אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות מאושרים ✔מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אושר, איך להיות מאושר באמת, מהו אושר אמיתי, הדרך אל האושר, להיות מאושרים, הקשר בין חוכמה לאושר, אושר אפשרי, הדרכה אישית, להיות מאושר בחלקי, אושר משמעות, האם אני מאושר, משפטי שמחה ואושר, העקרונות בדרך אל האושר, תיהיה מאושר תחייה את חייך, פרפקציוניזם אושר, אילו דברים עושים אדם למאושר, מחויבות אישית ואושר, ספרים מומלצים לחיים מאושרים, משפטים חדשים ועושים אושר בגוף, אימון אישי, אושר ביחס לעושר, רוב האנשים בעולם לא מאושרים, אושר בלי גבולות, רדיפה אחר אושר, אושר משמעותה בפילוסופיה, איך לעשות אותו מאושר, איך להיות אדם מאושר, האם האושר מפסיק, חוסר אושר יומיומי, המרדף לאושר, מאמן אישי, איך לחפש את האושר, איך לגרום אושר במקום העבודה, לגעת באושר, אושר ואושר, מתכון לאושר, איך להיות מאושרים, אימון עסקי, השפעת אושר, טיפול אישי, גורם לאושר,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
19:35מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
מהו החיפוש הפנימי אחר האושר בסיפור "מעשה מאבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה מאבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב מתאר באופן סמלי את המסע הפנימי שעובר כל אדם המחפש משמעות ואושר אמיתי. אליעד כהן מסביר שהסיפור הזה הוא משל מדויק לתהליך עמוק שבו האדם עובר מסע חיפוש רוחני אל תוך נפשו, במטרה להגיע לאותה שלמות פנימית, המכונה בסיפור "הר של זהב ומבצר של מרגליות".

בתחילת המסע, המשנה למלך יוצא למדבר, מקום המסמל את אזור המחשבות הלא שגרתיות וההתמודדות עם רעיונות חדשים. שם הוא פוגש באדם ענק שאינו בגדר אנושי. אליעד מסביר כי הדמות הענקית הזו מייצגת את השכל הגבוה, מחשבות והבנות שאינן רגילות עבור האדם הממוצע. התובנות הללו כל כך חריגות עד שהאדם עלול לחשוב שהן לא אנושיות או בלתי אפשריות. זהו השלב הראשון שבו האדם מתמודד עם רעיונות חדשים ולא מקובלים עליו, ומרגיש שהם קשים מדי לעיכול.

המשנה למלך מבקש למצוא "הר של זהב ומבצר של מרגליות", מקום סימבולי לאושר ושלמות מוחלטת. אותו אדם ענק אומר לו כי אין דבר כזה, ומנסה להניא אותו מהחיפוש בטענה שזו אשליה. אליעד מדגיש שהמצב הזה דומה לתחושה פנימית אצל האדם, שיש בתוכו קול פנימי הטוען כי האושר המושלם אינו קיים. אך למרות זאת, המשנה למלך מתעקש - הוא בוכה ומדגיש את אמונתו הפנימית החזקה שהמקום הזה קיים וניתן להשגה.

כדי להוכיח את צדקתו, האדם הענק קורא לכל בעלי החיים בעולם - אולי מישהו מהם פגש אי פעם במקום כזה. כל החיות ללא יוצאת מן הכלל עונות שמעולם לא ראו מקום כזה. לכאורה זה חיזוק לטענה שאין מקום כזה בעולם, אך המשנה למלך ממשיך להתעקש שהר של זהב ומבצר של מרגליות קיים, כי התחושה הפנימית שאומרת לו "אני רוצה להיות מאושר" חזקה יותר מהספקות שמועלים כלפיו.

לאחר מכן, האדם הענק שולח אותו לאחיו במדבר, אדם נוסף, גם הוא ענק, האחראי על כל העופות, שכן הציפורים עשויות להכיר את העולם טוב יותר מהחיות. גם כאן חוזר אותו דפוס - הציפורים אומרות שלא ראו את אותו מקום מסתורי, והמשנה למלך מתעקש שוב. הוא ממשיך הלאה לאח נוסף, האחראי על כל הרוחות. שוב, אותן תשובות חוזרות - גם הרוחות שהן בכל מקום אינן מכירות את המקום המבוקש.

אליעד כהן מדגיש שהמשנה למלך אינו מוותר למרות כל האכזבות, כי בתוך האדם יש קול פנימי שאומר לו "יש אושר מושלם ואני יכול למצוא אותו", קול שמסרב לקבל את המסקנות הפסימיות שמגיעות מבחוץ. התהליך המפורט הזה מסמל את השלבים השונים בתהליך חיפוש רוחני אמיתי - התמודדות עם ספקות, התנגדויות, וחוסר אמונה מצד החברה או אפילו מצד ההיגיון הפנימי של האדם עצמו.

ברגע של ייאוש, לאחר שכל החיות, העופות והרוחות אומרים לו שאין מקום כזה, פתאום מגיעה רוח אחת אחרונה, שנעדרה מההתכנסות. כששואלים אותה למה איחרה, היא עונה שהייתה עסוקה בנשיאת בת המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות - בדיוק למקום שאותו חיפש המשנה למלך. כאן אליעד מסביר נקודה קריטית: התשובה הסופית, הפתרון, עשוי להופיע רק בסוף התהליך, רק אחרי שעוברים את כל הקשיים וכל התסכולים.

המשנה למלך מקבל כלי מיוחד, המסמל סוג של שכל או תובנה, המאפשר לו לקבל כל דבר שנדרש לו. בכל פעם שהוא שולח את ידו לכלי, הוא מוציא משם כסף או משאבים אחרים. כלי זה הוא משל לשכל מיוחד שמאפשר לאדם להתמודד עם הקשיים בדרך אל המטרה, ונותן לו את הכוח להמשיך קדימה.

בסוף המסע, המשנה למלך מגיע אל המבצר אך נתקל בחיילים המונעים ממנו להיכנס. בעזרת הכלי שקיבל, הוא מצליח לשחד את השומרים ולהיכנס פנימה. הוא מגיע לעיר יפה מאוד ושוכר שם מקום לשהות בו, וכאן רבי נחמן לא מספר לנו כיצד בדיוק הצליח להוציא את בת המלך, אלא רק מציין שהמשנה למלך הצליח בזכות "שכל וחכמה" שהיה צריך להפעיל.

אליעד מסביר שבכוונה הסיפור לא מגלה בדיוק איך בת המלך יצאה, כי התהליך חייב להיות אישי ואמיתי לכל אחד. המטרה של רבי נחמן היא לומר לאדם שבלי שיעבור בעצמו את כל שלבי המסע הפנימי, שום הסבר לא יוכל באמת לעזור לו. הדרך היחידה להגיע לאושר הפנימי האמיתי היא לעבור בעצמך את המסע המלא, להתמודד עם הספקות ולשמור על האמונה שהאושר קיים גם כשכל העולם אומר אחרת.

הסיפור מסתיים בכך שבת המלך משתחררת. אליעד מבהיר שמשמעות השחרור היא הגעה לאושר המושלם, לרגע שבו האדם באמת מרגיש שלם עם עצמו לחלוטין, ללא חסרונות, וללא תחושת חיסרון תמידית. זהו המקום שאותו האדם מחפש, מקום של אושר מוחלט ושלמות פנימית אמיתית.
מהו חיפוש פנימי אחרי האושר בסיפור "מעשה באבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה באבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב מתאר מסע פנימי מורכב של אדם, המייצג את כולנו, הנמצא בחיפוש מתמשך אחרי האושר והשלמות הפנימית. המסע הרוחני מתואר דרך דמותו של המשנה למלך, היוצא לחפש את "הר של זהב ומבצר של מרגליות", מקום המסמל את האושר המוחלט והאמיתי.

מה המשמעות של "אדם גדול שאינו אנושי" שפוגש המשנה למלך?

