתאום יתוש עוקץ אותך, אבל את שקועה בספר ולא מרגישה את היתוש. האם זה מפריע לך? שאלה: אם אני לא ... באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם. אליעד אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמה, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור? ועיניתם את נפשותיכם, אתה
שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב. שאלה אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו. אליעד זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון שאלה הם אולי מנסים להתגבר על זה. אליעד מה זה משנה, היוגי
שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמה, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך לא? כי את לא מודעת לכאב. שאלה ... כל מה שקורה זה ביטוי של רצונך. מה שרבי נחמן באותו הקשר אמר שלא תבוא עליו השמש, אל תעשה את המצוות בשביל העולם הבא, ביומו תעשה שכרו, תנסה לעשות את המצוות
בשמחה כזאת שתהנה מעצם קיום המצווה. ורבי נחמן מסביר מהי דרגת
השמחה, ישמח ישראל בעושיו, כמו שבן אדם יוצר כלי, אז האומן
שמח בכלי שהוא יצר, אז אתה צריך להגיע לחוויית מציאות כזאת, שאת כל המציאות אתה תחווה שאתה זה שיוצר אותה. מה שאני אומר בסופו של התהליך, שאם עכשיו את הבמאית של ... את כל התהליכים, מה שנקרא כאילו מהו עולם האמת? אתה מתחיל לראות מהי האמת, אז בהתחלה זה מאוד כיף לך, למה זה כיף לך? זה כמו בן אדם עני שזוכה בלוטו, אז הוא מאוד
שמח, אבל אחר כך אתה מתרגל שטוב לך, לכן היום אני פחות
שמח ממקודם, אבל אני מעדיף את המצב היום. שאלה שמעתי את ההרצאה של הקבצנים, ודווקא הבן אדם הכי מסכן יש לו את העצה הכי טובה לתת לך. אליעד נכון, בעצם מה אתה שואל ... כמוך, רע, בן אדם רגיל, קצת שונה אבל רגיל בעיקרון, ההבדל היחיד הוא שאצלי החוויה הפנימית יותר חזקה, זה הכל, מה יש בחוויה הפנימית. את שואלת אם זה טוב או רע?
שמחה או עצב, אני אסביר לך, תדמייני הכי
שמחה בעולם, נשמע לך ממש טוב, נכון תדמייני הכי עצב בעולם, נשמע לך הכי רע שבעולם, נכון תדמייני את שניהם בבת אחת, זה מה שאני חווה. נכון שלא הבנת שאלה נכון שלא ... הזאת. תוכיח אני יוכיח לך, אם עכשיו תשבי עם עצמך ותעצמי את העיניים, ותדמייני את עצמך חווה כל חוויה שהיא את תראי שאת לא חווה שביעות רצון, תדמייני את עצמך הכי
שמחה, תראי שחסר לך משהו, תבדקי, לא משנה איזה חוויה נחווה מהכי עצוב להכי
שמח, כל מקום שלא נשים אותך בסקלה, תמיד תהיה שם אי שביעות רצון, מה האינדיקציה של מרוצה או לא? נבדוק האם את רוצה יותר טוב או לא, האם את מפחדת שיהיה לך פחות טוב ... חוויית האלוהים, ככה אלוהים חווה את המציאות, זה נקרא חוויית השלמות. למה זה נקרא חוויית השלמות, כי כל חוויה בעולם חסרה את שאר החוויות. אתה חווה עצב, אתה תרצה
שמחה. אתה תחווה
שמחה יותר מדי ותתרגל לזה אתה תרצה עצב, ככה זה עובד, חוץ מחוויה אחת שבה יש לך את שתיהן בו זמנית. ועכשיו השאלה הנשאלת היא איך להגיע לשתיהן בו זמנית אני אסביר, ... לא יכול לעשות, זה לחשוב על דבר והיפוכו שאלה בוא נתאמן על זה אליעד אני אסביר לך למה את לא יכולה, כי דבר והיפוכו זה דבר בלתי מוגדר, את יכולה לדמיין שיא
השמחה ושיא העצב בו זמנית את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה כסא, זה ארון, הכל נפרד לא יכול להיות גם וגם, זה או פה או שם. אי אפשר גם ... יודע אליעד זה מה שאני שואל, מה אתה עדיין לא יודע שאלה את זה עדיין איני יודע אליעד אז אתה לא יכול להחליף אותי שאלה בהיבט מסויים אולי כן. אליעד אני מאוד
ישמח שמישהו יחליף אותי. שאלה כל הזמן אנו עושים דבר מה ומפסיקים וככה דברים מתפספסים. אליעד טוב? בא נמשיך איתך שאלה אתה אמרת שאתה כן יודע למה הוא ידע, ואני אומר ...