אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שמח ✔למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אושר, איך להיות מאושר באמת, מהו אושר אמיתי, הדרך אל האושר, שמח, איך להיות מאושר אחרי משבר, אילו דברים עושים אדם למאושר, איך לגדל ילד רגוע ומאושר, רגעים של אושר, אושר אפשרי, טיפול אישי, איך למגנט כסף אושר, משפטי שמחה ואושר, ספרים מומלצים לחיים מאושרים, הדרך אל האושר, הילדים לא מאושרים, אימון עסקי, כיצד להיות מאושר, להיות מאושר בחלקי, גורמים לאושר, חשיבה חיובית, עסוק בחיפוש אחר האושר, חיים מאושרים, דימויים לרגעי אושר, האם האושר מפסיק, סוד האושר, ייעוץ אישי, אושר וערך עצמי, היכן האושר שוכן, איך לעשות אותו מאושר, תפילה לאושר, דתיים אושר, מאמר על מהות האושר, לגעת באושר, האושר בתרבויות שונות, אימון אישי, כדי להיות מאושר, האושר תלוי רק בנו, הקשר בין חוכמה לאושר, מטפל אישי, אושר ללא גבול,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
8:28למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

אליעד כהן מציג בהרצאה הסבר מעמיק על השאלה החשובה בעולם המכירות: למי קל יותר למכור, ללקוח שנמצא במצב רוח טוב ושמח או ללקוח עצוב ומדוכא? אליעד מדגיש שהתשובה לשאלה הזאת אינה חד - משמעית, אלא מורכבת ותלויה באופן שבו הלקוח חווה את המציאות ואת עצמו באותו רגע נתון.

כיצד משפיעה עצבות של הלקוח על תהליך המכירה?

כאשר לקוח נמצא במצב של עצבות, משמעות הדבר היא שהוא חווה את המציאות כשלילית ורואה יותר חסרונות מיתרונות. במצב זה, קל לו מאוד לראות את החסרונות גם במוצר שמוצע לו. אפילו אם למוצר יש יתרונות רבים, האדם העצוב ייטה לחשוב שהיתרונות האלו לא באמת רלוונטיים עבורו או לא באמת יכולים לעזור לו. מעבר לכך, אליעד מסביר שדווקא מתוך תחושת התסכול שלו על החיים, הלקוח העצוב עלול לפרוק את הרגשות השליליים שלו על המוצר ולהגיד שהוא לא טוב, רק כדי להוציא את הכעס שלו על המציאות. זה מקשה מאוד על המכירה ללקוח עצוב, משום שהוא סגור בפני הצעות חדשות ומרוכז בשליליות שבה הוא נמצא.

באיזה מצב הלקוח העצוב דווקא יקנה בקלות?

עם זאת, אליעד מדגיש שישנם מקרים הפוכים. לפעמים דווקא אדם שנמצא במצב עצבות עמוקה יקנה יותר בקלות, כי הוא מחפש דרך להקל על הכאב הרגשי שלו. לדוגמה, הוא מביא את המקרה של אכילה רגשית: יש אנשים שבעצב הם מפסיקים לאכול ומאבדים את התיאבון כי הם לא מוצאים שום נחמה באוכל, ולעומת זאת, יש אנשים שהעצבות מובילה אותם לאכילה מוגברת כי הם מחפשים נחמה. באותו האופן בדיוק, לקוח עצוב שמחפש נחמה, עשוי לקנות מוצר מתוך אמונה או תקווה שהמוצר יעזור לו להרגיש טוב יותר. זהו מצב שבו האדם העצוב קונה באופן אימפולסיבי מתוך צורך רגשי חזק בנחמה או פתרון מיידי.

כיצד השמחה של הלקוח משפיעה על המכירה?

מצד שני, כשלקוח נמצא במצב רוח טוב ושמח, הוא רואה את העולם בצורה חיובית. הוא פתוח יותר להצעות חדשות, רואה יתרונות רבים במוצר וממעט לשים לב לחסרונות. כאשר אדם נמצא בשמחה, הוא נוטה יותר לאמץ את המוצר המוצע לו ולהתלהב ממנו, ולכן קל יותר למכור לו.

אך גם כאן קיימת אפשרות הפוכה. לפעמים דווקא בגלל שהלקוח מרגיש טוב ושלם עם עצמו, הוא פחות זקוק למוצר שימלא לו חסרונות כלשהם. אדם שמח עשוי להיות ביקורתי ואנליטי יותר, לבדוק את המוצר לעומק, ולהחליט שהוא לא באמת צריך את המוצר, מכיוון שהוא מרגיש טוב מספיק גם בלי המוצר.

למה לקוח שמח עשוי להיות ביקורתי יותר?

אליעד מסביר שכאשר הלקוח מחליט לא לקנות מוצר, יש בכך סוג של חוויה רגשית שלילית - כי הלקוח בעצם אומר לעצמו שיש משהו שלא מתאים לו במציאות. לקוח שמח יכול להרשות לעצמו לחוות את החוויה הזאת, כי השמחה שלו מאפשרת לו להתמודד עם תחושת הפספוס. לעומת זאת, לקוח עצוב, שלא יכול להרשות לעצמו להתמודד עם תחושת כישלון נוספת, עלול להחליט לקנות את המוצר מתוך חוסר יכולת להתמודד עם תחושת אכזבה נוספת.

איך להימנע מרכישות מתוך דחף רגשי?

אליעד מדגיש כי על הקונה להיות מודע למצבו הרגשי ולהבין מתי החלטות הרכישה שלו מושפעות מרגש בלבד. לדבריו, אנשים רבים נמנעים מלקנות מוצר שמתאים להם באמת, רק בגלל שהם בדיכאון ומרגישים ששום דבר לא יכול לעזור להם. מצד שני, אנשים אחרים עשויים לרכוש מוצר שלא באמת מתאים להם מתוך ייאוש, כשהם מנסים להיאחז בתקווה כלשהי.

לכן, אליעד ממליץ לאנשים תמיד לבדוק את ההחלטות שלהם בצורה שכלית ורציונלית, כדי להימנע מטעויות שעלולות לנבוע מרגש חולף. הוא ממליץ לשאול באופן מפורש: "האם המוצר באמת מתאים לי? האם אני באמת צריך אותו?"

לסיכום, למי קל יותר למכור, ללקוח שמח או עצוב?

אליעד מסכם שאין תשובה חד - משמעית לשאלה למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי במצב הנפשי של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע. לקוח עצוב עשוי לראות חסרונות ולהימנע מקנייה, אך אם הוא מחפש נחמה או פתרון רגשי, הוא דווקא יקנה בקלות רבה יותר. לעומת זאת, לקוח שמח יכול לראות את היתרונות ולקנות בקלות, אך אם הוא שלם עם עצמו ולא מרגיש צורך במוצר, הוא עלול דווקא לבחון את ההצעה באופן ביקורתי ולסרב.

הפתרון הטוב ביותר הוא לקבל החלטות מתוך שיקול דעת רציונלי, לא להתבסס רק על המצב הרגשי שבו נמצא הלקוח.
למי קל יותר למכור - ללקוח שמח או ללקוח עצוב?

השאלה המרכזית שנידונה היא למי יותר קל למכור - ללקוח שנמצא במצב רוח טוב, או ללקוח שנמצא במצב רוח רע? האם אנשים קונים יותר כשהם שמחים, או דווקא כשהם עצובים? התשובה היא שאין תשובה חד משמעית, משום שלפעמים קל יותר למכור ללקוח עצוב ולפעמים קל יותר למכור ללקוח שמח. הכל תלוי בנסיבות ובמצבו הנפשי של הלקוח. ההסבר לכך מבוסס על ההבנה שהאדם קונה מוצר כאשר הוא חושב שהמוצר יוכל למלא לו חיסרון כלשהו ולשפר את מצבו.