המשנה למלך פוגש במדבר אדם גדול מאוד שאינו אנושי, כלומר, בעל שכל כה גבוה ומיוחד עד שהוא נתפס כ"לא אנושי". פגישה זו מסמלת את ההגעה לתובנות גבוהות ובלתי שגרתיות, שחריגה מהחשיבה הרגילה של האדם. כאשר המשנה למלך אומר שהוא בן אדם רגיל, האיש הגדול מתפלא: "איך יכול להיות שאתה כאן? מעולם לא ראיתי כאן אדם". המסר הוא שבכדי למצוא את הפתרון האמיתי לאושר, האדם צריך להגיע לחשיבה לא רגילה, "לא אנושית", לחשוב מחשבות שאנשים בדרך כלל אינם חושבים.

האם "הר של זהב ומבצר של מרגליות" באמת קיים?

כאשר המשנה למלך מתאר לאיש הגדול את חיפושו אחרי הר של זהב ומבצר של מרגליות, הוא נתקל בהתנגדות: האיש אומר שאין דבר כזה, וזה "שטות גמורה". המשנה למלך מתעקש ואומר: "אני יודע בוודאות שזה קיים". בעקבות ההתעקשות שלו, האדם הלא אנושי מחליט לבדוק עם כל החיות, שאומרות שמעולם לא ראו מקום כזה, מה שמערער לכאורה את קיומו. אולם, למרות זאת, המשנה למלך לא משתכנע להפסיק את חיפושו.

האיש שולח אותו לאח נוסף שממונה על העופות. גם העופות שעפות גבוה, לא ראו את המקום המבוקש, והאיש השני אומר לו: "הנה, תראה שאין כזה דבר". אולם שוב, המשנה למלך לא מוותר. אז האיש שולח אותו לאח השלישי הממונה על כל הרוחות שבעולם, שהן נמצאות בכל מקום ולכן אמורות לדעת אם המקום קיים.

מדוע המשנה למלך ממשיך להתעקש למרות ההכחשות?

כאשר גם הרוחות בכל העולם אינן מוצאות את הר של זהב ומבצר של מרגליות, אומר האדם השלישי למשנה למלך: "הלא אתה רואה ששטות סיפרו לפניך". ובכל זאת, המשנה למלך פורץ בבכי עז ואומר: "אני יודע בוודאות שזה קיים". אליעד כהן מדגיש בנקודה זו שהתחושה הפנימית של האדם שרוצה שלמות ואושר חזקה יותר מכל תחושת ספק. אפילו כאשר העולם כולו אומר שאין אפשרות להיות מאושר באמת, הקול הפנימי ("בת מלך", או המצפון) אומר לו שזה קיים ואפשרי.

ההסבר הוא שכל זמן שקיים באדם הרצון למשהו, זה מוכיח שקיים מקום בתוכו שיודע שזה אפשרי. לכן אסור לאדם לשקר לעצמו ולומר "אם אני לא יודע איך להשיג, אז אני לא רוצה". האדם אמור להיות אמיתי עם עצמו ולהודות שהוא רוצה, למרות שאין לו מושג איך יגיע לכך.

איך מגיע המשנה למלך אל הפתרון בסופו של דבר?

רק לאחר שכל הרוחות אמרו שאין מקום כזה, מגיעה לפתע רוח אחת אחרונה, שמתעכבת כי נשאה את בת המלך עצמה אל הר של זהב ומבצר של מרגליות. כך מתגלה המסר החשוב של הסיפור: גם כאשר הכל נראה בלתי אפשרי, הפתרון תמיד מגיע ממקום בלתי צפוי, ולרוב דווקא כשהאדם עומד על סף הייאוש.

אליעד כהן מדגיש כאן את החשיבות של התמדה, נחישות ואמונה פנימית, גם כשהכל נראה אבוד. הפתרון הסופי יגיע דווקא כשהאדם יישאר נאמן לאמת הפנימית שלו ויתמיד בחיפוש אחרי האושר והמשמעות.

מה משמעות הכלי שהמשנה למלך מקבל כדי להיכנס אל המבצר?

כאשר המשנה למלך מתקרב להר של זהב ומבצר של מרגליות, הוא נתקל בשומרים שמונעים ממנו להיכנס. בשלב זה, האדם השלישי נותן לו כלי מיוחד שמאפשר לו לשלוף ממנו כסף בכל פעם שיזדקק לכך. הכלי הזה הוא סמל לשכל ולמחשבה עמוקה שאדם יכול להיעזר בהם כדי לפתור בעיות ומכשולים בדרך אל האושר הפנימי שלו. אליעד כהן מסביר כי הכלי מסמל את השכל, שהאדם צריך להפעיל בכל שלב כדי למצוא פתרונות יצירתיים לכל הקשיים בדרך.

מדוע לא מסופר כיצד המשנה למלך חילץ את בת המלך?

בסופו של דבר, המשנה למלך מוציא את בת המלך, אך רבי נחמן לא מספר בדיוק איך. אליעד כהן מסביר כי הסיבה לכך היא שכל אדם חייב לעבור את המסע הפנימי שלו בעצמו. ההבנה כיצד להוציא את בת המלך (האושר והשלמות הפנימית) היא תהליך אישי מאוד, שדורש מכל אחד התבוננות פנימית ושימוש עמוק בשכלו.

מהו המסר העיקרי של הסיפור?

אליעד כהן מדגיש שהסיפור מסופר על כל אדם ואדם המחפש את עצמו ואת השלמות הפנימית. כל אחד עובר שלבים שונים: תרדמה, התעוררות, התלבטויות וקונפליקטים פנימיים. המסר המרכזי הוא שלא משנה כמה זמן החיפוש נמשך, ולא משנה אם כולם אומרים לך שאין פתרון, אסור לוותר. אם תתמיד ותשתהה מספיק זמן, תבוא לבסוף הרוח האחרונה שתישא אותך אל היעד הנכסף. אך חשוב לזכור שצריך "לשום שכל וחכמה" ולהפעיל מחשבה עמוקה ויצירתית, כי רק כך אפשר יהיה להוציא את "בת המלך" - כלומר, את האושר הפנימי המוחלט.
מהו חיפוש פנימי אחרי האושר והמשמעות בחיים בסיפור "מעשה באבדת בת מלך"?

הסיפור "מעשה באבדת בת מלך" של רבי נחמן מברסלב עוסק במסע רוחני פנימי ובחיפוש אחר האושר הפנימי. התהליך כולל חיפוש אחר פתרונות לאנשים שמרגישים חסרים או לא מרוצים ממצבם, גם כשיש להם הכל. המשנה למלך, המסמל את הדמות המחפשת את הדרך, יוצא לחפש את "הר של זהב ומבצר של מרגליות", שמהם יוכל להשיג את האושר האמיתי. במהלך המסע, הוא נתקל בדמויות ותחושות שונות המאתגרות את השקפת עולמו ויוצאות נגד רעיונותיו.

במהלך המסע הוא פוגש דמויות גדולות שמייצגות מחשבה גבוהה, שהן משקפות את המאבק הפנימי של האדם, שבו נופלות תחושות של ספק ורצון. האיש הגדול והלא אנושי שהוא פוגש בשלב מסוים מסמל את השכל הגבוה, כזה שלא ניתן להבין אותו בבני אדם רגילים, ומציע להמשיך לחשוב בצורה לא רגילה כדי למצוא את האמת הפנימית.

במהלך המסע, הדמויות השונות טוענות כי החיפושים אחר האושר והשלמות אינם אפשריים, ובסופו של דבר כל בעלי החיים והעופות שוללים את קיומו של "הר של זהב ומבצר של מרגליות". אולם המשנה למלך, למרות זאת, לא מוותר ומאמין כי ישנו פתרון, הוא לא עוצר ונשמע לקול פנימי האומר לו "יש פתרון, אל תוותר". כאן נחשף תהליך של חיפוש פנימי, שבו האדם לא מקבל את מה שנראה לו כמציאות על פי הדעות השגרתיות, אלא שואף להגיע למקום של שלמות פנימית, גם אם הדרך לא תמיד ברורה.

