אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אושר, איך להיות מאושר באמת, מהו אושר אמיתי, הדרך אל האושר, איך לחיות באושר, עסוק בחיפוש אחר האושר, מחויבות אישית ואושר, רוב האנשים בעולם לא מאושרים, לשחרר כדי להיות מאושר, תפילה לאושר, מה גורם להיות מאושר תמיד, המרדף אל האושר, הדרך לאושר, חשיבה חיובית, מהו אדם מאושר, טיפים לחיים מאושרים, אושר זוגי, להיות מאושר בחלקי, איך לגרום אושר במקום העבודה, לגעת באושר, אושר תכונה מולדת, איך להתחיל להיות מאושרת, דימויים לרגעי אושר, איך לגדל ילד רגוע ומאושר, גורמים לאושר, איך להיות מאושרים, מאמר על מהות האושר, להיות מאושר מהו, משפטים חדשים ועושים אושר בגוף, להיות מאושר, עצות לחיים מאושרים, ליהנות מהדרך אל האושר, אושר אפשרי, הקשר בין חוכמה לאושר, איך להיות מאושר ושליו, איך להיות מאושר, אושר ללא גבול, איך להיות מאושרת, הדרכה אישית, פרויקט האושר,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
19:35מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מהו החיפוש הפנימי אחר האושר בסיפור "מעשה מאבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה מאבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב מתאר באופן סמלי את המסע הפנימי שעובר כל אדם המחפש משמעות ואושר אמיתי. אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל מדויק לתהליך עמוק שבו האדם עובר מסע חיפוש רוחני אל תוך נפשו, במטרה להגיע לאותה שלמות פנימית, המכונה בסיפור "הר של זהב ומבצר של מרגליות".

בתחילת המסע, המשנה למלך יוצא למדבר, מקום המסמל את אזור המחשבות הלא שגרתיות וההתמודדות עם רעיונות חדשים. שם הוא פוגש באדם ענק שאינו בגדר אנושי. אליעד מסביר כי הדמות הענקית הזו מייצגת את השכל הגבוה, מחשבות והבנות שאינן רגילות עבור האדם הממוצע. התובנות הללו כל כך חריגות עד שהאדם עלול לחשוב שהן לא אנושיות או בלתי אפשריות. זהו השלב הראשון שבו האדם מתמודד עם רעיונות חדשים ולא מקובלים עליו, ומרגיש שהם קשים מדי לעיכול.

המשנה למלך מבקש למצוא "הר של זהב ומבצר של מרגליות", מקום סימבולי לאושר ושלמות מוחלטת. אותו אדם ענק אומר לו כי אין דבר כזה, ומנסה להניא אותו מהחיפוש בטענה שזו אשליה. אליעד מדגיש שהמצב הזה דומה לתחושה פנימית אצל האדם, שיש בתוכו קול פנימי הטוען כי האושר המושלם אינו קיים. אך למרות זאת, המשנה למלך מתעקש - הוא בוכה ומדגיש את אמונתו הפנימית החזקה שהמקום הזה קיים וניתן להשגה.

כדי להוכיח את צדקתו, האדם הענק קורא לכל בעלי החיים בעולם - אולי מישהו מהם פגש אי פעם במקום כזה. כל החיות ללא יוצאת מן הכלל עונות שמעולם לא ראו מקום כזה. לכאורה זה חיזוק לטענה שאין מקום כזה בעולם, אך המשנה למלך ממשיך להתעקש שהר של זהב ומבצר של מרגליות קיים, כי התחושה הפנימית שאומרת לו "אני רוצה להיות מאושר" חזקה יותר מהספקות שמועלים כלפיו.

לאחר מכן, האדם הענק שולח אותו לאחיו במדבר, אדם נוסף, גם הוא ענק, האחראי על כל העופות, שכן הציפורים עשויות להכיר את העולם טוב יותר מהחיות. גם כאן חוזר אותו דפוס - הציפורים אומרות שלא ראו את אותו מקום מסתורי, והמשנה למלך מתעקש שוב. הוא ממשיך הלאה לאח נוסף, האחראי על כל הרוחות. שוב, אותן תשובות חוזרות - גם הרוחות שהן בכל מקום אינן מכירות את המקום המבוקש.

אליעד כהן מדגיש שהמשנה למלך אינו מוותר למרות כל האכזבות, כי בתוך האדם יש קול פנימי שאומר לו "יש אושר מושלם ואני יכול למצוא אותו", קול שמסרב לקבל את המסקנות הפסימיות שמגיעות מבחוץ. התהליך המפורט הזה מסמל את השלבים השונים בתהליך חיפוש רוחני אמיתי - התמודדות עם ספקות, התנגדויות, וחוסר אמונה מצד החברה או אפילו מצד ההיגיון הפנימי של האדם עצמו.

ברגע של ייאוש, לאחר שכל החיות, העופות והרוחות אומרים לו שאין מקום כזה, פתאום מגיעה רוח אחת אחרונה, שנעדרה מההתכנסות. כששואלים אותה למה איחרה, היא עונה שהייתה עסוקה בנשיאת בת המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות - בדיוק למקום שאותו חיפש המשנה למלך. כאן אליעד מסביר נקודה קריטית: התשובה הסופית, הפתרון, עשוי להופיע רק בסוף התהליך, רק אחרי שעוברים את כל הקשיים וכל התסכולים.

המשנה למלך מקבל כלי מיוחד, המסמל סוג של שכל או תובנה, המאפשר לו לקבל כל דבר שנדרש לו. בכל פעם שהוא שולח את ידו לכלי, הוא מוציא משם כסף או משאבים אחרים. כלי זה הוא משל לשכל מיוחד שמאפשר לאדם להתמודד עם הקשיים בדרך אל המטרה, ונותן לו את הכוח להמשיך קדימה.

בסוף המסע, המשנה למלך מגיע אל המבצר אך נתקל בחיילים המונעים ממנו להיכנס. בעזרת הכלי שקיבל, הוא מצליח לשחד את השומרים ולהיכנס פנימה. הוא מגיע לעיר יפה מאוד ושוכר שם מקום לשהות בו, וכאן רבי נחמן לא מספר לנו כיצד בדיוק הצליח להוציא את בת המלך, אלא רק מציין שהמשנה למלך הצליח בזכות "שכל וחכמה" שהיה צריך להפעיל.

