אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה להיות מאושרים ✔להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
אושר, איך להיות מאושר באמת, מהו אושר אמיתי, הדרך אל האושר, להיות מאושרים, מתכון לאושר, להיות מאושר, איך להיות מאושר, מה יגרום לך אושר, האם אני מאושר, מהו אדם מאושר, תפילה לאושר, פרפקציוניזם אושר, השפעת אושר, איך להיות מאושר אחרי משבר, איך להיות מאושרים, ספרים מומלצים לחיים מאושרים, איך להיות מאושר ושליו, רוב האנשים בעולם לא מאושרים, לשחרר כדי להיות מאושר, יותר מדי אושר, מהו אושר, משפטים חדשים ועושים אושר בגוף, נישואים מאושרים, איך להיות אדם מאושר, חשיבה חיובית, להנות מהדרך אל האושר, אושר ללא גבול, האם האושר מפסיק, האושר שלי, חוסר אושר יומיומי, הורמון שגורם לאושר, דתיים אושר, כדי להיות מאושר, הדרך אל האושר, לגעת באושר, הילדים לא מאושרים, מחויבות אישית ואושר, כיצד להיות מאושר, משפטי שמחה ואושר, מה זה אושר,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
50:11להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
מהו האושר האמיתי ואיך להשיג אותו?

בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בהשגת האושר האמיתי, כלומר, אושר שנובע מתוך העשייה עצמה ולא מתוך תוצאה עתידית. כל אדם שואל את עצמו איך להגיע למצב שבו כל פעולה נעשית לשם העשייה בלבד, ללא שום אינטרס. השאלה הזו מעלה דיון חשוב: האם ניתן לשחרר את עצמנו לחלוטין מהאינטרס או אולי ניתן למלא כל פעולה בכל אינטרס, כך שכל פעולה תהפוך למטרה בפני עצמה?

האם אפשר לבצע פעולה ללא אינטרס?

כדי להבין אם אפשר באמת לבטל את האינטרס, יש לבחון שתי גישות עיקריות. האחת מציעה להיפטר לחלוטין מכל אינטרס, והאחרת טוענת שניתן למלא את האינטרס בכל פעולה, כך שכל פעולה תשא את ערכה הפנימי. לדוגמה, אם אדם מכין סלט, הוא מבצע סדרה של פעולות כמו לקום מהכיסא, לפתוח את המקרר ולחתוך את הירקות. השאלה היא האם הוא יכול לעשות כל פעולה מתוך הנאה מהעשייה עצמה, בלי לחשוב על תוצאה עתידית כמו לאכול את הסלט.

האם פעולה לשם עצמה גם נחשבת אינטרס?

בזמן שאנחנו מבצעים פעולה, תמיד יש איזושהי כוונה מאחוריה. אם אנחנו מבצעים פעולה מתוך רצון לעשות אותה בלבד, האם זה לא הופך גם סוג של אינטרס? למשל, אדם עשוי להזיז כיסא כדי שאחרים יוכלו לשבת עליו, אך הוא לא עושה זאת סתם - הוא רוצה לראות את התוצאה של פעולה זו. אם היו אומרים לו שבקרוב הוא ייעלם, הוא לא היה מזיז את הכיסא, כי אין לו שום אינטרס בעתיד. השאלה כאן היא אם ניתן לבצע פעולה רק לשם עצמה, בלי שום כוונה לתוצאה כלשהי.

איך דוגמת הרקדן עוזרת להבין את רעיון העשייה לשם העשייה?

אדם שמבצע פעולה מתוך הנאה מיידית מהעשייה עצמה, כמו רקדן שרוקד "לשם הריקוד", נראה כאילו הוא לא ממתין לתוצאה כלשהי. אך בפועל, כשבודקים את הדבר לעומק, הרקדן עדיין חווה את הריקוד כפלטפורמה להשגת תחושה טובה. כלומר, גם כאשר אדם רוקד מתוך הנאה מהריקוד, יש כאן אינטרס לא מודע - הוא נהנה מהתחושה שמתקבלת אחרי כל תנועה.

האם אפשר להפסיק לחשוב על תוצאה וליהנות מהעשייה עצמה?

ההנאה מהעשייה עצמה כרוכה בהפנמת רעיון שמסתכל על הפעולה כמשהו מוחלט בפני עצמו. אם אדם עושה פעולה מתוך הנחה שהיא מושלמת, ללא קשר לתוצאה, אז כל פעולה הופכת להיות שלמה. לדוגמה, אם האדם היה יודע שזו הפעולה האחרונה בחייו, הוא היה עושה אותה כאילו היא המושלמת ביותר עבורו, בלי לחשוב על שום דבר אחר. הבעיה, עם זאת, היא שבדרך כלל, ברגע שפעולה הופכת לשלמה, האדם עשוי להרגיש צורך לשנות אותה - מה שיוצר פרדוקס. אם אתה מאמין שהפעולה שאתה עושה היא שלמה ומושלמת, מדוע לשנות אותה לאחר מכן?

האם אפשר לשאול אם הכל מושלם בו זמנית?

ההבנה שעלולה להתעורר בשלב זה היא שאין באמת דבר כזה שלמות מוחלטת, לפחות לא כשמדובר בהיגיון האנושי. השכל האנושי לא יכול להחזיק את הרעיון של שלמות בלתי מוגבלת בתוך צורה מוגדרת. כל דבר שהוא סופי הוא מוגבל, ואי לכך לא יכול להיות מושלם על פי הגדרה. במילים אחרות, כל דבר שכולל צורת גבול לא יכול להיחשב כשלם באופן מוחלט.

האם ניתן להגיע למצב של שלמות מוחלטת?

המוח האנושי לא מסוגל לתפוס שלמות אינסופית. אם אנחנו מנסים להבין את כל הזמן והמקום בו זמנית, אנחנו נתקלים במצב של שלמות האין - סוף, כי כל דבר נשאר כלול בהווייתו. עם זאת, לא כל אדם מסוגל לחוות את הרגע הזה, כי המוח שלנו לא בנוי להבין את השלם כפי שהוא באמת.

האם חיפוש אחרי פעולה ללא אינטרס מצריך את היציאה מהשכל?

הביטוי "אין שכל" מתאר מצב שבו הגבולות בין טוב ורע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. במצב זה, אפשר לחוות את כל הדברים בו זמנית - טוב ורע יחד, רצון ללא רצון. זהו מצב שבו אפשר לשאול אם אפשר להגיע למצב של עשייה לשם העשייה, אך יש כאן מחירים לא ברורים. לא תמיד האושר האמיתי מלווה בהיגיון, ולפעמים הבעיה עולה דווקא כאשר אנחנו מנסים לחוות את שלמות האין - סוף בצורה מלאה.

איך לחוות יותר הנאה בעשייה?

למי שמחפש לחוות יותר הנאה בעשייה, יש כמה דרכים להתמודד עם זה. אחת מהן היא למקד את תשומת הלב ברגע הנוכחי ולהתמקד במה שאתה עושה עכשיו - להרגיש את החיתוך של העגבנייה או את הקצב של הריקוד. השנייה היא להעמיק את ההבנה של מקור הרצון והאינטרס, ולגלות כיצד ניתן לפרוץ את גבולות השכל כדי להגיע למקום שבו כל פעולה נראית מושלמת. כל דרך מביאה עם עצמה אתגרים ותובנות שונות, אך כל אחת מהן מאפשרת גישה חדשה להבנת הרצון, האינטרס וההנאה.