השפעת העצבות על תהליך הקנייה

כאשר אדם נמצא במצב של עצבות, המשמעות היא שהוא חווה את המציאות כיותר רעה מאשר טובה, כלומר, הוא רואה יותר חסרונות מאשר יתרונות. זה משפיע ישירות על הדרך שבה הוא שופט מוצרים והצעות רכישה. אדם עצוב נמצא ב"מוד" של שליליות - הוא ממוקד בחסרונות, וכך גם כאשר מציעים לו מוצר כלשהו, הוא עלול לראות רק את החסרונות שבו. אפילו אם המוצר הוא טוב ויש לו יתרונות משמעותיים, האדם העצוב ייטה לראות גם את היתרונות כחסרונות או יטען שהמוצר "לא באמת יכול לעזור לי" או "לא באמת טוב לי".

יתרה מכך, לקוח עצוב עלול להשליך את תחושותיו השליליות על המוצר. מכיוון שהוא מרגיש רע עם המציאות, הוא עשוי להוציא את התסכולים שלו דווקא על המוצר ולהגיד שהוא "לא טוב", גם אם אין בכך היגיון אובייקטיבי. כלומר, במקרים רבים, דווקא כשמנסים למכור מוצר לאדם עצוב, הוא יגיב בשלילה מתוך רצון לפרוק את הכעסים והעצבים שלו. זה מקשה על תהליך המכירה, משום שהאדם העצוב לא נוטה להיפתח להזדמנויות חדשות או להאמין במוצרים שיכולים לשפר את מצבו.

השפעת השמחה על תהליך הקנייה

לעומת זאת, כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, החשיבה שלו נוטה להיות חיובית יותר. הוא רואה יותר יתרונות ופחות חסרונות במציאות, ולכן גם כאשר מציעים לו מוצר, הוא ייטה לראות יותר את היתרונות שבו ופחות את החסרונות. זה מגדיל את הסיכוי שהמכירה תצליח, מכיוון שהאדם נמצא במצב של חשיבה חיובית, מתמקד בטוב, נוטה לאמץ גישות חדשות ולפתוח את עצמו לחוויות חדשות. גם אם המוצר אינו מושלם, הוא עשוי בכל זאת לרכוש אותו כי הוא מתמקד במה שטוב ולא במה שחסר.

כיצד עצבות יכולה דווקא להוביל לרכישה?

עם זאת, לעיתים המצב עשוי להיות הפוך. ישנם מקרים שבהם דווקא לקוח עצוב יקנה יותר, כי הוא מחפש משהו להיאחז בו שייתן לו נחמה ויקל על סבלו. ניתן לראות זאת בדפוסי אכילה שונים של אנשים עצובים: ישנם אנשים שכאשר הם עצובים הם מאבדים את התיאבון, ואילו אחרים דווקא אוכלים יותר מתוך ניסיון למצוא נחמה באוכל. באופן דומה, יש אנשים שכאשר הם עצובים הם נמנעים מרכישות כי הם חווים כל דבר כשלילי, אך יש כאלה שמרוב עצבות מחפשים פתרונות מהירים ואחיזות כלשהן שיגרמו להם להרגיש טוב יותר, ולכן דווקא יקנו יותר.

אדם עצוב שמרגיש צורך לברוח מהעצבות עשוי לקנות מוצר רק מתוך תקווה שהוא ישפר את הרגשתו, גם אם אין בכך היגיון רציונלי. הוא עלול לומר לעצמו: "כן, המוצר הזה בטח יעזור לי, אני חייב משהו שיגרום לי להרגיש טוב יותר" - וכך לקנות את המוצר גם אם הוא לא באמת זקוק לו. זו יכולה להיות הזדמנות טובה עבור המוכר, אך גם סכנה עבור הקונה, משום שהוא עלול לבצע רכישה אימפולסיבית מתוך צורך רגשי ולא מתוך החלטה רציונלית.

כיצד שמחה יכולה דווקא להקשות על מכירה?

מנגד, דווקא כאשר אדם נמצא במצב רוח טוב, הוא עשוי להיות פחות נלהב לקנות. מדוע? משום שכשהוא מרגיש שלם עם עצמו, הוא לא בהכרח מרגיש צורך במוצר חדש. הוא עשוי להפעיל יותר שיקול דעת, להיות ביקורתי יותר ולהטיל ספק בהצעה. אדם שמח לא בהכרח מרגיש צורך "לתקן" משהו בחייו, ולכן ייתכן שיגיד: "רגע, האם אני באמת צריך את זה? האם זה באמת משתלם לי?" ויבחן את המוצר בצורה מחושבת יותר.

כשהאדם מרגיש טוב, הוא יכול להרשות לעצמו לבחון את המוצר בצורה ביקורתית בלי לחשוש שהחלטתו תשפיע לרעה על מצב רוחו. לעומת זאת, אדם שנמצא במצוקה נפשית גדולה עשוי לחשוש מהרע שיבוא אם יגלה שהמוצר אינו מתאים לו, ולכן יעדיף לשכנע את עצמו שהוא דווקא כן צריך אותו.

המסקנה: הכל תלוי בגישה של הלקוח

בסופו של דבר, אין תשובה חד משמעית לשאלה האם קל יותר למכור ללקוח שמח או ללקוח עצוב. הכל תלוי בגישה של הלקוח ובמה שהוא מחפש באותו רגע.

אם הלקוח נמצא במצב של עצבות עמוקה, מרגיש חסר תקווה ולא רוצה לשנות דבר - יהיה קשה מאוד למכור לו, כי הוא לא מחפש פתרונות אלא מתבצר בעצב שלו. מצד שני, אם הוא עצוב אבל מחפש דרך להיאחז במשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר - יהיה קל יותר למכור לו מוצר, כי הוא רוצה למצוא פתרון שיקל על מצוקתו, גם אם מדובר בפתרון זמני או לא בהכרח רציונלי.

אם הלקוח נמצא במצב רוח טוב, הוא פתוח לרעיונות חדשים, ולכן קל יותר למכור לו כי הוא רואה את היתרונות שבמוצר. עם זאת, אם הוא מרגיש מסופק ושלם עם עצמו, הוא עשוי להיות ביקורתי יותר ולבחון את המוצר בצורה אנליטית, מה שעלול דווקא להקשות על המכירה.

איך להימנע מהחלטות רכישה רגשיות?

כדי להימנע מהחלטות רכישה המושפעות מעצב או משמחה בלבד, חשוב שהקונים יבדקו באופן אובייקטיבי האם המוצר באמת מתאים להם, במקום לקנות מתוך דחף רגשי. לעיתים אדם לא קונה מוצר שמתאים לו בגלל שהוא נמצא בדיכאון ואינו מאמין שמשהו יכול לעזור לו, ולעיתים אדם כן קונה מוצר שאינו מתאים לו בגלל שהוא נואש למשהו שיגרום לו להרגיש טוב יותר. כדי להימנע ממצבים כאלה, חשוב שכל רכישה תהיה מבוססת על שיקול דעת רציונלי ולא על רגש בלבד.

לסיכום

האפשרות למכור ללקוח תלויה במצבו הרגשי ובאופן שבו הוא מגיב להצעה. אדם עצוב עשוי לראות חסרונות במוצר ולסרב לקנות, אך אם הוא מחפש דרך להרגיש טוב יותר, הוא דווקא יקנה בקלות. אדם שמח עשוי להיות חיובי ופתוח לרכישה, אך אם הוא מסופק, הוא עלול להיות ביקורתי ולסרב. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת - הכל תלוי באופי הלקוח ובנסיבות שבהן הוא נמצא.
שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב על השאלה הבאה למי יותר קל למכור, לאיזה סוג של לקוח יותר קל לגרום לו לקנות האם ללקוח עצוב או לקוח שמח, מתי יותק קל למכור לאנשים כשהם עצובים או כשהם שמחים? וכל אחד עכשיו שיחשוב בראש שלו מה הוא חושב האם יותר קל לשכנע לקנות לקוח עצוב או לקוח שמח ועכשיו אני אגיד מה אני חושב. אז התשובה היא כדלקמן לפעמים יותר קל לשכנע למכור ללקוח עצוב ולפעמים יותר קל למכור ללקוח שמח ואני אסביר במה זה תלוי ואיך זה עובד. אז התשובה היא פשוטה בשביל שלקוח יקנה את המוצר הוא צריך לחשוב שהמוצר יותר טוב מרע עבורו, שהמוצר יכול למלא לו את החסרונות שלו.