אליעד מסביר שבכוונה הסיפור לא מגלה בדיוק איך בת המלך יצאה, כי התהליך חייב להיות אישי ואמיתי לכל אחד. המטרה של רבי נחמן היא לומר לאדם שבלי שיעבור בעצמו את כל שלבי המסע הפנימי, שום הסבר לא יוכל באמת לעזור לו. הדרך היחידה להגיע לאושר הפנימי האמיתי היא לעבור בעצמך את המסע המלא, להתמודד עם הספקות ולשמור על האמונה שהאושר קיים גם כשכל העולם אומר אחרת.

הסיפור מסתיים בכך שבת המלך משתחררת. אליעד מבהיר שמשמעות השחרור היא הגעה לאושר המושלם, לרגע שבו האדם באמת מרגיש שלם עם עצמו לחלוטין, ללא חסרונות, וללא תחושת חיסרון תמידית. זהו המקום שאותו האדם מחפש, מקום של אושר מוחלט ושלמות פנימית אמיתית.
מהו חיפוש פנימי אחרי האושר בסיפור "מעשה באבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה באבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב מתאר מסע פנימי מורכב של אדם, המייצג את כולנו, הנמצא בחיפוש מתמשך אחרי האושר והשלמות הפנימית. המסע הרוחני מתואר דרך דמותו של המשנה למלך, היוצא לחפש את "הר של זהב ומבצר של מרגליות", מקום המסמל את האושר המוחלט והאמיתי.

מה המשמעות של "אדם גדול שאינו אנושי" שפוגש המשנה למלך?

המשנה למלך פוגש במדבר אדם גדול מאוד שאינו אנושי, כלומר, בעל שכל כה גבוה ומיוחד עד שהוא נתפס כ"לא אנושי". פגישה זו מסמלת את ההגעה לתובנות גבוהות ובלתי שגרתיות, שחריגה מהחשיבה הרגילה של האדם. כאשר המשנה למלך אומר שהוא בן אדם רגיל, האיש הגדול מתפלא: "איך יכול להיות שאתה כאן? מעולם לא ראיתי כאן אדם". המסר הוא שבכדי למצוא את הפתרון האמיתי לאושר, האדם צריך להגיע לחשיבה לא רגילה, "לא אנושית", לחשוב מחשבות שאנשים בדרך כלל אינם חושבים.

האם "הר של זהב ומבצר של מרגליות" באמת קיים?

כאשר המשנה למלך מתאר לאיש הגדול את חיפושו אחרי הר של זהב ומבצר של מרגליות, הוא נתקל בהתנגדות: האיש אומר שאין דבר כזה, וזה "שטות גמורה". המשנה למלך מתעקש ואומר: "אני יודע בוודאות שזה קיים". בעקבות ההתעקשות שלו, האדם הלא אנושי מחליט לבדוק עם כל החיות, שאומרות שמעולם לא ראו מקום כזה, מה שמערער לכאורה את קיומו. אולם, למרות זאת, המשנה למלך לא משתכנע להפסיק את חיפושו.

האיש שולח אותו לאח נוסף שממונה על העופות. גם העופות שעפות גבוה, לא ראו את המקום המבוקש, והאיש השני אומר לו: "הנה, תראה שאין כזה דבר". אולם שוב, המשנה למלך לא מוותר. אז האיש שולח אותו לאח השלישי הממונה על כל הרוחות שבעולם, שהן נמצאות בכל מקום ולכן אמורות לדעת אם המקום קיים.

מדוע המשנה למלך ממשיך להתעקש למרות ההכחשות?

כאשר גם הרוחות בכל העולם אינן מוצאות את הר של זהב ומבצר של מרגליות, אומר האדם השלישי למשנה למלך: "הלא אתה רואה ששטות סיפרו לפניך". ובכל זאת, המשנה למלך פורץ בבכי עז ואומר: "אני יודע בוודאות שזה קיים". אליעד כהן מדגיש בנקודה זו שהתחושה הפנימית של האדם שרוצה שלמות ואושר חזקה יותר מכל תחושת ספק. אפילו כאשר העולם כולו אומר שאין אפשרות להיות מאושר באמת, הקול הפנימי ("בת מלך", או המצפון) אומר לו שזה קיים ואפשרי.

ההסבר הוא שכל זמן שקיים באדם הרצון למשהו, זה מוכיח שקיים מקום בתוכו שיודע שזה אפשרי. לכן אסור לאדם לשקר לעצמו ולומר "אם אני לא יודע איך להשיג, אז אני לא רוצה". האדם אמור להיות אמיתי עם עצמו ולהודות שהוא רוצה, למרות שאין לו מושג איך יגיע לכך.

איך מגיע המשנה למלך אל הפתרון בסופו של דבר?

רק לאחר שכל הרוחות אמרו שאין מקום כזה, מגיעה לפתע רוח אחת אחרונה, שמתעכבת כי נשאה את בת המלך עצמה אל הר של זהב ומבצר של מרגליות. כך מתגלה המסר החשוב של הסיפור: גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי, הפתרון תמיד מגיע ממקום בלתי צפוי, ולרוב דווקא כשהאדם עומד על סף הייאוש.

אליעד כהן מדגיש כאן את החשיבות של התמדה, נחישות ואמונה פנימית, גם כשהכל נראה אבוד. הפתרון הסופי יגיע דווקא כשהאדם יישאר נאמן לאמת הפנימית שלו ויתמיד בחיפוש אחרי האושר והמשמעות.

מה משמעות הכלי שהמשנה למלך מקבל כדי להיכנס אל המבצר?

כאשר המשנה למלך מתקרב להר של זהב ומבצר של מרגליות, הוא נתקל בשומרים שמונעים ממנו להיכנס. בשלב זה, האדם השלישי נותן לו כלי מיוחד שמאפשר לו לשלוף ממנו כסף בכל פעם שיזדקק לכך. הכלי הזה הוא סמל לשכל ולמחשבה עמוקה שאדם יכול להיעזר בהם כדי לפתור בעיות ומכשולים בדרך אל האושר הפנימי שלו. אליעד כהן מסביר כי הכלי מסמל את השכל, שהאדם צריך להפעיל בכל שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך.

מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך?

בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן לא מספר בדיוק איך. אליעד כהן מסביר כי הסיבה לכך היא שכל אדם חייב לעבור את המסע הפנימי שלו בעצמו. ההבנה כיצד להוציא את בת המלך (האושר והשלמות הפנימית) היא תהליך אישי מאוד, שדורש מכל אחד התבוננות פנימית ושימוש עמוק בשכלו.

מהו המסר העיקרי של הסיפור?