ההפניות השונות לאחיו במדבר ולקיום שיחה עם הרוחות שבכל מקום בעולם, שמובילות אותו דרך דעות שונות ותחושות משתנות, מסמלות את הדרך הפנימית המורכבת שהאדם עובר עד שהוא מוצא את הפתרון לאושר הפנימי שלו. כל שלב במעשה מצביע על הצורך להפעיל מחשבה חכמה ועמוקה יותר, מעבר למה שידוע לנו.

בסופו של דבר, הרוח האחרונה, המייצגת את הפתרון הסופי, היא זו שמביאה את המשנה למלך אל יעדו, מראה כי בסופו של דבר, כל חיפוש פנימי מגיע לפתרון כאשר נשארים נאמנים לאמונה הפנימית והלא הגיונית לפעמים, שההשלמה קיימת.

הסיפור מדבר על הרצון הפנימי לחפש את האושר והשלמות, גם כשלא תמיד יש תשובות מיידיות. כל שלב בתהליך מציע לצאת מנקודת המבט השגרתית ולנסות למצוא את התשובות במקומות לא רגילים, במחשבה לא אנושית, כדי להגיע לשלמות הפנימית האמיתית.
אליעד: אנחנו ממשיכים בספר סיפורי מעשיות, בסיפור הראשון של אבדת בת מלך וזה ממשיך כך: אחר כך ראה אדם גדול מאד שאינו מגדר אנושי כלל שאין אדם גדול כל כך. שימו לב, המשנה למלך התחיל לחפש הר של זהב ומבצר של מרגליות, איפה חיפש? במדבר. והוא ראה בן אדם גדול מאד שאינו אנושי. מה זאת אומרת? הבן אדם מגיע לשכל לא אנושי, מה זאת אומרת שכל לא אנושי? מה זה לא אנושי? שבעיניך הוא לא אנושי. כי לראות בן אדם זה גם בן אדם, רק הוא כל כך גדול שזה נראה לך לא אנושי.

מה זה אומר בדימוי? שאתה מגיע לשכל כל כך גדול לאיזו הבנה כל כך גדולה שאתה אומר: רגע רגע, זה שכל לא אנושי, אי אפשר לחשוב ככה, לא זה לא אנושי, אני אשתגע. הבן אדם שמתחיל לחפש את עצמו פנימה הוא הולך במדבר במקום שלא הולכים שם בני אדם, כאילו במחשבות לא הגיוניות, פתאום הוא רואה איזה בן אדם, איזה שכל, איזה משהו, לא הגיוני. ונשא אילן גדול - מה זה אילן גדול? אילן הכוונה שכל. כאילו עץ, אתה כאילו רואה איזו תובנה גדולה. שבישוב אינו. בישוב לא תמצא אילן גדול כזה. שבני אדם רגילים לא חושבים בצורה כזו. ואותו האיש שאל אותו: מי אתה? ואמר לו: אני אדם.

ותמהה ואמר שזה כל כך זמן שאני במדבר ולא ראיתי מעולם כאן אדם. עכשיו, האיש הגדול הזה, אמר למשנה למלך, אמר לו מי אתה? איך זה יכול להיות שאתה פה? מה שזה כאילו אומר שזה השכל בתוכך אומר לך, רגע איך הגעת אלי? אף אחד לא חשב ככה אף פעם, איך אתה חשבת? אתה כאילו נכנס למחשבות מסויימות לא הגיוניות אז כאילו השכל אומר לך: תגיד לי, איך? מי אתה? אתה אומר אני בן אדם. איך הוא בן אדם וחושב ככה? הרי בן אדם לא יכול לחשוב, כאילו אני כב שנים קיים.

זה כאילו שכמו בקוסמוס יש איזו חשיבה מסויימת שאף אחד לא חושב אותה, בני אדם לא חושבים אותה, ואז היא אומרת לך - רגע, אתה בן אדם? אתה בטוח שאתה בן אדם? איך יכול להיות שבן אדם חושב בצורה כזאת?

מה שרבי נחמן בעצם בא לומר - שתדע לך שהפתרון נמצא בחשיבה לא אנושית. חשיבה לא רגילה. אם תמשיך לחשוב בחשיבה הסטנדרטית שלך תסבול.

וסיפר לו כל המעשה הנ"ל ושהוא מבקש הר של זהב ומבצר של מרגליות. אמר לו, אז האיש עם האילן אמר לו בוודאי אינו בנמצא כלל, אמר לו: מה קרה לך? אין דבר כזה בכלל הר של זהב ומבצר של מרגליות. עכשיו מה זה אומר? שגם השכר, שהבן אדם שהוא כאילו מוצא שכל לא אנושי גם השכל הלא אנושי הזה אומר לך, תקשיב מה נסגר איתך? אתה לא יודע שאין דבר כזה הר של זהב ומבצר של מרגליות? ודחה אותו ואמר לו שהשיאו את דעתו בדבר שטות כי בוודאי אינו נמצא כלל. והתחיל לבכות מאד. היינו, השני למלכות בכה מאד ואמר כי בוודאי בהכרח הוא נמצא באיזה מקום. בוודאי בהכרח הוא נמצא באיזה מקום והוא דחה אותו, היינו הדבר המשונה שפגש דחה אותו בדבריו כי אמר כי בוודאי דבר שטות אמרו בפניו. אמר לו, תראה, בטוח שמה שאתה מחפש לא נמצא.

והוא אמר, היינו השני למלכות אמר שבוודאי יש. כאילו הוא אומר לו בוודאי עבדו עליך, והוא אומר לו בוודאי שיש. אמר לו האדם המשונה לשני למלכות לדעתי היא שטות. אה, שימו לב מה הוא אמר לו, בהתחלה אמר לו אין דבר כזה, עכשיו הוא אמר לו לדעתי היא שטות. הבנתם? הוא אמר לו בוודאי יש. אז הוא אומר לו, טוב, טוב, טוב, אם אתה כל כך מתעקש אז בא נגיד את האמת, האמת היא שלדעתי היא שטות. אני כרגע חושב שאין. כך כתוב בסיפור. אך מחמת שאתה מתעקש הנה אני ממונה על כל החיות אעשה למענך בדיקה לכל החיות כי הם רצים בכל העולם, אולי תדע אחת מהן היכן המבצר כנ"ל. זאת אומרת אני מכיר את כל הבעלי חיים בעולם, אני אשאל את קולן, בא נראה אולי מישהו פגש הר של זהב ומבצר של מרגליות.

מה זה בעצם מראה לנו? שכשהוא אמר לו שאין דבר כזה, זה היה לפני שהוא בדק. לא שהוא בדק ואמר לו שאין כזה, אלא קודם כל אמר לו אין כזה. בדקת? אתה בטוח במאה אחוז שאין? אולי יש ואתה לא יודע? אז מה שמתברר, שהוא אמר לו באמת, עכשיו שימו לב לכאורה, לכאורה אם לא קראת לכל החיות, אז למה אתה אומר שאין? אם נחדד את זה יותר, גם אם קראת לכל החיות ולא מצאו, אולי עדיין יש למרות שהם לא מצאו. אבל אפילו את מה שאתה יכול לעשות עוד לא עשית.

וקרא את כולם מקטן ועד גדול, כל מיני החיות, ושאל אותם וכולם השיבו שלא ראו. זאת אומר, כל החיות בעולם אמרו לו, תקשיב, לא ראינו הר של זהב ומבצר של מרגליות. כאילו, לא ראינו את מה שאתה מחפש. בכל העולם כולו, אמרו לו אין פה את מה שאתה מחפש.

ואמר לו: ראה ששטות סיפרו לפניך. מה אתה לא רואה שעבדו עליך? אם תשמע - שוב לאחוריך. אם אתה מקשיב לי - תחזור, תחזור. כי בוודאי לא תמצא. כי בוודאי - הנה עוד פעם הוא עושה עליו מניפולציה. בוודאי לא תמצא, כי איננו בעולם. והוא הפציר מאד ואמר שבהכרח הוא נמצא בוודאי. מה זה אומר? שהתחושה הפנימית של האדם שרוצה אושר יותר וודאית לו מהתחושה של הספק שאומרת לו שאין אושר. התחושה של: אני לא רוצה לפחד, אני לא רוצה להרגיש רע, אני רוצה להיות שלם עם עצמי יותר חזקה מהתחושה שאומרת: אין אפשרות להיות שלם עם עצמך. אין אפשרות שתהיה מאושר.