מה עושים כאשר אפילו הטוב ביותר לא משחרר לגמרי?

במהלך ההתבוננות הזאת, אדם מגלה שלכל חוויה חיובית יש צדדים מורכבים. לפעמים גם כאשר אנו חווים את הטוב ביותר, עולה תחושת תסכול - "אם זה מושלם, אז למה אני מרגיש את הצורך לשנות?". מצב זה מצביע על הבעיה שבחיפוש אחרי שלמות מוחלטת. כל עוד יש ציפייה לשיפור או שינוי, אין באמת תחושת שלמות אמיתית. כל זה מייצג את המורכבות שמצויה בתוך כל חוויה חיובית.
איך אפשר לשאול את השאלה המרכזית על פעולה ללא אינטרס?

יש מי שתוהה: איך מגיעים למצב שבו כל פעולה שאנו מבצעים היא בפני עצמה, ללא שום אינטרס וללא ציפייה למשהו שיקרה אחר כך? השאלה הזאת פורצת דרך, כי היא מנסה להבין האם בכלל אפשר לבטל את האינטרס לגמרי, או אולי למלא אותו בכל פעולה שנעשית, עד כדי כך שכל פעולה נחוויית כהגשמה מלאה וכמטרה בפני עצמה.

האם יש אפשרות אמיתית לביטול האינטרס או למילויו בכל פעולה?

יש שתי גישות שנידונות לעומק. האחת היא להיפטר מהאינטרס לגמרי כך שלא תורגש שום ציפייה או מטרה עתידית. השנייה היא למלא את האינטרס בכל דבר קטן, כך שכל פעולה מייצגת עבור האדם את מלוא הרצון והמשמעות ברגע נתון. לדוגמה, כשהאדם הולך להכין סלט, הוא מבצע הרבה פעולות: הוא קם מהכיסא, ניגש למטבח, פותח את המקרר, שוטף את הירקות וכו'. בגישה השנייה, כל שלב הרכבת הסלט נעשה למען עצמו, כדי לעשות את הפעולה עצמה. אבל עולה כאן השאלה האם בכלל אפשר ליישם את זה, כי בדרך כלל יש לנו יעד: אנחנו מכינים סלט כדי לאכול אותו אחר כך. השאלה היא האם אפשר לבצע כל חלק בתהליך אך ורק לשם פעולת החיתוך, השטיפה והערבוב, בלי שום מחשבה על התוצאה.

האם פעולה למען עצמה היא גם סוג של אינטרס?

נשאלת שאלה: אם האדם עושה את הפעולה למען הפעולה, האין זו גם צורה של אינטרס? כי בכל פעם שיש רצון, הוא כאילו טומן בחובו אינטרס כלשהו. לרוב, אדם עושה משהו כי הוא מצפה להשפעה בעתיד: הוא רוצה שמשהו ישתנה ברגע הבא. לדוגמה, אדם מזיז את הכיסא כדי שמישהו יוכל לשבת עליו, או כדי שיהיה לו נוח יותר. כלומר, הוא לא רק מזיז את הכיסא כדי להזיז אותו, אלא כדי להגיע למצב הבא שבו הכיסא נמצא במקום אחר. אם היו אומרים לאדם שבעוד רגע הוא נעלם, לרוב הוא לא ימשיך לעשות פעולות, כי הוא לא רואה טעם בפעולה אם אין לה השפעה על הרגע הבא. לכן, השאלה הבסיסית היא האם באמת קיימת אפשרות להזיז כיסא אך ורק כי עצמך רצית להזיז את הכיסא, בלי לשאול מה יהיה בשלב הבא.

איך דוגמה של רקדן מסייעת להבין הנאה ברגע העשייה?

לעיתים מביאים כדוגמה רקדן שרוקד "לשם הריקוד עצמו". לכאורה, הוא אינו ממתין לשום דבר שיקרה אחר כך, אלא נהנה מהריקוד באותו הרגע. אך עדיין, כשבודקים זאת לעומק, המחשבה שעוברת בראשו היא "טוב לי" כתגובה לחוויית הריקוד. קורים פה שני שלבים בזמן: קודם הוא מזיז את הגוף, אחר כך הוא שם לב לתחושה הטובה. ובנוסף, ייתכן שזה לא רק הריקוד אלא גם התחושה הטובה שתתקבל ממנו, ואולי אפילו ההרגשה שהוא "רוקד יפה" או מרשים אחרים. לכן, כשאומרים שהרקדן נהנה מעצם הריקוד, זו לרוב חלוקה לזמנים שונים: ברגע אחד הוא מרוכז בתנועות ובקצב, וברגע הבא הוא חווה את ההנאה. ואם הוא רוקד כדי להרגיש את ההנאה, אז לכאורה גם כאן יש אינטרס ליהנות.

האם אפשר ליהנות נטו מהפעולה, בלי לחפש תחושה נעימה?

בחינה נוספת מראה שליהנות מעצם העשייה כרוכה ברעיון של "להפוך את האפשרי למחויב". כלומר, להסתכל על הפעולה כאילו היא מוכרחת להיות בדיוק כך, והיא שלמות בפני עצמה. אם היית יכולה לזוז ימינה שנייה לפני שאת נעלמת, והזזת היד הזאת הייתה הדבר האחרון שאת עושה כי זה מושלם עבורך - זו דוגמה קיצונית ששואלת: האם אז אפשר לטעון שזה לגמרי ללא אינטרס, או שבעצם עדיין יש סיבה נסתרת?

למה לפעמים פעולה שנראית לשמה בכל זאת מלווה בהחלפת פעולה אחרת?

קושי נוסף עולה כשאומרים "אם הפעולה הזאת מושלמת, למה שינית אותה?". אם הריקוד בעמדה מסוימת מושלם, למה לזוז לעמדה חדשה? אם הזזת היד למקום אחד היא הפעולה המושלמת, מדוע להמשיך ולשנות את מיקומה? זה מלמד שיש כאן פרדוקס: ברגע שאדם מייחס לפעולה אחת שלמות מוחלטת, מוזר להניח שהוא מיד יבצע פעולה אחרת באותה רמת שלמות, כי מדוע לו לוותר על השלמות הראשונה?

האם יש מצב שבו הכל מושלם בו זמנית?

יש הטוענים שלחוות פעולה מסוימת כהתגלמות השלמות זו חוויה לא הגיונית במסגרת השכל, כיוון שהשכל האנושי אינו מסוגל לתפוס אין - סוף של שלמות בתוך צורה סופית. לדוגמה, להגיד "המחברת מושלמת" פירושו להתייחס למחברת מצומצמת כאל המציאות האין - סופית. בשכל זה לא מתיישב: המחברת איננה האין - סוף, כי היא צורה אחת מתוך רבות, בעוד המושלם, לפי הרעיון הזה, הוא רק האין - סוף, המציאות כולה.