אליעד כהן מדגיש שהסיפור מסופר על כל אדם ואדם המחפש את עצמו ואת השלמות הפנימית. כל אחד עובר שלבים שונים: תרדמה, התעוררות, התלבטויות וקונפליקטים פנימיים. המסר המרכזי הוא שלא משנה כמה זמן החיפוש נמשך, ולא משנה אם כולם אומרים לך שאין פתרון, אסור לוותר. אם תתמיד ותשתהה מספיק זמן, תבוא לבסוף הרוח האחרונה שתישא אותך אל היעד הנכסף. אך חשוב לזכור שצריך "לשום שכל וחכמה" ולהפעיל מחשבה עמוקה ויצירתית, כי רק כך אפשר יהיה להוציא את "בת המלך" - כלומר, את האושר הפנימי המוחלט.
מהו חיפוש פנימי אחרי האושר והמשמעות בחיים בסיפור "מעשה באבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה באבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב עוסק במסע רוחני פנימי ובחיפוש אחר האושר הפנימי. התהליך כולל חיפוש אחר פתרונות לאנשים שמרגישים חסרים או לא מרוצים ממצבם, גם כשיש להם הכל. המשנה למלך, המסמל את הדמות המחפשת את הדרך, יוצא לחפש את "הר של זהב ומבצר של מרגליות", שמהם יוכל להשיג את האושר האמיתי. במהלך המסע, הוא נתקל בדמויות ותחושות שונות המאתגרות את השקפת עולמו ויוצאות נגד רעיונותיו.

במהלך המסע הוא פוגש דמויות גדולות שמייצגות מחשבה גבוהה, שהן משקפות את המאבק הפנימי של האדם, שבו נופלות תחושות של ספק ורצון. האיש הגדול והלא אנושי שהוא פוגש בשלב מסוים מסמל את השכל הגבוה, כזה שלא ניתן להבין אותו בבני אדם רגילים, ומציע להמשיך לחשוב בצורה לא רגילה כדי למצוא את האמת הפנימית.

במהלך המסע, הדמויות השונות טוענות כי החיפושים אחר האושר והשלמות אינם אפשריים, ובסופו של דבר כל בעלי החיים והעופות שוללים את קיומו של "הר של זהב ומבצר של מרגליות". אולם המשנה למלך, למרות זאת, לא מוותר ומאמין כי ישנו פתרון, הוא לא עוצר ונשמע לקול פנימי האומר לו "יש פתרון, אל תוותר". כאן נחשף תהליך של חיפוש פנימי, שבו האדם לא מקבל את מה שנראה לו כמציאות על פי הדעות השגרתיות, אלא שואף להגיע למקום של שלמות פנימית, גם אם הדרך לא תמיד ברורה.

ההפניות השונות לאחיו במדבר ולקיום שיחה עם הרוחות שבכל מקום בעולם, שמובילות אותו דרך דעות שונות ותחושות משתנות, מסמלות את הדרך הפנימית המורכבת שהאדם עובר עד שהוא מוצא את הפתרון לאושר הפנימי שלו. כל שלב במעשה מצביע על הצורך להפעיל מחשבה חכמה ועמוקה יותר, מעבר למה שידוע לנו.

בסופו של דבר, הרוח האחרונה, המייצגת את הפתרון הסופי, היא זו שמביאה את המשנה למלך אל יעדו, מראה כי בסופו של דבר, כל חיפוש פנימי מגיע לפתרון כאשר נשארים נאמנים לאמונה הפנימית והלא הגיונית לפעמים, שההשלמה קיימת.

הסיפור מדבר על הרצון הפנימי לחפש את האושר והשלמות, גם כשלא תמיד יש תשובות מיידיות. כל שלב בתהליך מציע לצאת מנקודת המבט השגרתית ולנסות למצוא את התשובות במקומות לא רגילים, במחשבה לא אנושית, כדי להגיע לשלמות הפנימית האמיתית.
אליעד: אנחנו ממשיכים בספר סיפורי מעשיות, בסיפור הראשון של אבדת בת מלך וזה ממשיך כך: אחר כך ראה אדם גדול מאד שאינו מגדר אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו לב, המשנה למלך התחיל לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות, איפה חיפש? במדבר. והוא ראה בן אדם גדול מאד שאינו אנושי. מה זאת אומרת? הבן אדם מגיע לשכל לא אנושי, מה זאת אומרת שכל לא אנושי? מה זה לא אנושי? שבעיניך הוא לא אנושי. כי לראות בן אדם זה גם בן אדם, רק הוא כל כך גדול שזה נראה לך לא אנושי.

מה זה אומר בדימוי? שאתה מגיע לשכל כל כך גדול לאיזו הבנה כל כך גדולה שאתה אומר: רגע רגע, זה שכל לא אנושי, אי אפשר לחשוב ככה, לא זה לא אנושי, אני אשתגע. הבן אדם שמתחיל לחפש את עצמו פנימה הוא הולך במדבר במקום שלא הולכים שם בני אדם, כאילו במחשבות לא הגיוניות, פתאום הוא רואה איזה בן אדם, איזה שכל, איזה משהו, לא הגיוני. ונשא אילן גדול - מה זה אילן גדול? אילן הכוונה שכל. כאילו עץ, אתה כאילו רואה איזו תובנה גדולה. שבישוב אינו. בישוב לא תמצא אילן גדול כזה. שבני אדם רגילים לא חושבים בצורה כזו. ואותו האיש שאל אותו: מי אתה? ואמר לו: אני אדם.

ותמהה ואמר שזה כל כך זמן שאני במדבר ולא ראיתי מעולם כאן אדם. עכשיו, האיש הגדול הזה, אמר למשנה למלך, אמר לו מי אתה? איך זה יכול להיות שאתה פה? מה שזה כאילו אומר שזה השכל בתוכך אומר לך, רגע איך הגעת אלי? אף אחד לא חשב ככה אף פעם, איך אתה חשבת? אתה כאילו נכנס למחשבות מסויימות לא הגיוניות אז כאילו השכל אומר לך: תגיד לי, איך? מי אתה? אתה אומר אני בן אדם. איך הוא בן אדם וחושב ככה? הרי בן אדם לא יכול לחשוב, כאילו אני כב שנים קיים.

זה כאילו שכמו בקוסמוס יש איזו חשיבה מסויימת שאף אחד לא חושב אותה, בני אדם לא חושבים אותה, ואז היא אומרת לך - רגע, אתה בן אדם? אתה בטוח שאתה בן אדם? איך יכול להיות שבן אדם חושב בצורה כזאת?

מה שרבי נחמן בעצם בא לומר - שתדע לך שהפתרון נמצא בחשיבה לא אנושית. חשיבה לא רגילה. אם תמשיך לחשוב בחשיבה הסטנדרטית שלך תסבול.