ש: זה מה שיוצר קונפליקט בעצם.

אליעד: בדיוק. ויש בתוכך אין המקום שאומר: אין דבר כזה שכח, סע הלאה, תמשיך להיות משועבד. ויש את המקום שאומר בוודאי יש דבר כזה. הבת מלך רשמה לי שיש. מי זה הבת מלך? המצפון, הקול הפנימי אומר לך תקשיב, יש ואתה תמצא.

האמר לו האדם המשונה לשני למלכות - עכשיו שימו לב מה קרה, בהתחלה הוא אמר לו אין. שימו לב, בהתחלה האדם המשונה אמר לו אין, ענה לו - לא נכון יש. אח"כ הוא אמר לו, טוב אתה צודק, אני חושב שאין. ואז אמר טוב בוא נקרא לחיות. קרא לחיות, אמרו שאין. אמר לו - אתה רואה, אמרתי לך שאין. אין, עבדו עליך, לך. ענה לו: לא נכון, יש. אמר לו, טוב, טוב, טוב, אם אתה מתעקש יש לי עוד אח במדבר.

הנה במדבר נמצא שם אחי, והוא ממונה על כל העופות אולי ימצא מי מהם מכיוון שהם פורחים באוויר גבוה. אולי ראו הר ומבצר הנ"ל. ותלך אליו ותאמר לו שאני שלחתי אותך אליו.

זאת אומרת שהוא עשה עליו מניפולציה. כי יש לך עוד אח, שהוא אחראי על כל העופות ועוד לא שאלו את העופות. אולי הציפורים יודעות? הציפורים מכסות יותר שטחים מהחיות.

והלך כמה וכמה שנים לבקשו. אל תחשבו שהוא ישר נתן לו בג'י פי אס מיקום, לקח לו כמה וכמה שנים לבקשו. ומצא שוב אדם גדול כנ"ל... ושאל אותו גם כן כנ"ל השיב לו מי אתה והשיב לו שאחיו שלח אותו אליו. מה זאת אומרת שאחיו שלח אותו אליו? הכוונה היא שיש שכל שמוביל אותך לשכל אחר. ויש שכל גדול שאתה מגיע אליו והשכל הזה אומר אין פתרון, אבל אז עם אתה מתעקש השכל הזה שולח אותך לשכל יותר גדול. שאומר לך תקשיב, יש לי פה שכל עוד יותר גדול אולי אם תחשוב בשכל העוד יותר גדול ומתוחכם, אולי אם תכנס יותר עמוק, יותר פנימה אולי שמה תמצא את הפתרון.

והוא דחה אותו גם כן, כי בוודאי אינו בנמצא. והוא הפציר אותו גם כן, ואמר לו האדם הזה לשני למלכות, הנה אני ממונה על כל העופות תקרא אותם אולי יודעים הם. וקרא לכל העופות ושאל את כולם מקטן ועד גדול והשיבו שאינם יודעים. אמר לו אתה רואה שבוודאי אינו בעולם, אם תשמע לי שוב לאחוריך כי בוודאי איננו. זה הקול הפנימי שאומר לך: תקשיב אין פתרון, חבל לך על הזמן, תתקדם קדימה.

והוא, היינו השני למלכות, הפציר אותו ואמר שבוודאי יש מקום בעולם. שימו לב שהוא מבחינתו היה על הבוודאי יש. בוודאי יש, ואני אמצא.

אמר לו האדם השני הזה לשני למלכות: להלן במדבר נמצא שם אחרי שממונה על כל הרוחות, והם רצים בכל העולם, אולי יודעים הם. שימו לב ששניהם בעצם עשו לו סוג של מבחן. קודם כל אמרו לו אין. אח"כ אמרו לו טוב בוא נקרא לכולם, רק לדעתי אין, אולי יש. אח"כ קראו לכל החיות ולעופות - ואין. הם בחנו אותו, לבדוק כמה הוא באמת רציני. ועכשיו בעצם אמר לו, לך תשאל את כל הרוחות. למה? כי גם עופות אולי לא מגיעות לכל המקומות בעולם. אבל הרוח הרוח נמצאת בכל העולם.

אולי יודעים הם? והלך כמה וכמה שנים לבקש. עכשיו הוא היה צריך ללכת לחפש את האח הנוסף. ומצא עדם גדול גם כן כנ"ל. ונשא גם כן אילן גדול כנ"ל. הכוונה היא שאתה כל פעם עובר משכל אחד לשכל עוד יותר מוזר. לתפישה, אתה אומר אולי אם אני אחשוב ככה אני אהיה מאושר, אולי אם אחשוב כך אהיה מאושר, אולי אני צריך לחשוב כך - ואין פתרון, לא אולי ככה, אין פתרון, אולי כך - ואין פתרון. ושאל אותו גם כן, והשיב ללו כל המעשה ודחה אותו גם כן. והוא הפציר אותו גם כן, ואמר לו האדם השלישי ואמר לו למענך, אם אתה מתעקש אני אקרא ויבואו כל הרוחות ואני אשאל אותם. וקרא אותם ובאו כל הרוחות ושאל את כולם ולא ידעו שם אחד מהם מהר של זהב ומבצר של מרגליות.

ואמר לו האדם השלישי לשני למלכות, הלא אתה רואה ששטות סיפרו לפניך. עכשיו, כשהבן אדם הזה אומר לו, שטות סיפור לפניך, מי זה שטות סיפרו לפניך? הוא אומר לו הבת מלך עבדה עליך. מי זה שטות סיפרו לפניך? הבת מלך עבדה עליך. עכשיו, שאם יש בתוך הבן אדם קול שאומר תקשיב, אין דבר כזה. הוא בעצם אומר לו, שהקול שלך עובד על עצמך. כי הרי מי שלח אותך לחפש? הרי יש בתוך הבן אדם תשוקה להגיע למוחלט, להגיע להיות אלוהים, לשלמות. ויש בתוכך קול שאומר לך, עזוב הוא עובד עליך. מה עובד עלי? אני מרגיש כל בוקר חיסרון. מה עובד עלי? כאילו זו תחושה פנימית כזאת שאומרת לך: פה המקום הזה הוא לא טוב.

כמו שהבת מלך אמרה לו, יש פה מלכים, ושירים ומוסיקה, הכל אבל המקום הזה לא טוב, אני רוצה לצאת מפה. כאילו הבן אדם יש לו הכל בחיים אבל הוא מרגיש את החיסרון התמידי, והחיסרון התמידי כאילו אומר לו: למה חסר לך? ואתה אומר לו כי אני רוצה משהו אחר, רוצה את הכאילו הרצון הזה הוא יותר חזר מהאין דבר כזה.

עכשיו שימו לב. ואמר לו האדם השני לשלישי למלכות, הלא אתה רואה כי שטות סיפור לפניך. והתחיל לבכות מאוד ואמר אני יודע שישנו בוודאי. אז מה הוא יכל לעשות, לא יכל לעשות כלום כי כל בעלי החיים ראו שאין שלא ראו. כל הציפורים אמרו שלא ראו וכל הרוחות שיש בכל מקום, תחשבו בהיגיון, אם יש רוח שכל הרוחות בעולם אומרות לך תקשיב, עברנו בכל העולם חיפשנו, לא ראינו. מה תעשה?

והתחיל לבכות, מאד. ואמר, אני יודע שישנו בוודאי. שמי לב בדימוי, הוא אמר, אין לי מושג איפה זה, אבל אני יודע שיש. זה מה שאני הסברתי הרבה פעמים, שגם אם אין לך פתרון אל תגיד אני לא מוצא. כי זו לא האמת. לא מוצא, גם אם אין לך מושג איך תגיד את האמת. אותו הדבר, אם אתה רוצה משהו ואין לך מושג איך להשיג אותו אל תגיד: אם אני לא יודע איך להשיג אותו אז אני לא רוצה. לא, לא לא. כל זמן שבתוכך יש את הרצון, זה אומר שבתוכך יש המקום שחושב שזה קיים.