איך נכנס כאן מושג ה'אין שכל'?

כדי לפתור את הבעיה הלוגית, אפשר לפנות לרובד שנקרא "אין שכל", מקום שבו הגבולות בין טוב לרע, בין שלמות לחוסר שלמות, אינם מוגדרים. באין שכל, ניתן במקביל לומר "המחברת מושלמת" וגם "המחברת לא מושלמת", מבלי לעורר סתירה. שם, הצורות הסופיות יכולות להיתפס כאין - סופיות, כי אין מגבלות ההיגיון הרגיל. אך גם יש כאן שיקול: אם נכנסים למצב התודעה הזה, מקבלים יחד איתו את החוויות המורכבות שהוא מביא. כי באין שכל אתה יכול להיות מאה אחוז מרוצה מהפעולה, ובאותו הרגע בדיוק להיות מאה אחוז לא מרוצה, בלי שהדבר יסתור את עצמו מבחינה לוגית. זהו מצב קיצוני שבו אפשר לרצות ולא לרצות בו זמנית. כך אפשר לומר שלפעולה אחת יש אינטרס, ובאותה נשימה להגיד שאין אינטרס כלל.

מה מחירו של 'אין שכל' ולמה יתכן שבכל זאת נעדיף את ה'שכל'?

כאן יש שני חוקי משחק: חוקי המשחק הרגיל של טוב ורע, שבהם צריך לרצות משהו כדי להרגיש סיפוק, אך הוא לעולם לא יהיה סיפוק מוחלט ללא טיפת רע. המשחק השני הוא משחק של אין הבדל בין טוב לרע, שבו אפשר לחוות דברים באופן לא מוגבל, אבל אז חווים גם את המורכבות של "אני כבר שמח, אז אולי אני גם סובל". בעצם, כשאדם בורח מהשכל כדי להימנע מסבל, הוא נכנס למקום שבו לא הכל ברור כטוב או רע, מה שעלול ליצור בלבול מסוג אחר, וזו מעין "בעיה" אחרת.

למה השכל לא יכול לתפוס שלמות אין - סופית באף צורה סופית?

לפי ההסבר, המוח החושב לא מצליח ולא יכול לתייג שלמות מוחלטת בתוך צורה מסוימת, כי כדי לתפוס שלמות לגמרי, צריך לתפוס את הכל בבת אחת, לתפוס את האין - סוף. המוח הרגיל תופס דברים בהגדרות נפרדות, ולא יכול לחבר את הכל בלי גבולות. לכן הוא לא יכול להגיד באופן עקבי "פעולה זו היא מושלמת" בלי להיתקל בשאלה "אז למה לשנות אותה אחר כך?" או "האם אין עוד צורות מושלמות אחרות?".

איך חוקרים את האין - סוף?

יש המלצה לחקור דבר אחד לעומק בצורה אינסופית. אם לוקחים, למשל, פעולה קטנה או מושג מסוים, ומעמיקים בו עוד ועוד, מנסים להבין את שורשיו ואת סיבותיו עד אינסוף, אז כך פוגשים את פניו של האין - סוף. מי שמנסה לתפוס בכל רגע את סך הזמן והמקום בבת אחת, יוכל לכאורה להגיע לחוויה של שלמות האין - סוף, כי הכל נכלל בו זמנית. אולם אז גם עולים ל"מגרש משחקים" שונה, שבו מה שחשבנו על טוב ורע כבר לא תקף במובנים הרגילים.

מה יוצא בסופו של דבר מהשאלה על פעולה ללא אינטרס?

במבט ראשון, השאלה "איך אפשר להגיע למצב שכול פעולה נעשית בלי שום אינטרס?" מעוררת רצון פשוט: או שבאמת אין לי אינטרס ואני פשוט עושה דברים, או שיש לי אינטרס בכל דבר אבל האינטרס הוא רק העשייה עצמה. אבל העומק מראה שהשכל לא באמת מאפשר פעולה כזאת בלי לגמרי לגלוש למקום שמחוץ לשכל, ואין שום ודאות שהמקום הזה הוא רק יתרון. אפשר כמובן לשחק במשחק של השכל, שבו יש טוב ורע, ולהבין שתמיד נהיה בתנועה בין רצון לעתיד לבין עשייה ברגע הזה, ולקבל שגם אם יש מידה מסוימת של רצון לתוצאה, עדיין אפשר להשתדל לחוות את העשייה כהנאה של "כאן ועכשיו". אפשר גם ללכת לקצה ולצאת אל מחוזות האין שכל, אבל אז מתרחשת מציאות הרבה יותר מורכבת, שבמסגרתה טוב ורע יכולים להתקיים יחד. כך או כך, השאלה עצמה מגרה את החשיבה ופותחת פתח להבין את עומק המשמעות של אינטרס, הנאה, וחופש.

מה ניתן לעשות אם בכל זאת רוצים לחוות יותר הנאה בעשייה?

יש מי שיבחר להישאר במשחק הטוב והרע ולנסות להביא כמה שיותר ריכוז לרגע הפעולה, וליהנות מהצעד הנוכחי: כשחותכים עגבנייה, מנסים להיות בהווה ולחוות את החיתוך במלואו. מצד שני, יש כאלו שיבחרו לחקור עד הסוף את מהות הרצון והאינטרס ולגלות שאפשר לפרוץ את גבולות השכל, אבל יחד עם זה להכיר בכך שהתודעה נכנסת לאזור לא יציב מבחינת היגיון. בכל דרך, עצם החקירה מעמיקה את התודעה ומאפשרת להבין טוב יותר את מושג הרצון והאינטרס.

מדוע לפעמים גם הטוב ביותר לא משחרר לגמרי?

כאשר אדם נכנס לרמות עמוקות של הבנה, הוא מגלה שלכל חוויה חיובית יש צד מורכב. לדוגמה, אדם נהנה מטוב מושלם, אבל לפתע עולה חוויה של "אם כבר מושלם, אז אין לאן להשתפר, וזה עלול ליצור תסכול מסוג חדש". זאת דוגמה לעלויות של האין שכל: כשאין הבדל בין טוב לרע, אי אפשר להגדיר את הטוב כרצוי יותר מהרעה, ופתאום יש מצב שיכול גם להישמע מבולבל מאוד. מצד שני, מי ששוכן שם חווה גם חופש ממגבלות השכל.

למה בכל זאת יש קסם בשאיפה לעשות דברים "למען עצמם"?

ההתבוננות בשאלה הזאת מאפשרת לראות שיש יופי ברעיון שכל פעולה נעשית מכיוון שהיא מושלמת ברגע זה. זה ממלא את הרגע בסיפוק ומשאיר פחות מקום לחרטה או לתסכול. אלא שברמה השכלית, קשה מאד לקבע את המצב הזה כנצחי. רוב האנשים משתמשים בחלק מהזמן ברעיון הזה כדי להתחבר לרגע, וחלק מהזמן כן מניחים לעצמם לחשוב על תוצאות עתידיות. זו כנראה הגמישות האנושית: לפעמים אנחנו בהיגיון ולפעמים אנחנו קצת פורצים אותו.

מדוע המסקנה כוללת גם המלצה וגם הצבעה על מורכבות?