עכשיו ככה לפעמים מה שקורה אצל בן אדם כשהוא עצוב זה שברגע שהוא עצוב, מה זה אומר עצוב? שהוא חושב שהחיים יותר רעים מאשר טובים עבורו ברגע הנתון שהוא עצוב הוא בעצם רואה במציאות יותר חסרונות מאשר יתרונות ואז מה שקורה הבן אדם בעצם נמצא ב - mode, במצב שבו הוא רואה המון חסרונות ואז ברגע שאנחנו נמכור לו את המוצר אז מאוד יכול להיות שברגע שננסה למכור לו את המוצר אז הוא בעצם יראה את החסרונות שבמוצר ואפילו היתרונות שיש במוצר הוא יראה אותם כחסרונות ויגיד "זה לא יכול לעזור לי, זה לא באמת טוב לי". והעוד יותר גרוע ממה שיכול להיות זה בגלל שרע לו, בגלל שהוא לקוח עצוב הוא בעצבות אז ברגע שננסה למכור לו את המוצר אז את העצבים שלו על המציאות הוא יוציא על המוצר שלנו.

זאת אומרת גם אם המוצר שלנו טוב הוא יגיד שהמוצר לא טוב בשביל לכעוס, בשביל להוציא את הכעס שלו לבטא את הכעס שלו שיש לו על המציאות ולכן דווקא מההיבט הזה יותר קשה למכור מוצר ללקוח כשהוא עצוב משום שהלקוח העצוב נמצא במצב שבו הוא רואה הרבה חסרונות ואז הוא גם יראה את החסרונות במוצר שלנו והוא לא ירצה את המוצר והוא יאשים את המוצר, והוא יוציא את העצבים על המוצר וכו'. אבל לעומת זאת לקוח כשהוא שמח אז הראש שלו מכוונן לראות את הדברים הטובים שיש בחיים לראות יותר יתרונות מחסרונות, לראות את הטוב שיש בכל דבר וכו' כי הרי לכן הוא שמח ואז ממילא יש יותר סיכוי שהוא יקנה את המוצר כי גם אם המוצר לא כל כך טוב עדיין באופן יחסי אותו לקוח נמצא ב - mode במצב שבו הוא רואה יתרונות יותר מחסרונות או שהוא רואה את הטוב וחושב חיובי מה שזה לא יהיה ולכן יש יותר סיכוי שנמכור מוצר ושנסגור עסקה דווקא עם לקוח כשהוא שמח.

יחד עם זאת אותו דבר יכול להיות הפוך ולמה הפוך אני אסביר בצורה מאוד פשוטה יש מצבים שבהם לקוח עצוב ודווקא בגלל שהוא עצוב הוא מחפש בכל כוחו משהו להיאחז בו, הוא מחפש משהו שיוציא אותו מהעצבות. לפעמים בן אדם נמצא, יש שני סוגים של אנשים יש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל ויש אנשים עצובים שמרוב עצבות הם אוכלים עוד ועוד ואז הם עולים במשקל, מה ההבדל? ההבדל הוא שאנשים שעצובים שלא אוכלים זה אנשים שהם רואים את החיסרון שיש בכל דבר ואז כשהמוח שלהם אומר להם "לכו תאכלו" הם אומרים "עזוב זה יש בזה חיסרון לא רוצה לאכול מה יצא לי לאכול, לא בא לי לאכול אין לי חשק לאכול זה לא ייתן שום דבר לאכול" ואז הם לא אוכלים ואז הם יורדים במשקל.

לעומת זאת יש אנשים עצובים שהעצבות מובילה אותם להפך שמרוב שרע להם הם מחפשים משהו להיאחז בו כדי לצאת מהעצבות שלהם ואז הם מנסים למצוא נחמה באוכל ואז הם אומרים "האוכל כן האוכל יעזור לי כן, האוכל יעשה לי טוב" ואז הם אוכלים ואוכלים כדי לצאת מהעצבות שלהם ולמרות שהאוכל לא יכול להוציא אותם מהעצבות אף על פי כן הם אוכלים בשביל לצאת מהעצבות. אותו דבר גם פה יש לקוח שמרוב שהוא עצוב או בגלל שהוא עצוב, או הדרך שלו להתמודד עם העצבות היא באמצעות זה שהוא מחפש משהו להיאחז בו משהו שיעשה לו טוב ולכן דווקא יש יותר סיכוי למכור לו את המוצר בגלל שיותר קל לשכנע אותו "אתה יודע המוצר הזה יעשה לך, " מה יעשה לי טוב? יאללה תביא אותו".

ואז הלקוח פחות בודק אם המוצר הזה באמת טוב או לא למה כי הוא כל כך רוצה להרגיש טוב עד כדי כך שגם אם נמכור לו משהו שהוא לא באמת צריך אותו או שהוא לא באמת טוב הוא רוצה לשכנע את עצמו שהוא קונה משהו טוב כי הוא מחפש משהו להיאחז בו כדי להיות מאושר ולכן הוא דווקא כן יקנה את המוצר. ולעומת זאת אם נגיד בן אדם שמח ונבוא למכור לו מוצר דווקא בגלל שהוא שמח והוא מרגיש יותר שלם עם עצמו לכן הוא דווקא יכול להיות שהוא יעביר יותר ביקורת על המוצר ויגיד "רגע אבל המוצר הזה לא מספיק טוב לי המוצר הזה לא מספיק איכותי, המוצר הזה לא מספיק אני צריך אותו או כדאי לי לקנות אותו", ולמה זה? בגלל שכשבן אדם מעביר ביקורת על מוצר הוא בעצם מרגיש רע. אני אסביר את הסיפור, בן אדם בא לקנות מוצר מה הוא רוצה להרגיש טוב הוא רוצה להרגיש טוב באמצעות המוצר, עכשיו אומרים לו "אתה יודע המוצר הזה מתאים לך", מה המהות של "המוצר הזה מתאים לך"? "המוצר הזה מתאים לך" זה בעצם להגיד יש במציאות משהו שיכול לעשות לך טוב.

מרגע שהלקוח אומר לעצמו "לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה" בעצם באותו רגע הלקוח מרגיש רע, למה הוא מרגיש רע גם רע? אפשר להגיד שהוא מרגיש גם טוב כי הוא בעצם אומר "אני יכול להסתדר בלי המוצר הזה, אני לא חייב לקנות את המוצר הזה" אבל כרגע אני לא מתמקד בהיבט הזה, אני כרגע מתמקד בהיבט של ברגע שהלקוח אומר "המוצר הזה לא טוב לי המוצר הזה לא מתאים לי" בעצם הוא מרגיש רע" הלקוח בתת מודע שלו, למה? כי הוא בעצם אומר "יש במציאות הזאת משהו שהוא לא טוב לי משהו שלא ממלא לי את החסרונות שלי". ומה שקורה זה שבן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו, זה תהליכים שקורים בתת מודע של הלקוח בן אדם שהוא שמח הוא יכול להרשות לעצמו להעביר ביקורת על המוצר בלי להרגיש רע, "כן המוצר הזה לא טוב לי לא מתאים לי, לא רוצה את המוצר" והרע שהוא מרגיש מכך שהוא אומר שהמוצר הזה לא מתאים לו לא משפיע עליו כי הוא מרגיש טוב.

לעומת זאת בן אדם שהוא מרגיש רע ואומרים לו "אתה יודע יש פה משהו שיכול לעזור לך, יש פה מוצר שיכול לעשות לך טוב" ואז ברמת האנרגיה בתחושה של הלקוח אין לא כוח להגיד "לא זה לא נכון המוצר הזה לא מתאים לי" הוא פשוט מנסה בלית ברירה להגיד "כן המוצר הזה מתאים לי" למרות שהמוצר הזה לא בהכרח מתאים לו, אוקי למה? כי אין לו יכולת רגשית לשאת להגיד "מה גם זה לא מתאים לי אז מה המצב עוד יותר גרוע מאשר קודם, לא רק שרע לי אלא עכשיו גם המוצר הזה לא מתאים עכשיו עוד יותר רע לי?" לא בן אדם לא רוצה את המחשבה הזאת ולכן הוא יש יותר סיכוי שהוא יגיד "כן המוצר הזה מתאים לי". ולכן בשורה התחתונה למי יותר קל למכור מוצר ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח? אז זה תלוי בלקוח מה הוא רוצה באותו רגע, אם הוא עצוב והוא במצב שהוא מאשים את כולם והוא לא רוצה שום דבר, והוא רוצה להתחפר בסבל שלו ובעצב שלו ולספר כמה רע לו אי אפשר למכור לו כי הוא עכשיו רוצה להזדהות יותר עם הרע שבתוכו.