וסיפר לו כל המעשה הנ"ל ושהוא מבקש הר של זהב ומבצר של מרגליות. אמר לו, אז האיש עם האילן אמר לו בוודאי אינו בנמצא כלל, אמר לו: מה קרה לך? אין דבר כזה בכלל הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר? שגם השכר, שהבן אדם שהוא כאילו מוצא שכל לא אנושי גם השכל הלא אנושי הזה אומר לך, תקשיב מה נסגר איתך? אתה לא יודע שאין דבר כזה הר של זהב ומבצר של מרגליות? ודחה אותו ואמר לו שהשיאו את דעתו בדבר שטות כי בוודאי אינו נמצא כלל. והתחיל לבכות מאד. היינו, השני למלכות בכה מאד ואמר כי בוודאי בהכרח הוא נמצא באיזה מקום. בוודאי בהכרח הוא נמצא באיזה מקום והוא דחה אותו, היינו הדבר המשונה שפגש דחה אותו בדבריו כי אמר כי בוודאי דבר שטות אמרו בפניו. אמר לו, תראה, בטוח שמה שאתה מחפש לא נמצא.

והוא אמר, היינו השני למלכות אמר שבוודאי יש. כאילו הוא אומר לו בוודאי עבדו עליך, והוא אומר לו בוודאי שיש. אמר לו האדם המשונה לשני למלכות לדעתי היא שטות. אה, שימו לב מה הוא אמר לו, בהתחלה אמר לו אין דבר כזה, עכשיו הוא אמר לו לדעתי היא שטות. הבנתם? הוא אמר לו בוודאי יש. אז הוא אומר לו, טוב, טוב, טוב, אם אתה כל כך מתעקש אז בא נגיד את האמת, האמת היא שלדעתי היא שטות. אני כרגע חושב שאין. כך כתוב בסיפור. אך מחמת שאתה מתעקש הנה אני ממונה על כל החיות אעשה למענך בדיקה לכל החיות כי הם רצים בכל העולם, אולי תדע אחת מהן היכן המבצר כנ"ל. זאת אומרת אני מכיר את כל הבעלי חיים בעולם, אני אשאל את קולן, בא נראה אולי מישהו פגש הר של זהב ומבצר של מרגליות.

מה זה בעצם מראה לנו? שכשהוא אמר לו שאין דבר כזה, זה היה לפני שהוא בדק. לא שהוא בדק ואמר לו שאין כזה, אלא קודם כל אמר לו אין כזה. בדקת? אתה בטוח במאה אחוז שאין? אולי יש ואתה לא יודע? אז מה שמתברר, שהוא אמר לו באמת, עכשיו שימו לב לכאורה, לכאורה אם לא קראת לכל החיות, אז למה אתה אומר שאין? אם נחדד את זה יותר, גם אם קראת לכל החיות ולא מצאו, אולי עדיין יש למרות שהם לא מצאו. אבל אפילו את מה שאתה יכול לעשות עוד לא עשית.

וקרא את כולם מקטן ועד גדול, כל מיני החיות, ושאל אותם וכולם השיבו שלא ראו. זאת אומר, כל החיות בעולם אמרו לו, תקשיב, לא ראינו הר של זהב ומבצר של מרגליות. כאילו, לא ראינו את מה שאתה מחפש. בכל העולם כולו, אמרו לו אין פה את מה שאתה מחפש.

ואמר לו: ראה ששטות סיפרו לפניך. מה אתה לא רואה שעבדו עליך? אם תשמע - שוב לאחוריך. אם אתה מקשיב לי - תחזור, תחזור. כי בוודאי לא תמצא. כי בוודאי - הנה עוד פעם הוא עושה עליו מניפולציה. בוודאי לא תמצא, כי איננו בעולם. והוא הפציר מאד ואמר שבהכרח הוא נמצא בוודאי. מה זה אומר? שהתחושה הפנימית של האדם שרוצה אושר יותר וודאית לו מהתחושה של הספק שאומרת לו שאין אושר. התחושה של: אני לא רוצה לפחד, אני לא רוצה להרגיש רע, אני רוצה להיות שלם עם עצמי יותר חזקה מהתחושה שאומרת: אין אפשרות להיות שלם עם עצמך. אין אפשרות שתהיה מאושר.

ש: זה מה שיוצר קונפליקט בעצם.

אליעד: בדיוק. ויש בתוכך אין המקום שאומר: אין דבר כזה שכח, סע הלאה, תמשיך להיות משועבד. ויש את המקום שאומר בוודאי יש דבר כזה. הבת מלך רשמה לי שיש. מי זה הבת מלך? המצפון, הקול הפנימי אומר לך תקשיב, יש ואתה תמצא.

האמר לו האדם המשונה לשני למלכות - עכשיו שימו לב מה קרה, בהתחלה הוא אמר לו אין. שימו לב, בהתחלה האדם המשונה אמר לו אין, ענה לו - לא נכון יש. אח"כ הוא אמר לו, טוב אתה צודק, אני חושב שאין. ואז אמר טוב בוא נקרא לחיות. קרא לחיות, אמרו שאין. אמר לו - אתה רואה, אמרתי לך שאין. אין, עבדו עליך, לך. ענה לו: לא נכון, יש. אמר לו, טוב, טוב, טוב, אם אתה מתעקש יש לי עוד אח במדבר.

הנה במדבר נמצא שם אחי, והוא ממונה על כל העופות אולי ימצא מי מהם מכיוון שהם פורחים באוויר גבוה. אולי ראו הר ומבצר הנ"ל. ותלך אליו ותאמר לו שאני שלחתי אותך אליו.

זאת אומרת שהוא עשה עליו מניפולציה. כי יש לך עוד אח, שהוא אחראי על כל העופות ועוד לא שאלו את העופות. אולי הציפורים יודעות? הציפורים מכסות יותר שטחים מהחיות.

והלך כמה וכמה שנים לבקשו. אל תחשבו שהוא ישר נתן לו בג'י פי אס מיקום, לקח לו כמה וכמה שנים לבקשו. ומצא שוב אדם גדול כנ"ל... ושאל אותו גם כן כנ"ל השיב לו מי אתה והשיב לו שאחיו שלח אותו אליו. מה זאת אומרת שאחיו שלח אותו אליו? הכוונה היא שיש שכל שמוביל אותך לשכל אחר. ויש שכל גדול שאתה מגיע אליו והשכל הזה אומר אין פתרון, אבל אז עם אתה מתעקש השכל הזה שולח אותך לשכל יותר גדול. שאומר לך תקשיב, יש לי פה שכל עוד יותר גדול אולי אם תחשוב בשכל העוד יותר גדול ומתוחכם, אולי אם תכנס יותר עמוק, יותר פנימה אולי שמה תמצא את הפתרון.