ש: שזה אפשרי.

אליעד: כן.

גם אם כל העולם אומר לך אין אפשרות, אתה מרגיש שאתה עדיין רוצה. אז אל תשקר ותגיד אני לא רוצה.

ש: מה בן אדם אמור לעשות עם דבר כזה? הוא אמרו ללכת על זה?

אליעד: הוא אמור לבכות מאד. זה מה שכתוב. מה תעשה? שב תבכה. תבכה. מה הוא יכול לעשות? מה הוא יכול לעשות חוץ מלבכות? מה הוא יכול לעשות? אבל הוא לא היה טוב נו בסדר. יש אנשים שלצאת לידי חובה להשקיט את המצפון אומרים: טוב, נחפש במדבר אין, פגשתי את האיש הוא אמר לי שאין, הרוחות אמרו שאין, הציפורים אמרו שאין, הבעלי חיים אמרו שאין - בא נחזור. לא - אני רוצה להוציא את הבת מלכה הזו בכל מחיר. בתוך כך מה לדעתכם יקרה? מה אתם חושבים שיקרה? עכשיו תקשיבו מה קרה.

בתוך כך ראה שבאה עוד רוח אחד. כאילו כל הרוחות הגיעו ולא מצאו, פתאום עוד רוח אחד הגיע. וכעס עליו הממונה הנ"ל. מדוע נתאחרת, הלא גזרתי שיבואו כל הרוחות ולמה לא... השיב לו שנתעכבתי מחמת שהייתי צריך לשאת בת מלכה אל הר של זהב ומצבר של מרגליות.

כאילו, גם כל הרוחות בעולם אמרו לך - אין, יכול להיות שיש עוד רוח אחת שהיא לא הופיע פה ובמקרה ם תחכה לה במקרה היא זו שיש לה את הפתרון. כלומר, התשובה האחרונה שתקבל היא הפתרון. בדיוק הרוח האחרונה שהגיע אמרו מה היית עסוקה? לא תגיע אמרה לו, טוב, הייתי באיזו משימה. אלא אני במקרה נשאתי בת מלך להר של זהב ומבצר של מרגליות.

ושמח מאד ושאל הממונה את הרוח, מה יקר שם? היינו איזה דברים שם הם ביוקר וחשיבות. ואמרה שכל הדברים שם הם ביוקר גדול. שמה הכל חשוב. תכף תבינו למה. ואמר הממונה לרוחות לשני למלכות באשר שזה זמן גדול שאתה מבקשה וכמה יגיעות שהיו לך ואולי יהיה לך מניעה עתה מחמת ממון. על כן אני נותן לך כלי ותושיט ידך לתוכה תקבל משם מעות. הוא בעצם אמר לו, עכשיו בגלל שאתה כל כך חיפשת את הבת מלך אני אתן לך משהו מסויים שלא יהיה חסר לך כסף, שלא תגיד שאתה לא יכול להוציא את בת המלך כי חסר לך כסף. אז מה הוא נתן לך? נתן לו כלי ואמר לו כל פעם שתכניס את היד תוצאי משם כסף. עכשיו מה זה הכלי הזה? שכל מסויים. אמר לו כל דבר שיהיה חסר לך, תחשוב בצורה מסויימת זה ימלא לך אותו.

וגזר על הרוח הנ"ל שיוליך אותו לשם. באה רוח סערה ונשאה אותו לשם והביא האותו אל שער.

עכשיו, שימו לב. מי לקח את המלך להר של זהב ומבצר של מרגליות? הרוח. הרוח האחרונה. זאת אומרת, שהוא היה חייב לעבור את הסיפור עם האיש הראשון עם החיות, עם העופות ועם הרוחות ולחכות לרוח האחרונה והרוח האחרונה היא תביא אותך למקום. והביא אותו לשם. והיו עומדים שם חיילים שלא הניחו להכנס לעיר. שמתם לב, קודם החיילים נתנו לו להכנס. עכשיו הוא הגיע לחיילים הקשוחים שלא נותנים לך להכנס. והושיט ידו אל הכלי, ולקח מעות ושיחד אותם. ונכנס אל תוך העיר. אוקי בקיצור עשה להם מניפולציה של שכל ונכנס לעיר פנימה.

והיתה עיר נאה. והלך אל גביר ושכר לו מזונות, כי צריך לישון שם. כי צריך לשום שכל בחכמה להוציאה. ואיך שהוציאה לא סיפר. אבל בסוף הוציאה.

מה רבי נחמן אמר? רבי נחמן אמר: אני לא אספר לך איך הוא הוציא אותה, לא אספר לך מה קרה בדיוק. טוב, איך הוא הוציא אותה? מה היה במהלך? אבל אני כן אספר לך כזה דבר. קום כל כי צריך לשהות שם, אל תהיה פזיז, זה לא זבנג וגמרנו. צריך לשהות שם. נכנסת לאיזה מהלך: תתבונן בו. זה לא בבת אחת.

כי צריך לשום שכל וחכמה להוציאה. אתה צריך להפעיל את המח, יש פה פרדוקס זה כמו חידת היגיון שהיא מהמרת על החיים שלך. כמו בסרטים שיש איזו פצצה וצריך לפרק אותה, אומרים לך אם לא תפרק את זה עכשיו או נותנים לך איזה מבוך לפתור: אתה יודע אבל אם אתה לא פותר את זה נכון ב 13 שניות, ההוא מת. זה על החיים שלך. המשחק הוא על חשבונך.

מה שרבי נחמן בעצם בה להגיד זה כזה דבר: יש פה תהליך שכלי, פרדוקסלי, שהוא לא הגיוני, כי בשום מקום אף אחד לא ראה הר של זהב ומבצר של מרגליות, וצריך לשום שכל וחכמה להוציאה. אתה צריך להפעיל את המוח שלך עד שתוציא אותה, וצריך לשהות שם. צריך לשב, להתבונן, לחפור, לחקור, עד שתוציא.

ואיך שהוציאה לא סיפר. לא סיפר איך הוציאה. ובסוף הוציאה. עכשיו, למה הסיפור הזה הוא מאד מעניין.

ש: זה לגלות

אליעד: לא, כי אם אתה לא תלך את הדרך, זה גם לא יעזור שיספרו לך את הסוף.

עכשיו אפשר להגיד, ובסוף הוא ראה שבכלל אין סיפור. שאין הבדל בין יש לאין. מה זה נתן לך - כלום. מה שאני בא להגיד בסיפור הזה, הסיפור הזה הוא מסופר על כל בן אדם ובן אדם שמחפש את עצמו. יש את השלב שהוא נרדם, יש את השלב שהוא מתעורר. יש את השלב ששואל היכן אני בעולם, יש את השלב שאומרים לו תעשה את זה, ויש את השלב שהוא מתקדם, וכו וכו וכו.

והסיפור הזה הוא בעצם הסוג של הדרייב של ההרהור תשובה שתקשיב. לא משנה כמה שנים חיפשת, לא משנה אם כל החיות שבעולם אמרו, כל הרוחות שבעולם אמרו ל - לא משנה. תקשיב אם תחכה מספיק זמן ותשתהה שם, תבוא רוח אחת, היא תשא אותך להר של זהב ומבצר של מרגליות ואם אתה רוצה להוציא את בת המלך אתה צריך לשום שכל וחכמה כדי להוציאה.

רבי נחמן לא אמר לך איך הוא הוציא אותה בפועל, אבל הוא אמר לך מה הוא עשה כדי להוציא אותה. ומה שהוא עשה כדי להוציא אותה זה השתמש בשכל וחכמה.

מה את הבנת? לעצמך מהסיפור.

ש: שכן, אני צריכה לנסות להציל את בת המלך.

אליעד: במקרה בת המלך זאת את.

ש: היא כלואה.

אליעד: היא כלואה אצל המלך האכזר. למה צריך לשחרר בת מלך מהר של זהב ומבצר של מרגליות? לכאורה זה המקום האופטימלי. אבל לא טוב לה שם. היא רוצה לצאת מהר של זהב ומבצר של מרגליות ולחזור לאבא שלה. זה כמו בן אדם אומרים לו קח את כל העולם, כל העולם שלך. הוא אומר לא, אני רוצה משהו אחר.