לעומת זאת בן אדם שמח הוא עכשיו בקטע טוב הוא רוצה לפרגן לעצמו, הוא החליט לשקר את עצמו או לא לשקר את עצמו ולראות רק את הטוב "בוא נמכור לו מוצר הוא יקנה הכל יפה אתה שמח תעשה טוב לעצמך". לעומת זאת יש גם את המצב ההפוך שדווקא הבן אדם העצוב מרוב שהוא רוצה להיאחז במשהו הוא עלול לקנות גם מוצר שלא מתאים לו, למה? כי הוא רוצה להיאחז במשהו שייתן לו תקווה, לעומת זאת הבן אדם השמח אי אפשר לעבוד עליו. ולעומת כל אלה יש בן אדם שהוא נצמד לאמת וכשהוא נצמד לאמת אז אי אפשר לקמבן אותו כי אתם כקונים מה שצריך לעשות הקונה כקונה צריך לבדוק "האם באמת המוצר הזה טוב לי כן או לא?" זה הכל ולשים לב, אם רוצים ניתן לשים לב שהעסקה היא לא החלטה רגשית אלא החלטה שכלית החלטה הגיונית.

למה? כי הרבה פעמים בן אדם קונה את המוצר או לא קונה את המוצר לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו לפעמים בן אדם חושב שהמוצר לא מתאים לו למרות שהמוצר כן מתאים לו והסיבה שהוא חושב שהמוצר לא מתאים לו זה לא בגלל שהמוצר לא מתאים לו אלא זה בגלל שהוא פשוט בדיכאון הוא אומר "עזוב זה לא מתאים לי", "אבל זה מתאים לך זה יציל את חייך" אבל הוא בדיכאון בדעה שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. לעומת זאת יש מצבים שבן אדם חושב שהמוצר כן מתאים לו למרות שהמוצר לא מתאים לו והוא חושב שהמוצר כן מתאים לו מרוב ייאוש ומרוב דיכאון הוא אומר "עזוב המוצר הזה מתאים לי" כי הוא לא רוצה לראות את האמת שגם המוצר הזה לא מתאים לו. אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה.
שמח בחלקו - מהו *השקר* של העשיר ששמח בחלקו?
שמח בחלקו - מהו *השקר* של העשיר ששמח בחלקו?
שמח בחלקו - מהו השקר של העשיר ששמח בחלקו? האם באמת אפשר להיות שמח בחלקך? ישנו ביטוי נפוץ וידוע שאומר: איזהו עשיר? השמח בחלקו. לפי אליעד כהן, הביטוי הזה הוא אחד השקרים הנפוצים והעמוקים ביותר שהאדם מספר לעצמו. הוא מסביר בצורה מפורטת ועמוקה מדוע השמח בחלקו הוא למעשה אשליה בלתי אפשרית כמעט לחלוטין, ולמה ההצהרה הזאת לא באמת עוזרת לאדם להיות מאושר או שלם בחייו. למה הביטוי שמח בחלקו הוא שקר? לפי אליעד כהן, כשאומרים לאדם שהוא יכול לגרום לעצמו להיות שמח בחלקו, משקרים לו. אם האדם אכן היה מסוגל להיות שמח בחלקו לחלוטין, פירוש הדבר שהוא לא היה רוצה לשנות שום דבר במציאות שלו, גם לא את הדברים הרעים או הפחות נעימים. הוא ... לו הוא הרצוי ביותר מבחינתו, ואין שום אפשרות, אפילו תאורטית, לשפר את הרגשתו. הוא מביא כדוגמה אדם חולה, שאומרים לו תהיה שמח בחלקך שאתה לפחות חי. אולם במציאות, אם האדם החולה מקבל הזדמנות להבריא ולקחת תרופה, הוא ישמח לשנות את המצב. אם הוא באמת היה שמח בחלקו באופן מוחלט, הוא היה מסרב לתרופה, כיוון שהוא היה רוצה בדיוק את המצב הנוכחי שלו - חולה. כיצד הדוגמה של האדם הרעב ממחישה את השקר? דוגמה נוספת שמובאת היא של אדם רעב. לכאורה, אדם ששמח בחלקו אמור להיות מאושר גם כאשר הוא רעב או צמא, ולמעשה לא היה לו צורך לאכול או לשתות. אך במציאות, כל אדם רעב או צמא יחפש מזון או מים, מה שמוכיח שלמעשה הוא לא באמת שמח במצבו הנוכחי. הוא עדיין מעוניין לשנות את מצבו. מדוע העשיר ששמח בחלקו הוא לא באמת עשיר? אליעד מסביר שגם אם אדם אומר שהוא שמח בחלקו, בפועל, תמיד ניתן לשמח אותו יותר. לדוגמה, אם לאדם יש כמות מסוימת של כסף והוא טוען שהוא שמח, אך כשמציעים לו יותר כסף הוא מיד שמח יותר, ברור שבמצב הקודם הוא לא היה לגמרי שמח. אם באמת היה שלם, שום תוספת לא הייתה משנה את רמת השמחה שלו. דוגמה נוספת שהוא מביא היא של אדם עיוור שלא אכפת לו מצבע החולצה שהוא לובש, כי הוא כלל לא מבחין בין צבעים. אם אותו אדם יקבל חולצה בצבע אחר, זה לא ישנה לו דבר. אך אם ירגיש שינוי כלשהו בשמחה שלו כשהחליפו לו את החולצה, זה מעיד שבפועל היה אכפת לו קודם לכן, והוא לא היה באמת שמח בחלקו. מדוע האדם לא מסוגל להגיע לשלמות של שמח בחלקו? האדם, מעצם טבעו, תמיד יחווה חוסר מסוים. גם אם יתנו לאדם את כל העולם, הוא תמיד ירגיש שחסר לו משהו. תמיד תהיה לו תחושה פנימית שמשהו לא שלם, שמשהו נוסף יכול היה להפוך אותו לשמח יותר. במצב כזה, האדם לעולם לא באמת יהיה שמח בחלקו. אם האדם באמת היה שמח באופן מוחלט, שום דבר לא היה חסר לו, והוא לא היה רוצה לשנות את מצבו לעולם. אדם כזה היה חווה שלמות מוחלטת, והמצב שלו היה מושלם כפי שהוא, בלי אפשרות לשינוי. אך האדם המצוי לא מסוגל להגיע למצב כזה בפועל. כיצד אפשר לדעת שאתה באמת לא שמח בחלקך? אליעד מסביר שאדם ששמח בחלקו צריך להיות מסוגל לשמוח גם כשהוא חווה רגשות שליליים כמו דיכאון, עצבות וכאב. אדם כזה אמור לרצות את המצב השלילי, לראות בו שלמות אמיתית. אם האדם לא רוצה להרגיש רע, אז הוא בעצם מודה שהוא לא באמת שמח במצב הזה, והוא רק משקר לעצמו כשהוא טוען שהוא שמח בחלקו. האדם תמיד שואף להרגיש טוב יותר, וזו ההוכחה לכך שהוא לא שלם. כל ניסיון לשכנע את עצמו שהוא
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
למי יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע
... יותר קל למכור? מוכר שמח מוכר יותר טוב, מוכר עצוב מוכר יותר טוב, מצב הרוח של המוכר, חשיבה חיובית במכירות, חשיבה שלילית במכירות, מצב הרוח בתהליך מכירה, מצב רוח טוב, מצב רוח רע מהי השפעת מצב הרוח של המוכר על הצלחת המכירה? המוכר, בין אם שמח ובין אם עצוב, מתמודד עם חוויות רגשיות שונות שיכולות להשפיע על תהליך המכירה. תהליך זה כולל שילוב של שמחה ועצב, שמשפיעים על המוטיבציה של המוכר והיכולת שלו לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר. מהו תפקיד הרגש במכירה? לכל תהליך מכירה יש אלמנטים של שמחה ועצב. המוכר מוכר את המוצר כי הוא רואה בכך יתרון, אך גם מתוך תחושת חיסרון שהוא שואף למלא. המוכר לא היה מנסה למכור אם היה מרגיש שלם לחלוטין. מצב הרוח של המוכר משתנה בין רגעים של שמחה ועצב, כל אחד מהם ממלא תפקיד חיוני בתהליך. כאשר המוכר עוסק במכירה, הוא גם קצת עצוב, כי