והוא דחה אותו גם כן, כי בוודאי אינו בנמצא. והוא הפציר אותו גם כן, ואמר לו האדם הזה לשני למלכות, הנה אני ממונה על כל העופות תקרא אותם אולי יודעים הם. וקרא לכל העופות ושאל את כולם מקטן ועד גדול והשיבו שאינם יודעים. אמר לו אתה רואה שבוודאי אינו בעולם, אם תשמע לי שוב לאחוריך כי בוודאי איננו. זה הקול הפנימי שאומר לך: תקשיב אין פתרון, חבל לך על הזמן, תתקדם קדימה.

והוא, היינו השני למלכות, הפציר אותו ואמר שבוודאי יש מקום בעולם. שימו לב שהוא מבחינתו היה על הבוודאי יש. בוודאי יש, ואני אמצא.

אמר לו האדם השני הזה לשני למלכות: להלן במדבר נמצא שם אחרי שממונה על כל הרוחות, והם רצים בכל העולם, אולי יודעים הם. שימו לב ששניהם בעצם עשו לו סוג של מבחן. קודם כל אמרו לו אין. אח"כ אמרו לו טוב בוא נקרא לכולם, רק לדעתי אין, אולי יש. אח"כ קראו לכל החיות ולעופות - ואין. הם בחנו אותו, לבדוק כמה הוא באמת רציני. ועכשיו בעצם אמר לו, לך תשאל את כל הרוחות. למה? כי גם עופות אולי לא מגיעות לכל המקומות בעולם. אבל הרוח הרוח נמצאת בכל העולם.

אולי יודעים הם? והלך כמה וכמה שנים לבקש. עכשיו הוא היה צריך ללכת לחפש את האח הנוסף. ומצא עדם גדול גם כן כנ"ל. ונשא גם כן אילן גדול כנ"ל. הכוונה היא שאתה כל פעם עובר משכל אחד לשכל עוד יותר מוזר. לתפישה, אתה אומר אולי אם אני אחשוב ככה אני אהיה מאושר, אולי אם אחשוב כך אהיה מאושר, אולי אני צריך לחשוב כך - ואין פתרון, לא אולי ככה, אין פתרון, אולי כך - ואין פתרון. ושאל אותו גם כן, והשיב ללו כל המעשה ודחה אותו גם כן. והוא הפציר אותו גם כן, ואמר לו האדם השלישי ואמר לו למענך, אם אתה מתעקש אני אקרא ויבואו כל הרוחות ואני אשאל אותם. וקרא אותם ובאו כל הרוחות ושאל את כולם ולא ידעו שם אחד מהם מהר של זהב ומבצר של מרגליות.

ואמר לו האדם השלישי לשני למלכות, הלא אתה רואה ששטות סיפרו לפניך. עכשיו, כשהבן אדם הזה אומר לו, שטות סיפור לפניך, מי זה שטות סיפרו לפניך? הוא אומר לו הבת מלך עבדה עליך. מי זה שטות סיפרו לפניך? הבת מלך עבדה עליך. עכשיו, שאם יש בתוך הבן אדם קול שאומר תקשיב, אין דבר כזה. הוא בעצם אומר לו, שהקול שלך עובד על עצמך. כי הרי מי שלח אותך לחפש? הרי יש בתוך הבן אדם תשוקה להגיע למוחלט, להגיע להיות אלוהים, לשלמות. ויש בתוכך קול שאומר לך, עזוב הוא עובד עליך. מה עובד עלי? אני מרגיש כל בוקר חיסרון. מה עובד עלי? כאילו זו תחושה פנימית כזאת שאומרת לך: פה המקום הזה הוא לא טוב.

כמו שהבת מלך אמרה לו, יש פה מלכים, ושירים ומוסיקה, הכל אבל המקום הזה לא טוב, אני רוצה לצאת מפה. כאילו הבן אדם יש לו הכל בחיים אבל הוא מרגיש את החיסרון התמידי, והחיסרון התמידי כאילו אומר לו: למה חסר לך? ואתה אומר לו כי אני רוצה משהו אחר, רוצה את הכאילו הרצון הזה הוא יותר חזר מהאין דבר כזה.

עכשיו שימו לב. ואמר לו האדם השני לשלישי למלכות, הלא אתה רואה כי שטות סיפור לפניך. והתחיל לבכות מאוד ואמר אני יודע שישנו בוודאי. אז מה הוא יכל לעשות, לא יכל לעשות כלום כי כל בעלי החיים ראו שאין שלא ראו. כל הציפורים אמרו שלא ראו וכל הרוחות שיש בכל מקום, תחשבו בהיגיון, אם יש רוח שכל הרוחות בעולם אומרות לך תקשיב, עברנו בכל העולם חיפשנו, לא ראינו. מה תעשה?

והתחיל לבכות, מאד. ואמר, אני יודע שישנו בוודאי. שמי לב בדימוי, הוא אמר, אין לי מושג איפה זה, אבל אני יודע שיש. זה מה שאני הסברתי הרבה פעמים, שגם אם אין לך פתרון אל תגיד אני לא מוצא. כי זו לא האמת. לא מוצא, גם אם אין לך מושג איך תגיד את האמת. אותו הדבר, אם אתה רוצה משהו ואין לך מושג איך להשיג אותו אל תגיד: אם אני לא יודע איך להשיג אותו אז אני לא רוצה. לא, לא לא. כל זמן שבתוכך יש את הרצון, זה אומר שבתוכך יש המקום שחושב שזה קיים.

ש: שזה אפשרי.

אליעד: כן.

גם אם כל העולם אומר לך אין אפשרות, אתה מרגיש שאתה עדיין רוצה. אז אל תשקר ותגיד אני לא רוצה.

ש: מה בן אדם אמור לעשות עם דבר כזה? הוא אמרו ללכת על זה?

אליעד: הוא אמור לבכות מאד. זה מה שכתוב. מה תעשה? שב תבכה. תבכה. מה הוא יכול לעשות? מה הוא יכול לעשות חוץ מלבכות? מה הוא יכול לעשות? אבל הוא לא היה טוב נו בסדר. יש אנשים שלצאת לידי חובה להשקיט את המצפון אומרים: טוב, נחפש במדבר אין, פגשתי את האיש הוא אמר לי שאין, הרוחות אמרו שאין, הציפורים אמרו שאין, הבעלי חיים אמרו שאין - בא נחזור. לא - אני רוצה להוציא את הבת מלכה הזו בכל מחיר. בתוך כך מה לדעתכם יקרה? מה אתם חושבים שיקרה? עכשיו תקשיבו מה קרה.

