... של האדם, יכול בכלל להיות נדמה לו, שהוא רוצה את ההפך, של מה שהוא באמת רוצה. והנה, כל אחד בעולם רוצה
להיות מאושר . והאדם רוצה את השקט הנפשי ואת הרוגע. והאדם רוצה לחיות בתחושה של הרמוניה עם המציאות, ולאהוב אותה באמת וליהנות מהטוב שיש בה. אבל ... למרות שבאמת מה שהם באמת רוצים, זה משהו אחר פנימי, שהוא האושר הפנימי. והנה, הרצון הפנימי של האדם הוא
להיות מאושר בשלמות. וכל מה שהאדם עושה כל יום כל היום, זה פעולות שהוא חושב שהן יקרבו אותו אל האושר. כי האדם פועל, גם ברמת המודע שלו וגם ברמת ... כדי להשיג את המטרה הסופית שאותה הוא חושב שהוא רוצה להשיג. אבל מצד האמת, כל מה שהאדם עושה, זה אך ורק כדי
להיות מאושר. לדוגמה, ניקח פעולה יום יומית שאותה האדם עושה, כגון לשתות מים. האדם שותה מים, כדי לא להיות צמא. וברמת המודעות החיצונית של האדם, יש לו רצון לא להיות צמא, ולכן הוא עושה את הפעולה של לשתות מים. אבל מצד האמת מה שהאדם באמת רוצה, זה
להיות מאושר, ומשום כך הוא שותה את המים. כי הסיבה שבגללה האדם רוצה ברמת המודעות שלו לא להיות צמא, זה משום שהוא מבין שהצמא יגרום לו לסבל. והאדם ... מועקה, ריקנות קיומית, חרדות וכולי. ושורש התחושות האלו, הוא בכך שתת המודע של האדם, מה שמעניין אותו, זה
להיות מאושר. וההצלחה היחידה שאותה רוצה תת המודע של האדם להשיג, זה את האושר. וכאשר תת המודע של האדם קולט, שהאדם לא בכיוון הנכון, על ידי זה תת ... נקראת ריקנות קיומית. והאדם מטבעו, מחפש את האושר. וכאשר האדם לא מוצא את האושר, אז הוא מחפש דרכים חדשות
להיות מאושר. וכאשר האדם משיג איזה דבר חדש, על ידי זה מתעוררת אצלו שמחת החיים. אבל כאשר הזמן עובר, האדם קולט שהדבר הזה עדיין לא עשה אותו ... כי פעם אחת הילד מבין ומגיב בצורה אחת, ופעם אחרת בצורה אחרת. ומי שרוצה ליהנות מהחיים בדרך אל האושר וגם
להיות מאושר , עליו להתבונן על השכל של כל דבר. כגון לדוגמה במקרה הנל של חינוך הילדים, שעל ההורה לנסות להתבונן על מה שקורה סביבו. ועל ההורה ...