הוא מזהה את החיסרון שהוא שואף למלא, אבל גם שמח כי הוא מאמין שהמכירה תביא לו תועלת שתשפר את מצבו. האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור? בהנחה שהמוכר לא מתפרץ על הלקוח, ניתן להבחין כי באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מהתמקדות בטוב שיש בכל דבר, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שמח ימצא שקל יותר להתגבר על התנגדויות הלקוח ויראה את היתרונות בתהליך המכירה. לעומתו, מוכר עצוב עשוי להרגיש כל התנגדות כתסבוכת ולהתייאש מהר יותר. איך משפיעה המוטיבציה על הצלחת ... עשויה להניע אותו להעמיק את המאמץ. מסקנה לסיכום, לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי אם מוכר שמח או עצוב מוכר טוב יותר. כל אחד מהם מציב אתגרים ויתרונות שונים בתהליך המכירה. מוכר שמח עשוי להתמודד עם התנגדויות בקלות רבה יותר, בעוד שמוכר עצוב עשוי להיות מוכן להשקיע יותר מאמץ במכירה מתוך תחושת צורך לשיפור מצבו. השפעת מצב רוח על מכירות מוטיבציה במכירה הקשר בין שמחה ועצב במכירות איך לשפר מכירות ולהתמודד עם התנגדויות מצב רוח במכירה השפעת מצב הרוח של המוכר על המכירה כאשר בוחנים את השאלה האם למוכר שמח או למוכר עצוב קל יותר למכור, חשוב להבין שלא מדובר על מצב שבו מוכר עצוב מתפרץ על הלקוח או שופך עליו מים בשל תסכולו. אלא ההנחה היא ששני המוכרים, בין אם הם שמחים או עצובים, מנסים למכור ללקוח בצורה נורמטיבית ומקצועית. השילוב בין שמחה לעצב בתהליך המכירה כל תהליך של מכירה, כמו כל פעולה אחרת, כולל בתוכו אלמנטים של שמחה ושל עצב. כל מוכר הוא גם קצת שמח וגם קצת עצוב, וזה נובע ממערכת הצרכים והתועלות שהוא מחפש להשיג דרך המכירה. המוכר לא היה מוכר את המוצר אילולא היה בכך חיסרון שהוא רוצה למלא. מצד שני, כדי שיבצע את פעולת ... שכן הוא לא היה מאמין שהמכירה תביא לו תועלת. המשמעות היא שבכל מכירה יש שילוב בין שמחה לבין עצב - העצב מייצג את החיסרון שגורם למוכר לרצות למכור, והשמחה היא האמונה שהמכירה תביא לו משהו טוב. היכולת לשכנע לקוח תלויה במצב הרוח של המוכר על מנת שהמכירה תתבצע, הלקוח צריך להיות משוכנע שהמוצר יעשה לו טוב יותר מרע. היכולת של המוכר ... שהוא רואה במכירה מקור לתועלת רבה יותר, כך הוא יהיה מוכן להשקיע בה יותר מאמץ. מוכר שמח מול מוכר עצוב - מי מוכר טוב יותר? באופן כללי, מוכר שמח עשוי למצוא שקל יותר למכור. הסיבה לכך היא ששמחה נובעת מכך שאדם רואה את היתרונות שבמציאות, בעוד שעצב נובע מהתמקדות בחסרונות. מוכר שנמצא במצב רוח טוב יתמודד עם התנגדויות של לקוחות בצורה קלילה יותר, יראה את היתרונות ... מוכר שנמצא במצב רוח ירוד עשוי לראות כל קושי כתסבוכת ולהתייאש מהר יותר מהתהליך. כיצד שמחה משפיעה על יכולת ההתמודדות עם קשיים? כאשר מוכר נתקל בקושי במכירה, כמו התנגדות של לקוח, תגובתו תלויה בגישתו. מוכר עם מצב רוח טוב ייטה להסתכל על חצי הכוס המלאה, יחשוב שהמצב ... הלקוח, משום שבעיניו ההצלחה במכירה היא קריטית לשיפור המצב הרגשי או הכלכלי שלו. מוכר שמח עלול להיות אדיש למכירה לעומת זאת, מוכר שמח עשוי להרגיש שהוא לא חייב להתאמץ מדי. אם הכל טוב מבחינתו, הוא עשוי לחשוב: למה לי להתעקש? אני לא חייב את המכירה הזאת, מה שעלול להוביל לפחות השקעה במכירה. ישנם מוכרים שמחים ... כדי לנסות לשפר את מצבם. מסקנה אין תשובה חד משמעית לשאלה מי מוכר טוב יותר - מוכר שמח או מוכר עצוב. מצד אחד, מוכר שמח יתמודד טוב יותר עם קשיים וימצא שקל יותר להתגבר על התנגדויות של לקוחות. מצד שני, מוכר עצוב עשוי להיות רעב יותר להצלחה ולראות במכירה מוצא אפשרי לשיפור מצבו, מה שיגרום לו ... שלום לכולם הפעם אני רוצה להשיב לשאלה הבאה והיא למי יותר קל למכור למוכר עצוב או למוכר שמח או במילים אחרות איך משפיע מצב הרוח של המוכר על המכירה שלו ללקוח. אז ברור לצורך העניין שאם יש מוכר עצוב שברגע שלקוח יגיע אליו הוא יתחיל להאשים את הלקוח בבעיות שלו וישפוך ... כנראה לא תצא לפועל אז כמובן שלא מדובר על זה אבל בהנחה ששניהם ינסו למכור המוכר השמח והמוכר העצוב, יש לדוגמה מלא סטנדאפיסטים שהם עולים לבמה ומאוד שמחים אבל בתוך תוכם הם עצובים כי אי אפשר להיות שמח כל יום מחדש. בין כך ובין כך המוכר בהנחה שהוא יעמיד פנים כלפי חוץ הוא יהיה
כסף, איך נוצר הרצון לכסף? האם יש לי מספיק כסף? מתי נפסק הרצון לכסף? למה אני רוצה כמה שיותר כסף? האם לרצות כמה שיותר כסף? האם יש סוף למרדף אחרי הכסף? למה אני רוצה עוד כסף? איך להיות שמח במה שיש? האם להפסיק את המרדף אחרי הכסף? איזהו עשיר שמח בחלקו, איך להיות שמח בחלקך? כמה זה מספיק כסף? האם אני צריך עוד כסף? איך להפסיק לרצות עוד כסף?
... לכסף? למה אני רוצה כמה שיותר כסף? האם לרצות כמה שיותר כסף? האם יש סוף למרדף אחרי הכסף? למה אני רוצה עוד כסף? איך להיות שמח במה שיש? האם להפסיק את המרדף אחרי הכסף? איזהו עשיר שמח בחלקו, איך להיות שמח בחלקך? כמה זה מספיק כסף? האם אני צריך עוד כסף? איך להפסיק לרצות ... האם מי שאוהב כסף ומי שרוצה כסף, האם הוא אמור לרצות כמה שיותר כסף, או שהגיוני שהוא יסתפק בכמות מסוימת של כסף ושאחריה הוא ישמח בחלקו? והתשובה לכך היא, שזה תלוי בעיקר בסיבה שבגללה האדם רוצה ...
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה
שמחה, להיות שמח, שמחת חיים, חוסר שמחה, דיכאון, עצבות, ייאוש, חרדות, להיות בשמחה ובו יתבאר עניין השמחה של האדם בחיים. ויתבאר, במה תלויה השמחה של האדם בחיים? ומה גורם לאדם להיות שמח? ואיך האדם יכול לגרום לעצמו להיות שמח? והאם אפשר להיות רק בשמחה? ולמה לפעמים האדם נכנס לדיכאון? וממה נובעת תחושת עצבות ותחושת ייאוש מהחיים? ולמה יש לאדם חרדות וחוסר שמחה? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי כולם מנסים להיות שמחים כמה שיותר. ולאו דווקא שמחים ומחייכים, אלא כולם מנסים להרגיש כמה שיותר טוב, ולהתקרב כמה שיותר אל תחושה של שמחה, ולהתרחק כמה שיותר מתחושה של עצב ודיכאון. כי כאשר האדם מרגיש שמח, אז הוא מרגיש טוב משמחת החיים שלו. וכאשר האדם עצוב ובדיכאון, אז הוא מרגיש רע. והאדם מנסה כמובן להרגיש כמה שיותר טוב. ולכן האדם מנסה כל הזמן לעשות כמה שיותר דברים שמשמחים אותו, כדי להיות שמח וכולי. ומי שעוד יתבונן יראה, כי השמחה של האדם, כל הזמן חומקת ממנו. וגם אחרי שהאדם עושה המון מאמצים כדי להיות מאושר ושמח, וגם אחרי שהאדם כבר מצליח להיות שמח ומאושר, עדיין תמיד בדרך כלשהי, השמחה חומקת מהאדם, והאדם תמיד מסיבה כלשהי, מפסיק להרגיש שמחה ואושר. ובמקום אושר ושמחה, תמיד מופיעות פתאום מחשבות כלשהן של חוסר שביעות רצון מהמציאות כפי מה שהיא. שאם הן מתגברות, אז נוצרת גם תחושה של דיכאון ושל יאוש מועקה חרדות וכולי. והשאלה הנשאלת היא, במה באמת תלויה שמחת החיים של האדם? ומה באמת האדם צריך לעשות, כדי להיות שמח, וכמה שיותר שמח? וגם אם לא להיות שמח, אז לכל הפחות, כמה שיותר להיות שבע רצון מהמציאות, וכמה שפחות לחוות עצבות ותסכול מהמציאות? ומהי החוקיות של השמחה והעצב של האדם? והתשובה לשאלה הזאת היא, שמי שרוצה להיות שמח, עליו להתמקד קודם כל, בלהבין את המנגנון הרגשי הפנימי שלו. דהיינו, במקום לרדוף כל הזמן אחרי דברים שאולי יעשו אותך שמח באופן רגעי, במקום זה תנסה בכלל להבין, את המנגנון, שאחראי על השמחה והדיכאון של האדם. דהיינו, יש להתמקד בהבנת המנגנון הרגשי של האדם, במקום להתמקד בכל מיני דרכים למצוא אושר רגעי ורגעים של אושר. כי הדבר החשוב ביותר כדי להיות בשמחה, הוא שהאדם בכלל יבין את המנגנון של השמחה. ומי שיעמיק בהבנת המנגנון הרגשי של השמחה והעצבות, יראה, כי הגורם היחיד שאחראי על מצב הרוח של האדם, זו רמת ההתאמה, שבין הרצון של האדם, לבין המציאות שבה הוא חי. כי לאדם יש רצונות כאלו ואחרים. והרצונות של האדם, ... שבין המציאות של האדם, לבין הרצון שלו, ככל שרמת ההתאמה עולה, כך עולה השמחה והאושר של האדם. וככל שרמת ההתאמה יורדת, כך עולה רמת העצבות דיכאון כעס חרדה תסכול יאוש של האדם. והדבר היחיד שבסופו של דבר יחליט, האם ועד כמה האדם יהיה
שמחה - לשמוח בחלקך, איזהו עשיר השמח בחלקו, להיות שמח בחלקך, איך להיות שמח
שמחה - לשמוח בחלקך, איזהו עשיר השמח בחלקו, להיות שמח בחלקך, איך להיות שמח ובו יתבאר העניין של שמחה בחלקך והעניין של איזהו עשיר השמח בחלקו. ויתבאר, האם באמת עשיר הוא זה ששמח בחלקו? והאם באמת האדם יכול לשמוח בחלקו? ובמה תלויה השמחה של האדם? ועוד. והעניין הוא, כי שמחה היא, כאשר רצונו של האדם מתמלא. כי לאדם יש רצון עצמי, ... שלו. דהיינו, את המציאות שלו. ואם האדם שמח בחלקו, דהיינו, רוצה את המציאות שלו, אז הוא נחשב לעשיר ולמאושר. ואם האדם לא שמח בחלקו, דהיינו, לא מרוצה מהמציאות שלו כפי מה שהיא, אז ממילא ... ומי שיתבונן יראה, כי מצד האמת, מי שרק ישמח בחלקו בשלמות, הרי שממילא הוא גם לא ימשיך לשחק במשחק של החיים, וגם הוא ממילא יפסיק להיות שמח. ולמה? כי המשחק של החיים, הוא כאשר יש לאדם רצונות שונים, ... כדי להשיג את המטרות שלו. ומי שיהיה שמח בחלקו בשלמות אמיתית, דהיינו, שהוא לא ירגיש ששום דבר חסר בעולם ... חדש. והרעיון הוא, שמי שיצליח להיות שמח בחלקו בשלמות אמיתית, דהיינו, שהוא יהיה שבע רצון בשלמות מלאה ... והרעיון הוא, שמי שיצליח להיות עשיר ששמח בחלקו בשלמות, ממילא הוא כבר לא יחווה שום רצון כלשהו. ואז ... לא שהוא אדם עשיר. ולהגיע למצב של עשיר ששמח בחלקו בשלמות, פירושו, שהאדם ככ שמח בחלקו, עד כדי כך שהוא אפילו לא מסוגל לחוות חוסר שמחה בחלקו. שהאדם ככ מרוצה מהמציאות, עד כדי כך שהוא לא יכול, ... משמעות עבורו. והמסר הוא, שלהיות עשיר ששמח בחלקו, זה אומנם חוויה מאוד טובה, ביחס לאדם שמרגיש שהוא עני, כי הוא לא שמח בחלקו. אבל צריך לדעת, שכאשר לוקחים את החוויה הזאת לקצה האחרון ... את הניגוד שלה. ומי שרוצה להיות עשיר ששמח בחלקו, באופן חלקי או בשלמות, כיצד הוא יכול לעשות זאת? תשובה: על ידי הבנת מנגנון השמחה. דהיינו, שהאדם מוכרח להבין, מה באמת אחראי לכך שהוא יהיה בשמחה או בעצבות, ומה אחראי לרמה של השמחה או של העצבות שלו. ועל ידי הבנת המנגנון של השמחה והעצבות, על ידי זה האדם יכול להגיע למצב שבו הוא שמח יותר או שמח פחות, לפי כמה שהוא נצמד לחוקיות של השמחה ושל העצבות. ...
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
השפעת המטופל על המטפל, מי משפיע על מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים
... מי? טיפול בחולי נפש, חכם וטיפש, שמח ועצוב, מתי המטופל משפיע על המטפל? מתי הפסיכולוג יושפע מהמטופל? יחסי מטפל מטופל, מעשה בשבעה קבצנים, הקבצן החרש, טיפול לפסיכולוגים מהי ... בסיסית: מה קורה כששני אנשים, אחד שמח ואחד עצוב, נפגשים? איך אחד מהם יכול להשפיע על השני? אליעד מציין כי כל אדם שמח או עצוב יכול להשפיע על האחר. אם אדם עצוב פוגש אדם שמח, השאלה היא מי מהם ישפיע על השני? האם פסיכולוג שנפגש עם מטופל אובדני יכול להישאר אובייקטיבי או שהמצב הפנימי של המטופל יגרום לו לשנות את ... אלא חיים פשוטים מאוד, עליהם הוא שמח וחש שהם מושלמים. אליעד מציין שזו חוכמה בעיניו, אבל היא שונה מאוד מהחיים של עשירים, שיש להם יותר. בהמשך, אליעד עובר לשאול את השאלה: מה ... אליעד מתאר סיטואציה שבה יש אדם שמח ואדם עצוב שמנסים להשפיע אחד על השני, אך בסופו של דבר, התשובה לשאלה מי ייקח את מי? היא מי שיותר אמיתי. כלומר, כאשר אדם שמח נתקל במישהו עצוב, עליהם להבין את הסיבות שמובילות כל אחד מהם להרגיש כפי שהוא מרגיש. במקרים כאלו, השמחה או העצב האמיתיים ינצחו. גם אם השמחה נתפסת ככנה יותר, זה עשוי להיות בגלל שהעצוב יש סיבות יותר אמיתיות לדיכאונו. לאחר מכן, אליעד עובר לשלב שבו הוא שואל אם עושר תמיד מביא ... לא תמיד יביא לאושר. הוא מסביר שהשמחה היא לא תלויה במציאות הפיזית בלבד, אלא במה שהאדם רואה ובמה שהוא מאמין בו. לקראת סיום, אליעד מדבר על חולי נפש והשפעתם על המטפלים. הוא ... נפש הקשר בין עושר לאושר מה גורם לשמחה ולעצב? מהו טיפול פסיכולוגי אמיתי? ...