בתוך כך ראה שבאה עוד רוח אחד. כאילו כל הרוחות הגיעו ולא מצאו, פתאום עוד רוח אחד הגיע. וכעס עליו הממונה הנ"ל. מדוע נתאחרת, הלא גזרתי שיבואו כל הרוחות ולמה לא... השיב לו שנתעכבתי מחמת שהייתי צריך לשאת בת מלכה אל הר של זהב ומצבר של מרגליות.

כאילו, גם כל הרוחות בעולם אמרו לך - אין, יכול להיות שיש עוד רוח אחת שהיא לא הופיע פה ובמקרה ם תחכה לה במקרה היא זו שיש לה את הפתרון. כלומר, התשובה האחרונה שתקבל היא הפתרון. בדיוק הרוח האחרונה שהגיע אמרו מה היית עסוקה? לא תגיע אמרה לו, טוב, הייתי באיזו משימה. אלא אני במקרה נשאתי בת מלך להר של זהב ומבצר של מרגליות.

ושמח מאד ושאל הממונה את הרוח, מה יקר שם? היינו איזה דברים שם הם ביוקר וחשיבות. ואמרה שכל הדברים שם הם ביוקר גדול. שמה הכל חשוב. תכף תבינו למה. ואמר הממונה לרוחות לשני למלכות באשר שזה זמן גדול שאתה מבקשה וכמה יגיעות שהיו לך ואולי יהיה לך מניעה עתה מחמת ממון. על כן אני נותן לך כלי ותושיט ידך לתוכה תקבל משם מעות. הוא בעצם אמר לו, עכשיו בגלל שאתה כל כך חיפשת את הבת מלך אני אתן לך משהו מסויים שלא יהיה חסר לך כסף, שלא תגיד שאתה לא יכול להוציא את בת המלך כי חסר לך כסף. אז מה הוא נתן לך? נתן לו כלי ואמר לו כל פעם שתכניס את היד תוצאי משם כסף. עכשיו מה זה הכלי הזה? שכל מסויים. אמר לו כל דבר שיהיה חסר לך, תחשוב בצורה מסויימת זה ימלא לך אותו.

וגזר על הרוח הנ"ל שיוליך אותו לשם. באה רוח סערה ונשאה אותו לשם והביא האותו אל שער.

עכשיו, שימו לב. מי לקח את המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות? הרוח. הרוח האחרונה. זאת אומרת, שהוא היה חייב לעבור את הסיפור עם האיש הראשון עם החיות, עם העופות ועם הרוחות ולחכות לרוח האחרונה והרוח האחרונה היא תביא אותך למקום. והביא אותו לשם. והיו עומדים שם חיילים שלא הניחו להכנס לעיר. שמתם לב, קודם החיילים נתנו לו להכנס. עכשיו הוא הגיע לחיילים הקשוחים שלא נותנים לך להכנס. והושיט ידו אל הכלי, ולקח מעות ושיחד אותם. ונכנס אל תוך העיר. אוקי בקיצור עשה להם מניפולציה של שכל ונכנס לעיר פנימה.

והיתה עיר נאה. והלך אל גביר ושכר לו מזונות, כי צריך לישון שם. כי צריך לשום שכל בחכמה להוציאה. ואיך שהוציאה לא סיפר. אבל בסוף הוציאה.

מה רבי נחמן אמר? רבי נחמן אמר: אני לא אספר לך איך הוא הוציא אותה, לא אספר לך מה קרה בדיוק. טוב, איך הוא הוציא אותה? מה היה במהלך? אבל אני כן אספר לך כזה דבר. קום כל כי צריך לשהות שם, אל תהיה פזיז, זה לא זבנג וגמרנו. צריך לשהות שם. נכנסת לאיזה מהלך: תתבונן בו. זה לא בבת אחת.

כי צריך לשום שכל וחכמה להוציאה. אתה צריך להפעיל את המח, יש פה פרדוקס זה כמו חידת היגיון שהיא מהמרת על החיים שלך. כמו בסרטים שיש איזו פצצה וצריך לפרק אותה, אומרים לך אם לא תפרק את זה עכשיו או נותנים לך איזה מבוך לפתור: אתה יודע אבל אם אתה לא פותר את זה נכון ב 13 שניות, ההוא מת. זה על החיים שלך. המשחק הוא על חשבונך.

מה שרבי נחמן בעצם בה להגיד זה כזה דבר: יש פה תהליך שכלי, פרדוקסלי, שהוא לא הגיוני, כי בשום מקום אף אחד לא ראה הר של זהב ומבצר של מרגליות, וצריך לשום שכל וחכמה להוציאה. אתה צריך להפעיל את המוח שלך עד שתוציא אותה, וצריך לשהות שם. צריך לשב, להתבונן, לחפור, לחקור, עד שתוציא.

ואיך שהוציאה לא סיפר. לא סיפר איך הוציאה. ובסוף הוציאה. עכשיו, למה הסיפור הזה הוא מאד מעניין.

ש: זה לגלות

אליעד: לא, כי אם אתה לא תלך את הדרך, זה גם לא יעזור שיספרו לך את הסוף.

עכשיו אפשר להגיד, ובסוף הוא ראה שבכלל אין סיפור. שאין הבדל בין יש לאין. מה זה נתן לך - כלום. מה שאני בא להגיד בסיפור הזה, הסיפור הזה הוא מסופר על כל בן אדם ובן אדם שמחפש את עצמו. יש את השלב שהוא נרדם, יש את השלב שהוא מתעורר. יש את השלב ששואל היכן אני בעולם, יש את השלב שאומרים לו תעשה את זה, ויש את השלב שהוא מתקדם, וכו וכו וכו.

והסיפור הזה הוא בעצם הסוג של הדרייב של ההרהור תשובה שתקשיב. לא משנה כמה שנים חיפשת, לא משנה אם כל החיות שבעולם אמרו, כל הרוחות שבעולם אמרו ל - לא משנה. תקשיב אם תחכה מספיק זמן ותשתהה שם, תבוא רוח אחת, היא תשא אותך להר של זהב ומבצר של מרגליות ואם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך לשום שכל וחכמה כדי להוציאה.

רבי נחמן לא אמר לך איך הוא הוציא אותה בפועל, אבל הוא אמר לך מה הוא עשה כדי להוציא אותה. ומה שהוא עשה כדי להוציא אותה זה השתמש בשכל וחכמה.