מה אתה רוצה? פעם אחת להיות מרוצה ממה שיש במאה אחוז. פעם אחת להרגיש שטוב לך עם מה שיש לך. פעם אחת. אבל מאה אחוז.
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
... חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה ... סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים ולהגיע להארה ולשלמות מוחלטת? הוא מתחיל בדימוי חשוב: החיפוש אחרי האושר דומה ... סוף, האם אפשר להגיע לשלמות? האם אפשר להשיג את השלמות? האם צריך להתאמץ כדי להיות מאושר? האם אפשרי להגיע להארה רוחנית בצורה אקראית? מה צריך לעשות כדי להגיע לשלמות? ...
דמויות בזוגיות - למה יש אנשים שמרגישים שהם לא יכולים להיות עצמם בזוגיות? האם נכון להשתנות כדי להתאים לזוגיות? מדוע אנשים רבים מתקשים להביע רגשות אהבה כלפי בני זוגם? מה הקושי המרכזי של קשר עם אדם שיש לו ילד? למה אנשים מרגישים חוסר ביטחון בזוגיות? מדוע אנשים מרגישים חרדה מבדידות? איך מתמודדים עם הצורך התמידי להרגיש נאהבים ואהובים? איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? איך אפשר למצוא איזון בין הצורך בזוגיות לעצמאות אישית? איך להיות אותנטי בזוגיות?
... מרגישים חוסר ביטחון בזוגיות? מדוע אנשים מרגישים חרדה מבדידות? איך מתמודדים עם הצורך התמידי להרגיש נאהבים ואהובים? איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? איך אפשר למצוא איזון בין הצורך בזוגיות לעצמאות אישית? ... אני צריך שיאהבו אותי?. הוא מדגיש שהאדם צריך להיות מסוגל לאהוב את עצמו ולמצוא משמעות וסיפוק פנימי שלא תלוי באחרים. איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? אליעד מציע תרגול מעשי כדי להתמודד עם חרדת הבדידות: ...
איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה?
... ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור ... מחיים פשוטים ורגילים, ומותר לו פשוט להיות. איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור ...
זוגיות מאושרת, אם זוגיות עושה אותך מאושר לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות
זוגיות מאושרת, אם זוגיות עושה אותך מאושר לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות
... לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות למה ... כאשר אדם חושב שהדרך היחידה שלו להיות מאושר היא להיות בזוגיות, הוא מפתח תלות רגשית משמעותית. כתוצאה מכך, בתקופות שבהן הוא לבד, הוא חווה מצוקה, ... של האמונה שבלי זוגיות אי אפשר להיות מאושרים. האדם הופך להיות מתוח, חשדן, קנאי ולחוץ, דבר שיוצר אווירה שלילית בתוך הקשר. במקום שהקשר יהווה ... היא תוצר של שני אנשים שמסוגלים להיות מאושרים בפני עצמם, גם ללא זוגיות. הוא מדגיש שאנשים מאושרים באמת הם כאלה שמרגישים טוב לבד, לא מתוך שכנוע ... אך בפועל הם אינם יודעים להיות מאושרים באמת לבד. הפתרון הוא פשוט אך דורש מאמץ אמיתי: יש לנסות להשיג את כל התחושות הטובות שזוגיות אמורה ... יותר? כאשר אדם מאמין שהוא יוכל להיות מאושר רק בתוך זוגיות, הוא הופך להיות נואש למציאת זוגיות. במצב כזה, כשהוא נמצא ללא זוגיות, הוא חווה מצוקה ... קודם כל עם עצמם. אנשים יכולים להיות מאושרים יחד, רק אם כל אחד מהם יודע להיות מאושר לבדו. הפתרון: ללמוד להיות מאושרים לבד כאשר אדם באמת טוב לו עם עצמו - לא מתוך אשליה, לא מתוך ניסיון לשכנע את עצמו, אלא באמת מתוך ...
במי תלוי האושר שלך? מתי תהיה מאושר? האם האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב?
במי תלוי האושר שלך? מתי תהיה מאושר? האם האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב?
... האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב? מהי הדרך להשיג אושר? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת האושר, ומנצל שיחה עם משתתף כדי ... את החיים ומדוע אנחנו מחפשים את התחושות האלה של טוב או רע. האם המציאות צריכה להשתנות כדי להיות מאושר? בהמשך השיחה, אליעד מדבר על רעיון שחשוב להבין: האם המציאות צריכה להשתנות כדי שנוכל להיות מאושרים? הוא מעלה את השאלה אם עלינו לשנות את הרצונות שלנו, או שמא המציאות צריכה להשתנות כדי שנוכל להרגיש ... שהוא מציע היא שנוכל לשנות את מה שאנחנו רוצים, כלומר, לא לחכות שדברים ישתנו כדי שנוכל להיות מאושרים. אם נבין שאין צורך בשינוי חיצוני, ושההנאה מגיעה מתוך שינוי פנימי בתפיסות וברצונות שלנו, אנחנו ... שהאושר טמון בנו ובתפיסתנו את המציאות. כשהוא שואל את המאזין האם הוא ממתין לביאת המשיח כדי להיות מאושר, הוא מבהיר שהתשובה לא נמצאת באירועים חיצוניים, אלא בהבנה פנימית. איך נוכל לשנות את תפיסתנו כדי לחיות ... תוצאה של שינוי פנימי בתפיסה ובמחשבה. כשאנו משחררים את הצורך לשנות את העולם סביבנו כדי להיות מאושרים, אנחנו פותחים את הדרך לאושר פנימי אמיתי. איך להשיג אושר? מהו אושר אמיתי? האם האושר תלוי במציאות חיצונית? מה הקשר בין אושר לבין המשיח? איך לשנות את תפיסתנו כדי להיות מאושרים? מה השלב הראשון בהשגת אושר פנימי? ...
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
... - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? למה קשה להיות מאושר ומה לעשות כדי שזה יהיה קל? אנשים רבים חווים קושי כאשר הם מנסים להיות מאושרים. הם מרגישים שהם מתאמצים, משקיעים מאמצים כבירים, ועדיין אינם מצליחים להגיע לתחושה של אושר אמיתי. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך היא פשוטה מאוד: מי שמרגיש שקשה לו להיות מאושר, פשוט לא הבין עדיין מה עליו לעשות כדי להגיע לאושר. הוא מדגיש שאם יש מאמץ או קושי, זו עדות לכך שהאדם הולך בדרך שגויה, לא נכונה ולא ... מה באמת אני רוצה?, האם אני באמת רוצה להיות מאושר?, אם אני אכן רוצה אושר, מדוע אני עושה פעולות שלא מביאות לי אושר?. קיימות רק שתי אפשרויות מרכזיות: או שהאדם רוצה להיות מאושר באמת ובשלמות. או שהוא לא רוצה להיות מאושר כלל. אם האדם באמת רוצה להיות מאושר, הוא צריך לבדוק האם הוא עושה את כל מה שביכולתו כדי להגיע לאושר. האם הוא מוכן לוותר על הכל למען האושר, אפילו על הבריאות, הרכוש או החיים ... מעדיף על פני האושר, ואז הוא לא באמת מחפש להיות מאושר. מה קורה כאשר אדם מפסיק לחפש את האושר? אליעד כהן מציג פרדוקס מעניין: ברגע שאדם באמת מפסיק לחפש את האושר, הוא הופך מיד למאושר. הסיבה ... ממשיך לסבול, כי בתוכו הוא עדיין רוצה להיות מאושר, רק לא יודע איך להגיע לכך. מה מונע מהאדם להיות מאושר