שמחה, אושר, עצבות, איך להיות שמח? אופטימיות, איך ליצור שמחה? איך להיות מאושר? שורש השמחה, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית, דיכאון, פסימיות, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית
שמחה, אושר, עצבות, איך להיות שמח? אופטימיות, איך ליצור שמחה? איך להיות מאושר? שורש השמחה, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית, דיכאון, פסימיות, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית
שמחה, אושר, עצבות, איך להיות שמח? אופטימיות, איך ליצור שמחה? איך להיות מאושר? שורש השמחה, חשיבה אופטימית, חשיבה פסימית, דיכאון, פסימיות, חשיבה חיובית, חשיבה שלילית איך לחוות שמחה אמיתית ללא תלות באירועים חיצוניים? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד מדבר עליהם בהרצאה הוא החוויה של השמחה, תוך התייחסות לשאלה איך אפשר לחוות שמחה מתמדת, ללא תלות באירועים חיצוניים או בעתיד כלשהו. האדם חושב בדרך כלל שהוא שמח בגלל אירוע חיצוני מסוים, כמו זכייה בלוטו או קבלת חדשות טובות. אבל למעשה, הסיבה האמיתית לתחושת השמחה אינה עצם האירוע, אלא התחושה שנוצרת כשאדם מדמיין שהמציאות מתאימה לרצון שלו. לדוגמה, כאשר מישהו אומר לך שזכית בלוטו, אתה מרגיש שמחה אף על פי שהכסף עדיין לא נמצא בידיך, בגלל שאתה מדמיין מצב עתידי שבו המציאות תהיה בדיוק כפי שאתה רוצה שתהיה. מהו השורש של תחושת השמחה? אליעד מסביר שהשורש של השמחה הוא התחושה הפנימית שהמציאות היא בדיוק כרצונך. לכן, הדרך להשיג שמחה מתמדת היא להבין איך לגרום לעצמך לחוות שהמציאות כרגע היא בדיוק כפי שאתה רוצה, ללא קשר לאירועים חיצוניים או מצבים עתידיים. אם תצליח לעשות זאת, לא תהיה תלוי עוד בשום דבר אחר כדי לחוות שמחה. למה השמחה מהפנטזיה גדולה יותר מהשמחה במציאות? אחד ההסברים של אליעד לשאלה מדוע השמחה בעת דמיון או פנטזיה על אירוע עתידי גדולה יותר מהשמחה בעת התרחשותו בפועל, הוא שהחוויה האמיתית לעולם אינה תואמת במלואה את ... להיות כניסה לגן עדן, כי כשאתה נמצא שם, אין לך למה לצפות או לפנטז יותר, ואז אתה מאבד את העונג שמגיע מהפנטזיה עצמה. הסיבה לכך היא שהשמחה מגיעה בעיקר מתוך הדמיון שהמציאות בעתיד תהיה בדיוק כרצונך, ולא מהחוויה האמיתית כשזה מתרחש. לכן, כשאתה משיג את מה שרצית, אתה מגלה שזה לא בדיוק מה שדמיינת וזה מפחית את תחושת השמחה. למה תחושת שמחה אינה נמשכת לאורך זמן? אליעד מתאר את השמחה כתהליך זמני, משום שהמוח תמיד יוצר חיסרון חדש. הוא מדגים זאת במשל על אדם ... עם זאת, הוא ממשיך לרדוף אחר מימוש הרצונות, אף על פי שהוא מודע לכך שזה לא יביא לו אושר קבוע. איך לדמיין מציאות שבה אתה מרגיש תמיד שמח? כדי לפתור את הבעיה של אושר זמני, אליעד מציע תרגיל: לשבת בעיניים עצומות ... מוחשי ומלא שמה שאתה רוצה כבר מתממש באופן מושלם. אם תצליח להרגיש בצורה מלאה שכרגע המציאות היא בדיוק כפי שאתה רוצה, תוכל לחוות שמחה בלתי תלויה. הרעיון הוא להגיע למצב תודעתי שבו הרצון והמציאות מתאחדים, והפער בין מה שאתה רוצה לבין מה שקורה נעלם לגמרי. למה דמיון המציאות הרצויה מעניק לך שמחה? השמחה מגיעה כשיש סנכרון בין הרצון שלך לבין המחשבה שלך על המציאות. כשאתה מדמיין שהמציאות כרגע תואמת את מה שאתה רוצה, אתה חווה שמחה. זו הסיבה שכשאתה מדמיין עתיד מוצלח, אתה שמח, אך כאשר האירוע עצמו מתרחש, השמחה אינה מתממשת באותה העוצמה. התחושה החזקה באמת מגיעה רק כאשר אתה מדמיין את הדבר, כי אז אין כל סתירה בין הרצון למציאות. האם אפשר לשמוח גם מהמציאות הנוכחית? אליעד מבהיר שאפשר להרגיש שמחה מהמציאות הנוכחית אם אתה מבין את העיקרון שהשמחה לא תלויה באירוע חיצוני אלא בתחושה פנימית של התאמה בין רצון למציאות. ההבנה ...
התפתחות אישית, איך להרגיש טוב? איך להצליח בחיים? איך לאהוב את עצמי? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס? איך לא לשנוא? איך להיות שמח? איך לא להיות בדיכאון? איך לפתח ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמי? לא להרגיש טוב, לא לאהוב את עצמי
התפתחות אישית, איך להרגיש טוב? איך להצליח בחיים? איך לאהוב את עצמי? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס? איך לא לשנוא? איך להיות שמח? איך לא להיות בדיכאון? איך לפתח ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמי? לא להרגיש טוב, לא לאהוב את עצמי
... אישית, איך להרגיש טוב? איך להצליח בחיים? איך לאהוב את עצמי? איך להיות רגוע? איך לא לכעוס? איך לא לשנוא? איך להיות שמח? איך לא להיות בדיכאון? איך לפתח ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמי? לא להרגיש טוב, לא לאהוב את עצמי מהם הדרכים להרגיש טוב עם עצמך ולהיות רגוע? כאשר אדם שואל את ... הוא יכול ללמוד לאהוב את הדיכאון. הכוונה היא לא להימנע מהתחושות, אלא ללמוד לאהוב אותן ולחוות אותן עד הסוף. האם אני חייב להיות שמח או רגוע כל הזמן? אין הכרח להיות שמח או רגוע כל הזמן. הצורך להרגיש רגוע או שמח נובע ממקום של התנגדות. כשאדם אומר אני לא רוצה להיות בדיכאון או אני לא רוצה לכעוס, הוא בעצם אומר שהוא לא אוהב את תחושת הדיכאון או הכעס. אליעד מציין שמה שחשוב הוא לא להימנע מהתחושות, אלא להבין שאם אנחנו לא מרגישים שמחה או שקט נפשי, זה לא אומר שאנחנו לא שלמים. האם אהבה עצמית היא חובה? השאלה איך לאהוב את עצמי? היא בעצם ביטוי לחוסר אהבה עצמית. אליעד מציע שדרך האהבה העצמית היא לא ... את עצמך, אלא להבין שאם אתה לא אוהב את עצמך, תאהב את העובדה שאתה לא אוהב את עצמך. כל המטרות כמו איך לאהוב את עצמי?, איך להיות שמח? ו - איך לא לכעוס? נובעות מתוך עימות פנימי עם עצמך. אליעד מציע להפסיק להיאבק בתחושות האלה ולהתחיל לאהוב את זה שאתה לא אוהב את עצמך. איך להתמודד עם הרצון לחופש? ... כשאדם שואל איך אני יכול להרגיש טוב?, הוא בעצם שואל איך להימנע מהתחושה הרעה. השורש של כל הרצונות האלו, כמו אני רוצה להיות שמח או אני רוצה לאהוב את עצמי, טמון בעימות הפנימי של האדם עם