בסיום מתחדדת ההבנה שיש הבדל עצום בין היכולת לדבר על פעולה ללא אינטרס ובין היכולת לחוות אותה בפועל. מי שבאמת ינסה לחקור עד הקצה ייתקל בפרדוקסים של השכל, במושג האין שכל, ובמצבים שבהם טוב ורע מתערבבים. יש אנשים שהמסע הזה מושך אותם והם ממשיכים קדימה, ויש כאלו שמעדיפים לשחק במשחק הרגיל של חיפוש מטרה ותוצאה, ולהסתפק בתחושת ההנאה הכנה שיש בפעולה בהווה, גם אם היא מלווה בציפייה לתוצאה.

איך לסכם את הדרך האישית?

כל אחד רשאי לבחון האם ברצונו להעמיק לחקור את מקור האינטרס, האם הוא רוצה להגיע לחוויה של פעולה שלמה שעומדת בפני עצמה, או לחוות בדרך מאוזנת גם את ההתלהבות מהעשייה וגם את הסיפוק במילוי האינטרס. הדרך הפשוטה יותר היא לנסות למזג את שני העולמות: מצד אחד להיות נוכח בפעולה וליהנות ממנה, ומצד שני לקבל את העובדה שכמעט תמיד אנחנו מונעים גם מרצון לתוצאה עתידית כלשהי.
שאלה: איך אפשר להגיע למצב שכול דבר הוא בפני עצמו, ללא כל אינטרס?

אליעד: אפשרות אחת זה להיפטר מהאינטרס, אפשרות שנייה זה למלא את האינטרס שלך בכל דבר.

למשל את רוצה להכין סלט, אז את קמה מהכסא, הולכת למטבח, פותחת את המקרר וכו'... יש כאן הרבה פעולות. ואת רוצה להגיע למצב שכול פעולה עשית אותה כדי לעשות אותה.

אז בואי נראה אם בכלל יש אפשרות כזאת.

אפשרות אחת היא שלא יהיה לך שום אינטרס, ואם את בכל זאת מחליטה לעשות משהו, אז את עושה אותו ללא אינטרס. שאת עושה את הדבר למען הדבר, הדבר עצמו הוא האינטרס.

שאלה: זה לא אינטרס?

אליעד: האדם עושה משהו למען לעתיד, זאת הכוונה שמה שאתה עושה זה בגלל אינטרס. כל פעולה שאתה עושה אותה, אתה עושה אותה בגלל מה שיקרה ברגע הבא. אתה עושה פעולה כדי שברגע הבא יהיה משהו שונה מעכשיו.

אבל אתה לא עושה את הפעולה בגלל שאתה רוצה לעשות את הפעולה.

אם היו אומרים לך שבעוד רגע אתה נעלם, האם היית ממשיך לעשות פעולות?

אם למשל היו אומרים לך שעוד שנייה התודעה שלך נעלמת, ואז את רוצה להזיז את הכסא, שנייה לפני שאת נעלמת. מה זה אומר על הפעולה? שהיא הייתה כל כך חשובה לך, שלפני שאת נעלמת זה הדבר הכי חשוב.

מי שעושה פעולות ברמה כזאת, הוא תמיד מרוצה במאה אחוז, כי כל פעולה שהוא עושה הוא מרוצה ממנה במאה אחוז, ולא מחכה לרגע הבא.

למשל אדם מזיז את הכסא כדי שמישהו אחר יוכל לשבת עליו, אבל מה האדם רוצה בסוף, הוא לא מגיע לסוף.

שאלה: למשל רקדן, רוקד בשביל הריקוד עכשיו.

אליעד: ולמה הוא רוקד עכשיו? כי זה עושה לו טוב.

האדם יכול לחשוב רק מחשבה אחת ברגע אחד, כשאתה אומר שהוא נהנה מעצם הריקוד, זה קורה בשני רגעים.

מה זה ריקוד? למשל להזיז את הרגל שמאלה, ואז המוח מקבל את האינפורמציה שהרגל זזה ואז באה המחשבה, איזה כיף לי.

יש דברים שקורים מעצמם.

אבל אם אתה עושה את הפעולה, בשנייה שהמוח שלך מרוכז במה שאתה עושה, בשנייה לאחר מכן אתה נהנה מזה שעשית. אבל זה קורה שנייה אחרי ולא תוך כדי הריכוז בריקוד.

אתה עושה ולאחר מכן נהנה מהעשייה, זה לא באותו זמן, זה בשתי שניות.

כשאדם עושה ומתרכז בעשייה, הוא אפילו לא מרוכז בתחושות, אלא רק בעשייה. ואז המוח בודק איזו תחושה עולה, ואז המוח שוב בודק האם אני רוצה את התחושה או לא רוצה אותה. ואם הוא רוצה אותה טוב לו, אבל זה בכמה רגעים שונים, זה לא בדיוק באותה שנייה.

ונגיד שזה באותו רגע, הרקדן רוקד בגלל התחושה הטובה שתהיה לו מהריקוד. זאת אומרת שהוא לא רוקד למען הריקוד אלא למען התחושה שתהיה לו בגלל הריקוד.

האדם לא נהנה מהריקוד עצמו.

ליהנות מעצם העשייה, פירושו להפוך את האפשרי למחויב.

אם היו אומרים לך שזה הרגע האחרון בחיים שלך, ואומרים לך לזוז ימינה, אז תשאל מה זה יתן לי? שתהיה בצד ימין.

אם היו אומרים לרקדן, תזיז את הרגל ימינה בלי שזה יתן לאף אחד כלום, האם הוא היה מזיז את הרגל ימינה? לא, זה אומר שהוא לא חווה את הריקוד כמושלם, אלא הריקוד משמש אותו למשהו נוסף.

עצם זה שאומרים שהרקדן נהנה לרקוד, זה כבר אומר שהרקדן לא רוקד סתם, אלא יש לו אינטרס ליהנות.

לעשות משהו למען העשייה, פירושו אני רוצה לרקוד ללא שום סיבה. בלי קשר אם אני יהנה או יסבול או אם זה יתן לי משהו או למישהו אחר. אני רוקד כי ככה אני רוצה וזהו. וזה לא קשור לשום דבר שהיה ולא לשום דבר שיהיה, ולא כלפי ולא כלפי מישהו אחר.

אם אני מזיז את היד כדי לכתוב, אני מזיז בגלל אינטרס.

אך אם אני סתם מזיז את היד, סתם כי בא לי להזיז אותה, הפעולה בפני עצמה.

שאלה: אז זה סתמי.

אליעד: לא, מה פתאום סתמי, יש לו מאה אחוז משמעות.

אז איך עושים ללא אינטרס.

אם לא חסר לך שום דבר, בשום צורה שהיא, ואת בכל זאת עושה דברים.

שאלה: אך זה תמיד מתוך רצון.

אליעד: לא, זה ללא רצון, ואם זה מתוך רצון, זה מתוך רצון ללא חיסרון.

שאלה: האם יש דבר כזה?

אליעד: אם יש דבר כזה, אז יש אפשרות לעשות ללא אינטרס.

שאלה: למה לעשות דברים רק לשם עשייה?