באמת? אליעד מפרט שרוב האנשים אינם מאושרים כי הם אינם כנים עם עצמם לגבי מה שהם באמת רוצים. הם אומרים לעצמם שהם רוצים להיות מאושרים, אבל בפועל הם מפחדים, חוששים או לא מוכנים לוותר על דברים מסוימים עבור האושר. למשל, אם אדם יקבל הצעה להיות מאושר לחלוטין אך בתנאי שיהיה חולה או יפסיד משהו יקר לליבו, והוא לא מסכים, הרי שבאמת יש לו משהו חשוב יותר מהאושר. אדם שבאמת רוצה להיות מאושר מוכן להקריב הכל, עד טיפת דמו האחרונה, ללא שום תנאי או גבול. כיצד לבדוק האם אתה באמת רוצה להיות מאושר? כדי לבדוק אם האדם באמת רוצה להיות מאושר, אליעד מציע לערוך ניסוי מחשבתי פשוט: האם תסכים לקבל אושר מוחלט אם יציעו לך אותו, גם אם המחיר כבד? האם יש דבר אחד, אפילו קטן, שאתה לא ... אלא משהו אחר חשוב לך יותר ממנו. מי שרוצה להיות מאושר חייב להחליט בבירור ובכנות שהוא מוכן לעשות הכל עבור האושר. מהו סוד ההצלחה לאושר בקלות לפי אליעד כהן? הסוד הוא להבין את עצמך עד הסוף. אם ... את האושר האמיתי באופן טבעי ומיידי. איך להיות מאושר? מה הסוד לאושר? למה אני לא מצליח להיות מאושר? איך להבין את עצמי באמת? האם אני באמת רוצה להיות מאושר? להיות מאושר בלי מאמץ מה לעשות כשקשה לי להיות מאושר? אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות אדם כאשר הוא מאד רוצה להיות מאושר והוא לא מצליח לא יודע איך. אנשים מתאמצים להיות מאושרים, קשה להם לעשות את זה. והבשורה הטובה היא שלהיות מאושר, לא צריך לעשות כלום. ואם הולכים בדרך הנכונה, אין מאמץ, זה בקלות, ואם יש קושי ומאמץ זו לא הדרך הנכונה. ומפתח האושר הוא לא מה שאנשים ... שאני רוצה? מה זה אושר? האם באמת אני רוצה להיות מאושר אם זה לא תלוי בדברים חיצוניים. אולי אתה בוחר שלא לרצות להיות מאושר, אבל באמת לא רוצה לחפש ש יותר אושר ואז ממילא תהיה מאושר, כי הפסקת לחפש. ואדם יכול להגיד אני לא רוצה להיות מאושר בשלמות, כי הוא ניסה וניסה ולא הצליח, אבל הוא לא אמיתי, כי סהכ התייאש מלחפש או למצוא את האושר, הוא לא באמת הפסיק לרצות להיות מאושר. אבל אם באמת הפסקת לחפש את האושר ואתה כנה עם עצמך, אז תהיה מייד מאושר אם באמת ויתרת על חיפוש האושר. ועל האדם לבדוק, אם יציעו לך אושר, ... כבד מידי, וזה אומר שאתה לא באמת רוצה להיות מאושר, כי לאושר מבחינתך יש מחיר. והאם אתה משקיע אינסוף אחוז
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
... למרות שיש פתרונות פשוטים לאושר? הבעיה שמעסיקה את האדם בתקופות רבות בחייו היא שאלת האושר. אנשים מחפשים פתרונות כדי להיות מאושרים, אך פעמים רבות הם בוחרים פתרונות מורכבים ומסובכים, ... לשנות את המציאות? אליעד מציין כי אם אדם רוצה להגיע לירח, הוא יצטרך לבצע הרבה שינויים במציאות. אולם, אם הוא רוצה להיות מאושר, הוא לא צריך לשנות דבר במציאות. הכל מתחיל מהבנת העצמי וההפסקת החיפוש אחרי אושר חיצוני. להיות מאושר, פירושו להפסיק לחפש את האושר. במקום לחפש אושר, עליך פשוט ... הפנימית הזו, יגלה שאושר הוא דבר שאין בו צורך במאמץ אינסופי או בשינוי חיצוני. התהליך הוא פנימי בלבד. אושר פנימי איך להיות מאושר? פתרונות פשוטים לאושר האם שינוי פנימי מספיק לאושר? כיצד ... הוא כנראה לא רציני או לא אמיתי. הדוגמה שניתנת היא שאילו מישהו היה מציע לאנשים לשלם סכום עצום של כסף ולטפס לירח כדי להיות מאושרים , היו רבים שמוכנים לעשות זאת. אבל דווקא כשהפתרון הוא ... בעולם הפנימי, לעומת זאת, כל המשאבים כבר נמצאים בתוך האדם - תכונות הנפש, היכולות השכליות והרגשיות, הכל קיים בך. כדי להיות מאושר אינך צריך לשנות את המציאות החיצונית בשום אופן: לא את ... אני - ותחושת האני הזו גורמת לו להרגיש נפרד משאר הדברים. עצם הנפרדות גורמת לתחושת חיסרון מתמדת, שהופכת את המשימה להיות מאושר למשימה הכי קשה בעולם. זו נראית משימה בלתי אפשרית שמצריכה ... בשינוי חיצוני, אלא בדיוק בהפסקת החיפוש אחר יותר טוב. למה בכל זאת אנשים סקפטיים ולא מנסים? אנשים רבים חיפשו דרכים להיות מאושרים ושלמו מחירים גבוהים, ועדיין לא הגיעו לשלמות. הם כבר ... לא רוצה לעשות אתה עושה, לא מבין משהו, תהיה אמיתי, תגיד שאתה לא מבין עדיין, רק אל תשקר, פשוט אמיתי כחוט השערה. ואם להיות מאושר זה כל כך פשוט אז למה אנשים מחפשים פתרונות כל כך קשים. אם ... לא צריך לשנות כלום ברמה החיצונית. כשרוצים להגיע לירח ולבנות שם, צריך הרבה מאד שינויים. יחד עם זאת כאשר אתה רוצה להיות מאושר, אתה לא צריך לשנות שום דבר במציאות!! שום דבר שאתה עושה, שום דבר שאתה מרגיש, אתה לא צריך להיות שמח כדי להיות מאושר ואני יחדד, להיות מאושר, זה להפסיק לחפש את האושר. אני מדבר עכשיו על איך בן אדם ... שמאלה מסתכל ימינה, זה אותו המקום והדבר ממש, אין הבדל. אין הבדל בין אתמול למחר, אין הבדלים בשום דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, האושר הוא בדבר הפנימי ביותר, הכי פנימי. ונקודה ...
אושר בחיים, להיות מאושר בחיים, מהו אושר, אושר זמני, אושר נצחי, הדרך אל האושר, החיפוש אחר האושר, מהות האושר, סוגים של אושר
... בחיים, להיות מאושר בחיים, מהו אושר, אושר זמני, אושר נצחי, הדרך אל האושר, החיפוש אחר האושר, מהות האושר, סוגים של אושר רבות נכתב ... והנקודה להתבוננות בעניין האושר של האדם בחיים, היא, שמי שרוצה להיות מאושר בחיים, יותר מאשר חשוב שהוא יבדוק, איך להיות מאושר בחיים, עליו לבדוק, מהי מהות האושר בחיים שאותה הוא מחפש. ולא מספיק להבין באופן חלקי, שאתה מחפש אושר באופן ... כי המון אנשים מחפשים את האושר. ובני האדם בעולם, עסוקים בלנסות להיות מאושרים, בדרכים כאלו ואחרות. וכולם עסוקים במרדף אחרי האושר, או אחרי ההנאה, או אחרי השקט הנפשי, או אחרי דבר כלשהו, ... משהו חדש. והסיבה שאנשים רודפים אחרי הזנב של עצמם ולא מצליחים להיות מאושרים בשלמות, ולא מצליחים להפסיק לחפש את האושר, היא רק משום, שאף אחד לא באמת מבין, מה בדיוק הוא מחפש. וכולם ... איזה משהו כללי, שלא ממש יודעים מהו. ובני האדם מתעסקים באיך להיות מאושרים. במקום בלנסות להבין, מהו בכלל האושר שאותו הם מחפשים. כי קודם כל צריך להבין, מה בדיוק מחפשים ולהיכן בדיוק ...
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
... לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב איך לחוות את החיים כמשחק ולהרגיש טוב? החיים הם מערכת של רצונות ומימושם. אליעד כהן מסביר כי כל אדם ... מתי אנחנו רוצים לשחק במשחק של החיים ומתי להפסיק להתאמץ כל כך. תזכורת יומיומית לכך יכולה לעזור לנו לשמור על גישה רגועה יותר. האם אנחנו חייבים להיות מאושרים כל הזמן? רבים חיים תחת התפיסה כי הם חייבים למלא את כל רצונותיהם כדי להיות מאושרים. אם אדם חושב שהוא חייב להצליח, להיות בריא, או להיות בזוגיות מושלמת, הוא נכנס לתוך מצוקה כי הוא מציב לעצמו דרישות בלתי אפשריות. הוא ... לפרספקטיבה של זה לא באמת משנה. מה גורם לאדם להרגיש שחייב להיות לו טוב כל הזמן? הרבה אנשים חיים לפי התפיסה שהם חייבים למלא את כל רצונותיהם כדי להיות מאושרים. הם אומרים לעצמם: אני חייב להצליח, אני חייב להיות בריא, אני חייב להיות בזוגיות מושלמת. אך כאשר אדם משכנע את עצמו שהוא חייב משהו, הוא ...
אושר מושלם - מהו הדבר ה*יחיד* שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?
... מושלם - מהו הדבר היחיד שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות? כידוע, כל אחד רוצה להיות מאושר. והנה יש רמות שונות של אושר. כי יש מי שהוא מאושר יותר ומי שהוא מאושר פחות. והאושר של האדם הוא לא יציב. כי בכל רגע ורגע רמת האושר של האדם משתנה והיא בעוצמה אחרת. וכל אדם ואדם משקיע את מירב המאמצים שלו בלהיות מאושר. כי מי שיתבונן היטב על מה שהוא עושה במשך כל היום, הוא יראה שהסיבה שבגללה האדם עושה את כל הפעולות שלו בכל דבר ועניין, היא אך ורק כי האדם חושב שהפעולה הזאת תגרום לו להרגיש יותר ... כל מעשיו כדי להרגיש כמה שיותר טוב. וכפי שאמרנו יש רמות שונות של אושר, והאדם שואף כל הזמן להיות מאושר ולהרגיש טוב כמה שיותר. והשאלה הנשאלת היא, מהו הדבר האחד והיחיד שבו ורק בו תלוי האם ועד כמה האדם יגיע וישיג את האושר שלו? כי יש בעולם כל מיני עצות איך להיות מאושר. וחלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. אבל לא תמיד קל לאדם לקיים את העצות של איך להיות מאושר. והשאלה היא, מהו בעצם הדבר היחיד שמשפיע על אם ועד כמה האדם יהיה מאושר? כי מי שיודע את הסוד הזה של מהו הדבר היחיד שבו ורק בו תלוי האם באמת ועד כמה האדם יהיה מאושר, אז הוא משקיע את כל המאמצים שלו בדבר הזה. והעניין הוא, כי מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, שהוא לרצות להיות מאושר בשלמות. כי כל אדם רוצה להיות מאושר. וכל אחד רוצה להיות מאושר כמה שיותר. אבל לא כולם רוצים להיות מאושרים באותה עוצמה. לדוגמה, כאשר האדם כועס על איזה דבר, הרי שבאותו הרגע האדם יותר רוצה לכעוס מאשר להיות מאושר. כי אילו האדם היה רוצה להיות מאושר יותר מאשר לכעוס, הרי שהאדם לא היה כועס. כי הכעס הופך את האדם לפחות מאושר. ואם נתבונן נראה, כי הדבר הקל ביותר לעשות בעולם בכל תחום, הוא לרצות. כי לרצות זה דבר שלא כרוך בשום ... מהאדם, אך את הרצון של האדם, בזה רק האדם עצמו שולט. כי האדם יכול לרצות כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו פשוט להתחיל לרצות להיות מאושר בשלמות. וככל שהאדם רוצה יותר להיות מאושר בשלמות, כך הוא מושך אליו את האושר בשלמות. ולמרות שלפעמים נדמה לאדם שהרצון שלו להיות מאושר בשלמות מרחיק אותו מאושר בשלמות, הרי שאף על פי כן, ככל שהאדם ירצה יותר להיות מאושר בשלמות, הרי שהאדם אך ורק מתקרב אל אושר בשלמות. והאדם מגיע לאושר בשלמות, רק אחרי שהוא בשלמות רוצה להיות מאושר בשלמות. כי יש בעולם שלנו שלמות. אבל יש תנאי אחד ויחיד שבו תלוי האם האדם ישיג או לא ישיג, ועד כמה מהר האדם ישיג את השלמות. והוא עד כמה האדם אכן רוצה את השלמות. כי מי שרוצה את השלמות, עליו לרצות אותה בשלמות. וכל זמן שהאדם רוצה עוד דבר חוץ מאשר להיות מאושר. דהיינו, כל זמן שהאדם רוצה לדוגמה כבוד, או כסף, או כל דבר אחר, שהוא לא האושר עצמו, הרי שהאדם עדיין לא ראוי להיות מאושר. כי האושר מגיע, אך ורק למי שרוצה אותו בשלמות. כי האושר הוא השלמות עצמה. ותנאי הקבלה ההכרחי להיות מאושר דהיינו, להרגיש שלמות, הוא על ידי זה שהאדם אכן רוצה בשלמות אך ורק להיות מאושר. ומצד האמת כולם כל הזמן רוצים להיות מאושרים. אלא שהרצון הזה הוא מוסתר ולא בא לידי ביטוי בעוצמה חזקה. אבל מי שהוא איש חיל ובעל ביטחון עצמי ואמונה עצמית, הוא מחליט למקד את כל ההתעסקות שלו באיך להיות מאושר. דהיינו, לפצח את הנוסחה ואת הדרך ואת הסוד, של איך להיות מאושר בשלמות ולא טיפה אחת פחות. וגם אם האדם חושב שאולי הדבר לא אפשרי להיות מאושר בשלמות, הרי שעדיין ראוי לו לאדם לאמת את המחשבה הזאת, האם האושר בשלמות קיים או לא. וכל זמן שלא ברור לאדם בשלמות שאין שלמות אחריה, שהוא לא יכול להשיג אושר בשלמות, הרי שעל האדם לתת לעצמו את הצאנס ואת ההזדמנות להיות מאושר בשלמות. כי יש טועים, שהם מייאשים את האדם ואומרים לו שאין שלמות. והם טועים, שלא מבינים לא את עצמם, לא את המציאות, ולא את האדם שבא לבקש מהם עצה ושהולך אחריהם כעיוור באפילה. והם ... את דעתו ומנסים לייאש אותו מלרצות את השלמות. כי האדם מטבעו רוצה את השלמות. ואף אחד לא יסרב להיות מאושר בשלמות. אלא שאותם טועים לימדו את האדם שאין דבר כזה אושר בשלמות. והמציאו כל מיני טענות שונות, מדוע אין אושר בשלמות. והכל זה רק כדי לכסות על הטעות שלהם, שהם לא יודעים את האמת, ... שלמות, הוא מלמד את האדם שיש שלמות, ושלא יתייאש מלחפש אחרי השלמות. וכפי שאמרנו, מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, והוא לא להתכחש לכך שהוא רוצה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מעשה מאבדת בת מלך, סיפורי מעשיות, החיפוש אחרי האושר, הרצון להיות מאושר, חיפוש רוחני, מעשה מאבדת בת המלך, מעשה בבת מלך שאבדה, מעשה באבדת בת מלך, רבי נחמן מברסלב, חלק 2
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אושר, הצלחה, אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות מאושרים, מהו אושר אמיתי, אושר, איך להיות מאושר, להיות אדם מאושר, הדרך אל האושר, הסוד של האושר, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

אושר ושקט נפשי אמיתי - הספר על: הסוד של האושר, להיות מאושרים, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הסוד של האושר, איך להיות מאושר? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך להנות בחיים? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Happiness.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אושר, מאמן אישי אושר, קאוצינג בתחום להיות מאושרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Happiness.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 19:21:13 - wesi13