מה את הבנת? לעצמך מהסיפור.

ש: שכן, אני צריכה לנסות להציל את בת המלך.

אליעד: במקרה בת המלך זאת את.

ש: היא כלואה.

אליעד: היא כלואה אצל המלך האכזר. למה צריך לשחרר בת מלך מהר של זהב ומבצר של מרגליות? לכאורה זה המקום האופטימלי. אבל לא טוב לה שם. היא רוצה לצאת מהר של זהב ומבצר של מרגליות ולחזור לאבא שלה. זה כמו בן אדם אומרים לו קח את כל העולם, כל העולם שלך. הוא אומר לא, אני רוצה משהו אחר.

מה אתה רוצה? פעם אחת להיות מרוצה ממה שיש במאה אחוז. פעם אחת להרגיש שטוב לך עם מה שיש לך. פעם אחת. אבל מאה אחוז.
NLP, ליצור מוטיבציה, סודות השכנוע, מניפולציות, יצירת מוטיבציה, מטרה יחסית, מטרה מוחלטת, איך עובד התת מודע? כסף ואושר, איך עובד המוח? לשלוט במחשבות, לשתול מחשבות, איך לשכנע?
NLP, ליצור מוטיבציה, סודות השכנוע, מניפולציות, יצירת מוטיבציה, מטרה יחסית, מטרה מוחלטת, איך עובד התת מודע? כסף ואושר, איך עובד המוח? לשלוט במחשבות, לשתול מחשבות, איך לשכנע?
...נגיד בן אדם שלא אוכל אוכל בריא הוא לא אוכל אוכל בריא מסוים כי זה לא טעים לו, מה זה אומר שהוא בעצם חושב שהאכילה אמורה לספק לו הנאה מושלמת ומרוב שהוא חושב שאכילה אמורה לספק הנאה מושלמת אז הוא לא אוכל אוכל מסוים שאתה רוצה שיאכל אותו כי זה לא נותן לו הנאה מושלמת, אז מה עושים? מבינים, למה הוא לא רוצה לאכול? כי הוא מחפש הנאה מושלמת ומאחר שזה לא מספיק טעים לו אז הוא לא אוכל את זה, אז מה עושים? מסבירים לו תקשיב, אכילה היא לא כדי להשיג איזה הנאה מושלמת לאכילה...
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
האם אתה רוצה להיות מאושר? למה אתה רוצה להרגיש טוב? למה אתה לא רוצה להרגיש רע? מה אתה רוצה? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? האם אפשר להרגיש רק טוב? האם אפשר לא להרגיש רע?
...להבין אותו מעבר לטוב ורע. כאשר האדם מתבונן כך ברצון, הוא יכול לגלות את המהות העמוקה יותר שלו. במקום להסתבך כל הזמן בשאלות האם להרגיש טוב או לא להרגיש רע, האדם יכול להבין שיש משהו אחר עמוק יותר מאחורי הרצון - משהו בסיסי יותר שמניע את הכל. כאשר האדם יכיר את המהות הזאת, ייתכן והוא יוכל להשתחרר מכל המשחק הפנימי של הטוב והרע, ולהגיע למצב של שלווה אמיתית, שבו הרצון עצמו כבר לא מחייב אותו. האם אדם באמת יכול לוותר לגמרי על הרצון? בסיכום הסופי, אליעד מסביר...
הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
הכנה לפסיכומטרי, ניתוח טענה לוגית, כשיוסי חובש כובע איתי מאושר ורק אז. ניתוח משפט סיבתיות, סיבה מחייבת, סיבה מאפשרת, הסקה מילולית, חשיבה לוגית, לימוד לוגיקה, ללמוד לחשוב בהיגיון, לימוד לפסיכומטרי, שאלות מילוליות בפסיכומטרי
...הוא שיוסי חובש כובע, והאירוע השני הוא שאיתי מאושר. אליעד כהן מסביר במשפט זה את הקשר הלוגי שנוצר בין שני התנאים, וכיצד יש לפרש נכון את המשמעות הלוגית המדויקת שלו. האם יוסי חובש כובע תמיד? אליעד כהן מדגיש כי המשפט עצמו אינו מתייחס לכך שיוסי תמיד חובש כובע או שלעולם אינו חובש כובע. המשפט מתאר רק מצב מסוים שבו יוסי חובש כובע ומה קורה כאשר זה מתרחש. המשמעות של כשיוסי חובש כובע אינה מציינת אם הוא עושה זאת תמיד או לפעמים, אלא מתארת מצב מותנה שבו מתקיים...
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
אושר למתקדמים, איך לוותר על הטוב? איך לא להרגיש רע? איך לראות את הרע כטוב? איך לראות את הטוב כרע? בלי טוב אין רע, בלי רע אין טוב, המחיר של הטוב, השכר של הרע, מקום וזמן, זמן ומקום
...הוא מציין שבלי רע אין טוב, ובלי טוב אין רע, והדברים הללו אינם יכולים להתקיים זה בלי זה. יש צורך להבין את המחיר של תחושת הטוב והסבל של תחושת הרע. כל תחושה, חיובית או שלילית, נושאת עמה מחיר מסוים, ושאלת המפתח היא כיצד להתמודד עם המחיר הזה ולהבין את הקשר שבין תחושות אלה. האם אפשר לוותר על הטוב? במהלך ההרצאה עולה שאלה אם אפשר לוותר על הטוב מבלי להרגיש רע. האם כאשר אנו מבטלים את התחושות החיוביות בחיינו, אנו גם מבטלים את תחושת הרע? אליעד מסביר שלפעמים...
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
...האושר לפי אליעד כהן? הנושא שאליעד כהן עוסק בו הוא סוד האושר, כיצד להיות מאושרים באמת, והבנת המהות האמיתית של הרצון האנושי. לפי אליעד, האושר אינו תלוי במציאות החיצונית, אלא תלוי באופן מוחלט ברצון שלנו. האושר אינו תלוי במה שקורה לנו, אלא בדרך שבה אנחנו מתייחסים לרצונות שלנו, מבינים אותם ומגיבים אליהם. כל אדם מחפש את האושר באמצעות השגת דברים שונים, כגון כסף, בריאות, משפחה או הצלחות חומריות ורוחניות, אך למעשה הסיבה לכך שאנשים מרגישים סבל וחסר היא שהם...
סוד האושר, סוד הרצון העצמי, למה קשה להיות מאושר? מה הבעיה האמיתית להיות מאושר? איך להיות מאושר? רצון להיות מאושר, דמיון מודרך לאושר, לדמיין שאתה מאושר, לדמיין שהכל כרצונך
סוד האושר, סוד הרצון העצמי, למה קשה להיות מאושר? מה הבעיה האמיתית להיות מאושר? איך להיות מאושר? רצון להיות מאושר, דמיון מודרך לאושר, לדמיין שאתה מאושר, לדמיין שהכל כרצונך