אליעד: האם אתה לא יכול לראות את השלמות בפעולה עצמה? אני מזיז את היד, סתם ככה, כי אני חושב שזה יהיה מושלם אם היד שלי תהיה שם. המציאות הכי טובה בעולם זה שהיד שלי נמצאת פה.

שאלה: אז האם פעולה לשמה זה בגלל שאני רוצה להרגיש שלמות?

אליעד: לא, זה - שלמות המציאות היא הפעולה.

ואז יש בעיה יותר קשה, שאם אתה עושה פעולה לשמה, למה אחר כך החלפת אותה?

אם הזזת את היד, ואתה חווה שזאת הפעולה המושלמת, אז למה אחר כך הזזת אותה למקום אחר? חשבנו שהפעולה הראשונה הייתה מושלמת, אז מדוע חפשת פעולה מושלמת אחרת?

אני אומר שיש כאן פרדוקס, כי אם אתה אומר שכול פעולה מושלמת בפני עצמה, זה עוד אפשר להגיד שזה הגיוני.

אני למשל חושב שתכלית המציאות זה להזיז את היד ימינה, אז אם זה כל כך מושלם בעיניך, אז למה שינית שוב את התנוחה?

אם הלב שלך לא מצליח בראש שלך לעשות סדר, אם זה מושלם בעיני, למה אני משנה, אז אתה לא יכול לחוות את חוויה הזאת.

שאלה: זה כמו להגיד איך היש נוצר מכלום.

אליעד: נכון, כמעט.

בסופו של דבר, לעשות פעולה לשמה, זה עוד הגיוני, אבל לעשות פעולות לשם הפעולה זה לא הגיוני.

שאלה: למה לא?

אליעד: כי אתה בעצם אומר שיש יותר משלמות אחת.

לעשות פעולה לשמה, זה לעשות פעולה שהיא שיא השלמות של המציאות.

למשל כל פעולה שתעשי, תחווי שזאת המציאות המושלמת.

ואז זה יתחיל להציק לך, שתחשבי, שאם זה מושלם, מדוע אני משנה.

לחוות שמשהו מושלם, זה לחוות שכול מה שאתה רוצה זה את הדבר עצמו, שהוא חווה אושר אבסולוטי שכול הרצונות שלו התמלאו.

אז אולי האדם יכול אולי פעם אחת בחיים שלו להגיע למצב שהוא עושה את הפעולה למען הפעולה.

יש רק דרך אחת לעשות פעולות לשמן, למרות שבתכלס אפילו פעולה אחת אי אפשר לעשות לשמה. למה? כי פעולה זה משמעות סופית, ולשמה זה אין סופית ולכן אי אפשר לעשות פעולה לשמה.

אבל יש דבר שנקרא אין שכל, מעבר ליש ולאין, שם הכל אפשרי.

ושם אפשר לחשוב שזה מושלם, ושגם ההוא מושלם. אמנם זה לא הגיוני, כי אם זה מושלם איך זה שגם ההוא מושלם?

אז תגיד גם זה מושלם וגם זה מושלם, אבל זה מראה שלא הבנת מה פירוש המילה מושלם. מושלם פירושו שלם, להגיד זה מושלם, זה כשלעצמו לא יכול להיות מושלם, כי המילה "זה" פירושו לא מושלם.

אם "זה" היה שלם, מושלם פירושו המציאות, יש רק דבר אחד מושלם וזה המציאות כמציאות היא מושלמת, וכל השאר זה חלקים שלה. להגיד שהמחברת מושלמת זה להגיד שהמחברת היא המציאות האין סופית, אבל האם המחברת היא המציאות האין סופית? המחברת זה צמצום, והמושלם הוא האין סוף.

בשכל אי אפשר להגיד שזה מושלם וזה מושלם, ואפילו אי אפשר להגיד על דבר אחד שהוא מושלם, כי כל דבר הוא צמצום.

אבל באין שכל, אתה יכול להגיד שהמחברת מושלמת, וגם דבר אחר מושלם. המחברת שווה סך כל הדברים, וכך כל דבר אחר. איך זה יכול להיות? ככה זה.

אבל מה הצרה, שאם אתה באין שכל, יכול להיות שאתה עושה דבר לשמו, ותוך כדי שאתה עושה אותו לשמו, אתה לא רוצה לעשות אותו.

בשכל, האדם אומר שאם הוא עושה משהו לשמו אז הוא חווה אושר.

אבל באין שכל, מרוב שאין היגיון, את יכולה להגיע למצב שגם תרצי וגם לא תרצי.

רק באין שכל את יכולה לעשות פעולה בשביל הפעולה עצמה, אבל באין שכל, את יכולה להגיע למצב, שתוך כדי שאת עושה פעולה לשמה, את גם מאה אחוז לא רוצה לעשות את הפעולה כי את לא רוצה לעשות אותה.

את גם מאה אחוז רוצה לעשות את הפעולה הזאת, וגם מאה אחוז לא רוצה לעשות את הפעולה הזאת, בו זמנית.

בשכל יש היגיון, של רוצה או לא רוצה, אבל באין שכל אין את ההיגיון של רוצה או לא רוצה, ואז כאשר אין היגיון של רוצה או לא רוצה, אז אתה יכול במכה אחת גם לרצות לעשות את הפעולה וגם לא לרצות לעשות את הפעולה במאה אחוז בו זמנית.

באין שכל, הטוב והרע הם אחרים, כי אין גבולות ברורים ביניהם. הטוב הוא גם רע וגם קצת רע וגם טוב ורע ולהפך.

שאלה: האם אתה ממליץ להגיע לאין שכל?

אליעד: מצד השכל יש יתרונות וחסרונות.

ומצד האין שכל, אני לא יודע מה שאלת.

יש שני חוקי משחק.

יש משחק של טוב ורע, ויש משחק של אין הבדל בין טוב לרע.

במשחק של הטוב והרע, זה המשחק של השכל, כדי להרגיש טוב, אתה לפני זה צריך להרגיש רע. אי אפשר ליהנות בלי לסבול.

ואז האדם אומר שהוא רוצה טוב בלי רע.

ואז הוא יוצא מהשכל, וכאשר הוא יוצא מהשכל, אז התודעה שלו יכולה לחוות דבר והיפוכו בו זמנית. ואם אתה יכול לחוות דבר והיפוכו בו זמנית, אז אתה יכול לחוות טוב מבלי שיהיה רע. ואז אתה יכול להגיע למצב שכול הזמן טוב לך.

אבל יש כאן בעיה קשה, כי פה בשכל, כאשר טוב לך אז טוב לך.

אבל באין שכל, יתכן שמצד אחד תמיד טוב לך, אבל מצד שני אתה מגיע לצרה כל כך גדולה, שכשאפילו טוב לך לא באמת טוב לך. ולמזלך הגרוע אתה לא יכול שיהיה לך יותר טוב, כי כבר טוב לך.

באין שכל, אם רע לך ואתה רוצה לעשות משהו שישמח אותך, אתה לא יכול, כי אתה כבר שמח במאה אחוז.

בקיצור באין שכל יש הכל.

אני רוצה לחדד את העניין.