רגשותיו. השאלה המרכזית היא מי החליט שאנחנו חייבים להרגיש טוב או לאהוב את עצמנו, ולמה אנחנו מרגישים ... הכעס, את הדיכאון, את התחושות הקשות, ואל תנסה להימנע מהן. האם אנחנו חייבים להיות רגועים או שמחים? לא תמיד צריך להרגיש רגוע או שמח. יש לאדם נטייה להימנע מתחושות שליליות כמו כעס או דיכאון, אך אם נביט בזווית אחרת, אפשר למצוא את היתרון גם בתחושות אלו. כל מטרה כמו איך להיות שמח? או איך לא להיות בדיכאון? נובעת מתוך מקום של התנגדות. אדם שמבקש להיות שמח, בעצם אומר שהוא לא אוהב את הדיכאון שבו, במקום להבין את הדיכאון ולהשלים איתו. האם אני חייב לאהוב את עצמי? השאלה איך לאהוב את עצמי למעשה מציינת את חוסר האהבה ... שהוא לא חייב להרגיש טוב כדי להיות שלם. איך להתייחס לרצונות שלנו? כל המטרות האלו - כמו רצון להרגיש טוב, להיות רגוע, להיות שמח או לאהוב את עצמנו - נובעות מהמקום של אני לא רוצה להיות כך. אנו חווים את עצמנו בעימות עם תחושותינו. כשאדם שואל איך אני יכול להרגיש טוב?, הוא בעצם אומר שהוא לא ...
איך לאהוב את מה שיש? כוחו של הרגע הזה, למה קשה להעריך את מה שיש? איך להעריך את מה שיש לנו? איזהו עשיר השמח בחלקו, איזהו מאושר השמח בחלקו, איך לשמוח בחלקך? איך לשמוח במה שיש? להיות שמח בחלקי
איך לאהוב את מה שיש? כוחו של הרגע הזה, למה קשה להעריך את מה שיש? איך להעריך את מה שיש לנו? איזהו עשיר השמח בחלקו, איזהו מאושר השמח בחלקו, איך לשמוח בחלקך? איך לשמוח במה שיש? להיות שמח בחלקי
... שיש? כוחו של הרגע הזה, למה קשה להעריך את מה שיש? איך להעריך את מה שיש לנו? איזהו עשיר השמח בחלקו, איזהו מאושר השמח בחלקו, איך לשמוח בחלקך? איך לשמוח במה שיש? להיות שמח בחלקי למה קשה לנו להעריך את מה שיש לנו? אליעד כהן מסביר כי חוסר היכולת של האדם להעריך את מה ... ואינטנסיבית של תפיסת המציאות. איך לשמוח במה שיש? למה קשה להעריך את הקיים? כיצד לשמור על שמחה פנימית? כוחו של הרגע הזה למה אני לא מצליח להרגיש סיפוק? איך להעריך את מה שיש לי? למה אני ... ממה שיש? איך להיות שמחים כל הזמן? איך להיות עם שמחת חיים? איך ליצור שמחת חיים? איך להיות שמח בחלקך? איך למצוא שמחת חיים? איך לשמור על התשוקה בזוגיות לאורך זמן? איך לשמור על פרפרים בבטן? חשיבה חיובית, למה קשה לחשוב חיובי? למה קשה להיות שמח? איך לאהוב את מה שיש? כוחו של הרגע הזה, איך להעריך את מה שיש? איך להעריך את מה שיש לנו? איזהו עשיר השמח בחלקו, איזהו מאושר השמח בחלקו, איך לשמוח בחלקך? איך לשמוח במה שיש? איך להיות שמח בחלקי? חשיבה שלילית ...
יצירת כימיה עם לקוח, יצירת אוירה נעימה, למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, יצירת אוירה חיובית, יצירת אוירה שלילית, הבעת הזדהות, שיחת חולין עם הלקוח, להתחבר עם הלקוח, להתיידד עם הלקוח
יצירת כימיה עם לקוח, יצירת אוירה נעימה, למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, יצירת אוירה חיובית, יצירת אוירה שלילית, הבעת הזדהות, שיחת חולין עם הלקוח, להתחבר עם הלקוח, להתיידד עם הלקוח
... כימיה עם לקוח, יצירת אוירה נעימה, למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, יצירת אוירה חיובית, יצירת אוירה שלילית, הבעת הזדהות, שיחת חולין עם הלקוח, להתחבר עם הלקוח, להתיידד עם הלקוח מהם הכלים ליצירת כימיה ... להוביל לחיזוק הקשר בין הצדדים ולשיפור הסיכוי לסגור עסקה. כיצד מצב הרוח של הלקוח משפיע על סגירת העסקה? בהתאם למצב הרוח של הלקוח, ניתן להתאים את שיחת המכירה. אם הלקוח שמח ומאושר, השיחה תהיה קלילה ורגועה, אך אם הוא עצוב או מוטרד, זה עשוי להיות זמן מצוין להתמקד בצרכים או בקשיים של הלקוח, ולהביא את המוצר כפתרון אפשרי. ... גורמת לו לחפש נחמה במוצר, ולכן הוא עשוי להיות יותר מוכן לרכישה. כיצד מצב הרוח של הלקוח משפיע על סגירת העסקה? מצב הרוח של הלקוח הוא גורם משמעותי בקבלת החלטות. כאשר הוא שמח, הוא עשוי להתלהב ולרצות להמשיך בשיחה נעימה. עם זאת, ישנם מצבים שבהם דווקא התחושה השלילית גורמת ללקוח לרצות לפצות את עצמו ברכישה. כך למשל, אם הלקוח עצוב או חווה תחושה שלילית, הוא עשוי לחפש הקלה וריגוש דווקא דרך קניית המוצר. לכן אין כלל מוחלט המחייב שהלקוח חייב להיות שמח. צריך להתאים את השיח למצבו הנפשי של הלקוח. האם יש יתרונות בשיחה על קשיים ומצוקות משותפים? שיחה על קשיים ומצוקות משותפים יכולה ליצור תחושת אנחנו באותה ... צריך לשים לב שהרבה פעמים עסקה היא תתרחש דווקא בגלל שללקוח יש מצב רוח רע דווקא כי זה כבר הסברתי במקום אחר בפעם אחרת, למי יותר קל למכור ללקוח שהוא עצוב או ללקוח שהוא שמח ויש דווקא מצבים שיותר קל למכור ללקוח שהוא עצוב, למה? כי הוא עצוב רע לו ואז הוא רוצה להתנחם במוצר, יש גם מצבים הפוכים ולכן זה גם לא בהכרח יהיה נכון ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על למי יותר קל למכור? למכור ללקוח שמח, למכור ללקוח עצוב, סוגים של לקוחות, מצב הרוח של הלקוח, לשכנע לקוח עצוב, לשכנע לקוח שמח, עצבות של לקוח, שמחה של לקוח, אכילה רגשית, דיכאון, ייאוש
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אושר, הצלחה, אהבה וחיים טובים - הספר על: שמח, איך להיות מאושר, הדרך אל האושר, הסוד של האושר, מהו אושר אמיתי, להיות אדם מאושר, אושר, איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך ליצור אהבה? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

אושר ושקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להיות מאושר, שמח, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר, האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Happiness.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ אושר, ייעוץ אישי אושר, מאמן אושר בנושא שמח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Happiness.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2969 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:41:17 - wesi13