...החלטה מושכלת מלאה, כי גם אם האדם יחליט משהו, הוא עדיין ימשיך לסבול או לפחד ממשהו אחר. תמיד יהיה רצון חדש או קונפליקט אחר. ההבנה הזו, לדבריו, היא המפתח לפיתוח התודעה. האדם צריך להבין שהוא לא באמת חופשי, אלא שהוא עובד עבור הרצון שלו, תלוי בו ומפחד ממנו. כשהאדם מבין את זה לעומק, הוא יכול להתחיל להשתחרר ולחוות שינוי בתפיסת העולם שלו. מה זה תרגיל הדמיון המודרך של אליעד כהן לאושר? אליעד מציג תרגיל ברור ומפורט שמטרתו לדמיין בצורה מלאה שיש לך את כל מה שאתה...
טוב ואמת, להרגיש טוב באמת, להרגיש טוב בלי רע, האם יש אמת רעה? איך להיות מאושר באמת? רוצה טוב, רוצה אמת, רצון לטוב, רצון לאמת, מניעות רוחניות, התמודדות עם מניעות, איך לשכנע מישהו במשהו? האם זה טוב? האם זאת האמת?
טוב ואמת, להרגיש טוב באמת, להרגיש טוב בלי רע, האם יש אמת רעה? איך להיות מאושר באמת? רוצה טוב, רוצה אמת, רצון לטוב, רצון לאמת, מניעות רוחניות, התמודדות עם מניעות, איך לשכנע מישהו במשהו? האם זה טוב? האם זאת האמת?
...שצריך להעז להיכנס אל הלא נודע, גם כשלא ברור מה מחכה לנו שם. האם אפשר להצליח להתמודד עם כל קושי? לפי אליעד, כשאדם מרגיש שהוא תקוע עם בעיה גדולה מדי, הוא צריך לפרק אותה לבעיות קטנות יותר שהוא כן יכול להתמודד אתן. הוא מדמה זאת לאדם שרוצה להרים משקולת כבדה מדי: אם הוא לא יכול להרים אותה, עליו להרים משקולות קלות יותר עד שיהיה לו כוח להתמודד עם המשקולת הכבדה. כל פעם שאדם מתמודד עם בעיה קטנה יותר, הוא מתחזק ומסוגל להתמודד עם בעיה קשה יותר. לסיכום, אליעד...
חוויית האחדות, קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה מתוך אושר, בחירה מתוך איך הבדל, מהו אושר מוחלט? אין הבדל בין יש לאין
חוויית האחדות, קבלת החלטות מתוך אחדות, בחירה מתוך אושר, בחירה מתוך איך הבדל, מהו אושר מוחלט? אין הבדל בין יש לאין
...פנימית עמוקה שלא תלויה באף תשובה שכלית או הגדרה חיצונית. האם יש משמעות או אין משמעות לחיים? אליעד מציין שבני אדם רוצים שתהיה משמעות לחייהם, אך בו - זמנית הם שואפים להגיע למצב שבו שום דבר לא ישנה להם. כאן הוא מצביע על הקונפליקט הפנימי של האדם, שרוצה גם משמעות וגם חופש מוחלט ממשמעות. הוא מסביר שאם האדם באמת יבדוק את השאלות הללו עד הסוף, הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא יודע כלום - לא במובן של חוסר ידע מוחלט, אלא במובן שהוא משתחרר מהצורך להכריע בין אפשרויות...
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
איך מרגיש אושר? איך מרגיש אדם מאושר? מהו האושר האמיתי? הספר להיות אלוהים, איך להיות מאושר באמת? אחדות המהות והצורה, הסוף של האין סוף, מהי תחושה של אושר? מהי תחושת אושר?
...בכך שלא יחסר לו דבר, הוא מיד יוצר הגדרה שמכילה חיסרון בפני עצמה: הוא חסר את המצב שבו יש לו חסרונות. לפי אליעד כהן, ההגדרה לא לרצות שום חיסרון היא בעצמה הגבלה וחיסרון, ולכן היא אינה יכולה להביא לשלמות. כיצד ניתן לחוות את החסרונות בדרך חדשה? אליעד כהן מסביר שהדרך לאושר אמיתי היא לא להיפטר מהחסרונות אלא לחוות אותם אחרת. במקום לברוח או להימנע מתחושת החיסרון, אדם צריך להגיע למצב שבו הוא חווה את החסרונות שלו בלי הביקורת הפנימית הרגילה. זה לא אומר שהחסרונות...
איזה אופי יש לך? האם אתה מרוצה מהאופי שלך? האם האושר שלך פנימי? האם האושר שלך חיצוני? להיות מרוצה מהאופי שלך, האם אתה שלם עם האני שלך? האם אתה שלם עם עצמך?
איזה אופי יש לך? האם אתה מרוצה מהאופי שלך? האם האושר שלך פנימי? האם האושר שלך חיצוני? להיות מרוצה מהאופי שלך, האם אתה שלם עם האני שלך? האם אתה שלם עם עצמך?
...תכונות אופי אחרות, למשל: אדם רגזן יהפוך לרגוע, ואדם רגוע יהפוך לרגזן, באופן שאין לך שליטה עליו. האפשרות השנייה הפוכה לגמרי: אתה נשאר בדיוק עם האופי הנוכחי שלך, עם צורת החשיבה שלך, האמונות והתפיסות האישיות, אך בתנאי שכל החיים החיצוניים יהיו קשים במיוחד - מלאי סבל, מחלות, תאונות, אסונות, ואומללות מתמדת. השאלה המהותית שאליעד מדגיש היא האם אתה כל כך מרוצה מהאופי שלך, שאתה מוכן לסבול כל רע אפשרי בחיים החיצוניים רק כדי לשמור עליו? האם אתה באמת שלם עם עצמך...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אושר, הצלחה, אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות אדם מאושר, הדרך אל האושר, הסוד של האושר, אושר, איך להיות מאושר, מהו אושר אמיתי, איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי ועוד...

אושר ושקט נפשי אמיתי - הספר על: מהו אושר אמיתי, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הדרך אל האושר, למה העולם קיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Happiness.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר, טיפול אושר, ייעוץ אושר ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Happiness.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 26_08_2025 השעה 16:47:39 - wesi13