המוח שלך לא יכול לחוות דבר שלם בשלמות אין סופית. המוח לא יכול לתפוס שום צורה בעולם בגודל אין סופי. ולכן לא יכול להיות שתחשוב שמשהו מושלם, כי אתה לא יכול לדמיין משהו מושלם.

המוח לא יכול לתפוס אין סוף, המוח לא יכול לתפוס שלמות, ולכן הוא לא יכול לעולם לתייג את השלמות על צורה, ולכן לא יכול להיות שהאדם עושה צורה בגלל שהוא חושב שהיא מושלמת, כי המוח לא יכול לתפוס שלמות.

שאלה: איך להגיע לאין סוף?

אליעד: קח דבר אחד, ותחקור אותו עד לעומק אין סופי, ואז תפגוש את האין סוף.

אם תגיעי למצב שבו את יכולה לדמיין את כל המקום וכל הזמן בבת אחת, אז תוכלי לעשות פעולה מושלמת.

יש כאן מהלך יפה, בשכל אתה רואה בעיה, ומנסה לפתור אותה באין שכל, אבל אתה לא יודע מראש את העלויות של זה שתפתור את הבעיה השיכלית דרך האין שכל.

כי אם תפתור בעיה שיכלית באין שכל, עכשיו גם קבלת את החסרונות של האין שכל.

וכל מה שאני אומר זה רק זווית מסויימת של האין שכל.

כי יש אין שכל מסויים שבו אין יתרונות ואין חסרונות. והאם זה יתרון או חיסרון? זוהי שאלה מעניינת.
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית
... חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? החיזור אחרי האושר כחיזור אחרי בחורה, מאמץ בדרך אל האושר המוחלט, האם הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ? סוגים של מאמץ בדרך אל השלמות, הארה אקראית, הארה סיבתית האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים? אליעד כהן דן בשאלה המרכזית: האם חייבים להתאמץ כדי להיות מאושרים ולהגיע להארה ולשלמות מוחלטת? הוא מתחיל בדימוי חשוב: החיפוש אחרי האושר דומה לחיזור אחרי בחורה. כמו ... לצאת מהמקום, להגיע לאין סוף, האם אפשר להגיע לשלמות? האם אפשר להשיג את השלמות? האם צריך להתאמץ כדי להיות מאושר? האם אפשרי להגיע להארה רוחנית בצורה אקראית? מה צריך לעשות כדי להגיע לשלמות? למה משה רבנו לא נכנס ...
דמויות בזוגיות - למה יש אנשים שמרגישים שהם לא יכולים להיות עצמם בזוגיות? האם נכון להשתנות כדי להתאים לזוגיות? מדוע אנשים רבים מתקשים להביע רגשות אהבה כלפי בני זוגם? מה הקושי המרכזי של קשר עם אדם שיש לו ילד? למה אנשים מרגישים חוסר ביטחון בזוגיות? מדוע אנשים מרגישים חרדה מבדידות? איך מתמודדים עם הצורך התמידי להרגיש נאהבים ואהובים? איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? איך אפשר למצוא איזון בין הצורך בזוגיות לעצמאות אישית? איך להיות אותנטי בזוגיות?
... אנשים מרגישים חוסר ביטחון בזוגיות? מדוע אנשים מרגישים חרדה מבדידות? איך מתמודדים עם הצורך התמידי להרגיש נאהבים ואהובים? איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? איך אפשר למצוא איזון בין הצורך בזוגיות לעצמאות אישית? איך להיות אותנטי בזוגיות? למה יש אנשים שמרגישים שהם לא יכולים להיות עצמם בזוגיות? ... למה אני צריך שיאהבו אותי?. הוא מדגיש שהאדם צריך להיות מסוגל לאהוב את עצמו ולמצוא משמעות וסיפוק פנימי שלא תלוי באחרים. איך אפשר להתחיל להיות מאושרים לבד? אליעד מציע תרגול מעשי כדי להתמודד עם חרדת הבדידות: להקדיש זמן להיות לבד בכוונה, ולהתמודד עם התחושות שעולות. במקום לברוח מהתחושות האלה ...
איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? איך נוצרות שאיפות גדולות? אני חייב להיות משהו מיוחד כדי ליהנות, לרדוף אחרי דברים גרנדיוזיים, ליהנות גם בלי לכבוש את העולם, מדוע קשה לאנשים ליהנות גם כשיש להם הכל? מה עושים עם הצורך להיות משהו מיוחד? מטרות גרנדיוזיות, למה צריך לבדוק את השורש של הבעיה?
... ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? מה הסיבה שבגללה אדם לא נהנה מהחיים הרגילים? ... לא חייב להיות מיוחד או גרנדיוזי כדי ליהנות, אלא מותר לו ליהנות מחיים פשוטים ורגילים, ומותר לו פשוט להיות. איך ליהנות מהחיים הרגילים? למה אני לא נהנה מהחיים? מה מונע מאנשים להיות מאושרים? איך להפסיק לרדוף אחרי מטרות בלתי אפשריות? איך לחזור להנאות הקטנות? ...
זוגיות מאושרת, אם זוגיות עושה אותך מאושר לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות
זוגיות מאושרת, אם זוגיות עושה אותך מאושר לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות
... מאושרת, אם זוגיות עושה אותך מאושר לא תמצא זוגיות מאושרת, למה להיות מאושר גם בלי זוגיות? אושר שתלוי בזוגיות, למה להיות מאושר בלי זוגיות? למה להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה לא להיות תלוי רגשית בזוגיות? להצליח בזוגיות למה זוגיות שתלויה באושר לא תוביל לזוגיות ... מאוד למצוא זוגיות מאושרת באמת. איך תלות בזוגיות פוגעת במערכת היחסים? כאשר אדם חושב שהדרך היחידה שלו להיות מאושר היא להיות בזוגיות, הוא מפתח תלות רגשית משמעותית. כתוצאה מכך, בתקופות שבהן הוא לבד, הוא חווה מצוקה, לחץ ותחושת חוסר משמעות קיצונית. ... למה הפחד לאבד זוגיות גורם להרס הזוגיות? הפחד מאובדן הוא תוצאה ישירה של האמונה שבלי זוגיות אי אפשר להיות מאושרים. האדם הופך להיות מתוח, חשדן, קנאי ולחוץ, דבר שיוצר אווירה שלילית בתוך הקשר. במקום שהקשר יהווה מקור של שמחה ונחת, הוא הופך למקור ... לזוגיות מאושרת באמת? אליעד כהן מסביר בצורה חד משמעית כי זוגיות מאושרת היא תוצר של שני אנשים שמסוגלים להיות מאושרים בפני עצמם, גם ללא זוגיות. הוא מדגיש שאנשים מאושרים באמת הם כאלה שמרגישים טוב לבד, לא מתוך שכנוע עצמי או אשליה, אלא מתוך סיפוק ... בשום גורם חיצוני, כולל זוגיות. הרבה אנשים חושבים שהם לא תלויים רגשית בזוגיות, אך בפועל הם אינם יודעים להיות מאושרים באמת לבד. הפתרון הוא פשוט אך דורש מאמץ אמיתי: יש לנסות להשיג את כל התחושות הטובות שזוגיות אמורה לספק - תחושת ביטחון, אהבה, קבלה ... בזוגיות, הסיכוי שלו למצוא זוגיות מאושרת קטן משמעותית. למה הסיכוי נמוך יותר? כאשר אדם מאמין שהוא יוכל להיות מאושר רק בתוך זוגיות, הוא הופך להיות נואש למציאת זוגיות. במצב כזה, כשהוא נמצא ללא זוגיות, הוא חווה מצוקה רגשית גבוהה מאוד. לכן, כשהוא ... לפירוק הקשר. למעשה, זוגיות מאושרת היא תוצאה של שני אנשים שטוב להם באמת, קודם כל עם עצמם. אנשים יכולים להיות מאושרים יחד, רק אם כל אחד מהם יודע להיות מאושר לבדו. הפתרון: ללמוד להיות מאושרים לבד כאשר אדם באמת טוב לו עם עצמו - לא מתוך אשליה, לא מתוך ניסיון לשכנע את עצמו, אלא באמת מתוך תחושת סיפוק פנימית - אז כשהוא ייכנס ...
במי תלוי האושר שלך? מתי תהיה מאושר? האם האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב?
במי תלוי האושר שלך? מתי תהיה מאושר? האם האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב?
... תלוי האושר שלך? מתי תהיה מאושר? האם האושר קיים? האם קיים אושר? לרצות להרגיש טוב, לא לחכות לביאת המשיח, האם יש אושר? האם אפשר להיות מאושר? איך להיות מאושר? איך להרגיש טוב? מהי הדרך להשיג אושר? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלת האושר, ... של אושר. יש לכך קשר עם איך אנו תופסים את החיים ומדוע אנחנו מחפשים את התחושות האלה של טוב או רע. האם המציאות צריכה להשתנות כדי להיות מאושר? בהמשך השיחה, אליעד מדבר על רעיון שחשוב להבין: האם המציאות צריכה להשתנות כדי שנוכל להיות מאושרים? הוא מעלה את השאלה אם עלינו לשנות את הרצונות שלנו, או שמא המציאות צריכה להשתנות כדי שנוכל להרגיש טוב. התשובה שהוא מציע היא שנוכל לשנות את מה שאנחנו רוצים, כלומר, לא לחכות שדברים ישתנו כדי שנוכל להיות מאושרים. אם נבין שאין צורך בשינוי חיצוני, ושההנאה מגיעה מתוך שינוי פנימי בתפיסות ... מחפשים את הפתרון בחוץ במקום להבין שהאושר טמון בנו ובתפיסתנו את המציאות. כשהוא שואל את המאזין האם הוא ממתין לביאת המשיח כדי להיות מאושר, הוא מבהיר שהתשובה לא נמצאת באירועים חיצוניים, אלא בהבנה פנימית. איך נוכל ... חיצוני שיכול לגרום לנו אושר, ושהאושר הוא תוצאה של שינוי פנימי בתפיסה ובמחשבה. כשאנו משחררים את הצורך לשנות את העולם סביבנו כדי להיות מאושרים, אנחנו פותחים את הדרך לאושר פנימי אמיתי. איך להשיג אושר? מהו אושר אמיתי? האם האושר תלוי במציאות חיצונית? מה הקשר בין אושר לבין המשיח? איך לשנות את תפיסתנו כדי להיות מאושרים? מה השלב הראשון בהשגת אושר פנימי? ...
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות?
... - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? למה קשה להיות מאושר ומה לעשות כדי שזה יהיה קל? אנשים רבים חווים קושי כאשר הם מנסים להיות מאושרים. הם מרגישים שהם מתאמצים, משקיעים מאמצים כבירים, ועדיין אינם מצליחים להגיע לתחושה של אושר אמיתי. לפי אליעד כהן, הסיבה לכך היא פשוטה מאוד: מי שמרגיש שקשה לו להיות מאושר, פשוט לא הבין עדיין מה עליו ... כיצד אפשר להבין את עצמך ולהגיע לאושר בקלות? אליעד מסביר כי האדם חייב לשאול את עצמו שאלות קיומיות וברורות מאוד, כמו: מה באמת אני רוצה?, האם אני באמת רוצה להיות מאושר?, אם אני אכן רוצה אושר, מדוע אני עושה פעולות שלא מביאות לי אושר?. קיימות רק שתי אפשרויות מרכזיות: או שהאדם רוצה להיות מאושר באמת ובשלמות. או שהוא לא רוצה להיות מאושר כלל. אם האדם באמת רוצה להיות מאושר, הוא צריך לבדוק האם הוא עושה את ... האם הוא מוכן לוותר על הכל למען האושר, אפילו על הבריאות, הרכוש או החיים עצמם. אם לא, המשמעות היא שיש משהו שהוא מעדיף על פני האושר, ואז הוא לא באמת מחפש להיות מאושר. מה קורה כאשר אדם מפסיק לחפש את ... לחיפוש האושר, וכך הוא חווה אושר באופן טבעי ומיידי. אדם שהפסיק לחפש את האושר כי התייאש או כי הוא מפחד מהמחיר, עדיין ממשיך לסבול, כי בתוכו הוא עדיין רוצה להיות מאושר, רק לא יודע איך להגיע לכך. מה מונע מהאדם להיות מאושר באמת? אליעד מפרט שרוב האנשים אינם מאושרים כי הם אינם כנים עם עצמם לגבי מה שהם באמת רוצים. הם אומרים לעצמם שהם רוצים להיות מאושרים, אבל בפועל הם מפחדים, חוששים או לא מוכנים לוותר על דברים מסוימים עבור האושר. למשל, אם אדם יקבל הצעה להיות מאושר לחלוטין אך בתנאי שיהיה חולה או יפסיד משהו יקר לליבו, והוא לא מסכים, הרי שבאמת יש לו משהו חשוב יותר מהאושר. אדם שבאמת רוצה להיות מאושר מוכן להקריב הכל, עד טיפת דמו האחרונה, ללא שום תנאי או גבול. כיצד לבדוק האם אתה באמת רוצה להיות מאושר? כדי לבדוק אם האדם באמת רוצה להיות מאושר, אליעד מציע לערוך ניסוי מחשבתי ... כבד? האם יש דבר אחד, אפילו קטן, שאתה לא מוכן לשלם בתמורה לאושר מוחלט? אם התשובה היא כן, אתה לא באמת מחפש את האושר, אלא משהו אחר חשוב לך יותר ממנו. מי שרוצה להיות מאושר חייב להחליט בבירור ובכנות שהוא ... עצמך ואת רצונותיך. ברגע שאדם יבין לחלוטין ובכנות מה הוא באמת רוצה, יסתיים החיפוש המתיש אחרי האושר, והוא יוכל לחוות את האושר האמיתי באופן טבעי ומיידי. איך להיות מאושר? מה הסוד לאושר? למה אני לא מצליח להיות מאושר? איך להבין את עצמי באמת? האם אני באמת רוצה להיות מאושר? להיות מאושר בלי מאמץ מה לעשות כשקשה לי להיות מאושר? אושר - קושי להיות מאושר - מה לעשות בקלות? הפעם אני רוצה לדבר על מה צריך לעשות אדם כאשר הוא מאד רוצה להיות מאושר והוא לא מצליח לא יודע איך. אנשים מתאמצים להיות מאושרים, קשה להם לעשות את זה. והבשורה הטובה היא שלהיות מאושר, לא צריך לעשות כלום. ואם הולכים ... דברים או עשייה כזו או אחרת. האושר האמיתי יבוא מהבנת האדם את עצמו. ולהבין את עצמך קודם תשאל את עצמך, מה זה האושר שאני רוצה? מה זה אושר? האם באמת אני רוצה להיות מאושר אם זה לא תלוי בדברים חיצוניים. אולי אתה בוחר שלא לרצות להיות מאושר, אבל באמת לא רוצה לחפש ש יותר אושר ואז ממילא תהיה מאושר, כי הפסקת לחפש. ואדם יכול להגיד אני לא רוצה להיות מאושר בשלמות, כי הוא ניסה וניסה ולא הצליח, אבל הוא לא אמיתי, כי סהכ התייאש מלחפש או למצוא את האושר, הוא לא באמת הפסיק לרצות להיות מאושר. אבל אם באמת הפסקת לחפש את ... ועל האדם לבדוק, אם יציעו לך אושר, וזה יהיה במקביל לכך שתהיה חולה, ואתה לא מסכים כי מה פתאום שתהיה חולה, וזה מחיר כבד מידי, וזה אומר שאתה לא באמת רוצה להיות מאושר, כי לאושר מבחינתך יש מחיר. והאם ...
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
אושר בקושי ובפשיטות - למה אנשים מחפשים את הקושי?
... לאושר? הבעיה שמעסיקה את האדם בתקופות רבות בחייו היא שאלת האושר. אנשים מחפשים פתרונות כדי להיות מאושרים, אך פעמים רבות הם בוחרים פתרונות מורכבים ומסובכים, למרות שישנם פתרונות פשוטים וקלילים הרבה יותר. אליעד מסביר כי הפתרון לאושר הוא פשוט ... אליעד מציין כי אם אדם רוצה להגיע לירח, הוא יצטרך לבצע הרבה שינויים במציאות. אולם, אם הוא רוצה להיות מאושר, הוא לא צריך לשנות דבר במציאות. הכל מתחיל מהבנת העצמי וההפסקת החיפוש אחרי אושר חיצוני. להיות מאושר, פירושו להפסיק לחפש את האושר. במקום לחפש אושר, עליך פשוט להפסיק לרצות להרגיש יותר טוב ולהיות אמיתי עם עצמך. ההבנה הפנימית שמביאה לאושר ... הוא דבר שאין בו צורך במאמץ אינסופי או בשינוי חיצוני. התהליך הוא פנימי בלבד. אושר פנימי איך להיות מאושר? פתרונות פשוטים לאושר האם שינוי פנימי מספיק לאושר? כיצד להבין את האני שלך? האם אושר דורש מאמץ? התחברות פנימית ואושר למה אנשים מחפשים ... לא אמיתי. הדוגמה שניתנת היא שאילו מישהו היה מציע לאנשים לשלם סכום עצום של כסף ולטפס לירח כדי להיות מאושרים, היו רבים שמוכנים לעשות זאת. אבל דווקא כשהפתרון הוא להיות אמיתי עם עצמך, בלי מאמץ חיצוני גדול, אנשים נוטים לזלזל ולהניח שדבר כל כך פשוט ... כל המשאבים כבר נמצאים בתוך האדם - תכונות הנפש, היכולות השכליות והרגשיות, הכל קיים בך. כדי להיות מאושר אינך צריך לשנות את המציאות החיצונית בשום אופן: לא את המעשים שלך, לא את מה שאתה מרגיש או חושב. למה האושר נחשב לפרויקט הגדול ביותר בעולם? כל ... הזו גורמת לו להרגיש נפרד משאר הדברים. עצם הנפרדות גורמת לתחושת חיסרון מתמדת, שהופכת את המשימה להיות מאושר למשימה הכי קשה בעולם. זו נראית משימה בלתי אפשרית שמצריכה מאמץ עצום, ואולי כלל אין לה פתרון, כי איך אפשר להיות קיים ולהרגיש שלא חסר לך דבר? ... בדיוק בהפסקת החיפוש אחר יותר טוב. למה בכל זאת אנשים סקפטיים ולא מנסים? אנשים רבים חיפשו דרכים להיות מאושרים ושלמו מחירים גבוהים, ועדיין לא הגיעו לשלמות. הם כבר סקפטיים וגם אינם מאמינים שיש פתרון אמיתי ופשוט שמצריך רק כנות מוחלטת. אך מי שיהיה ... לא מבין משהו, תהיה אמיתי, תגיד שאתה לא מבין עדיין, רק אל תשקר, פשוט אמיתי כחוט השערה. ואם להיות מאושר זה כל כך פשוט אז למה אנשים מחפשים פתרונות כל כך קשים. אם מישהו לדוגמה היה הולך ברחוב, ואומר שיש לו את הפתרון האמיתי לאושר, ובשביל זה צריך ... ברמה החיצונית. כשרוצים להגיע לירח ולבנות שם, צריך הרבה מאד שינויים. יחד עם זאת כאשר אתה רוצה להיות מאושר, אתה לא צריך לשנות שום דבר במציאות!! שום דבר שאתה עושה, שום דבר שאתה מרגיש, אתה לא צריך להיות שמח כדי להיות מאושר ואני יחדד, להיות מאושר, זה להפסיק לחפש את האושר. אני מדבר עכשיו על איך בן אדם יכול לגרום לעצמו, שמעצמו הוא לא יחפש להרגיש יותר טוב. לא צריך לשנות את צורת ... זה אותו המקום והדבר ממש, אין הבדל. אין הבדל בין אתמול למחר, אין הבדלים בשום דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, האושר הוא בדבר הפנימי ביותר, הכי פנימי. ונקודה פנימית זו, היא נקודת ההבנה. אם הבנת שהכל אחד, יהיה לך טוב, אם לא הבנת, יהיה לך רע. ...
אושר בחיים, להיות מאושר בחיים, מהו אושר, אושר זמני, אושר נצחי, הדרך אל האושר, החיפוש אחר האושר, מהות האושר, סוגים של אושר
... בחיים, להיות מאושר בחיים, מהו אושר, אושר זמני, אושר נצחי, הדרך אל האושר, החיפוש אחר האושר, מהות האושר, סוגים של אושר רבות נכתב על נושא האושר, וכאן ... והנקודה להתבוננות בעניין האושר של האדם בחיים, היא, שמי שרוצה להיות מאושר בחיים, יותר מאשר חשוב שהוא יבדוק, איך להיות מאושר בחיים, עליו לבדוק, מהי מהות האושר בחיים שאותה הוא מחפש. ולא מספיק להבין באופן חלקי, שאתה מחפש אושר באופן כללי. אלא על האדם להיות ... כי המון אנשים מחפשים את האושר. ובני האדם בעולם, עסוקים בלנסות להיות מאושרים, בדרכים כאלו ואחרות. וכולם עסוקים במרדף אחרי האושר, או אחרי ההנאה, או אחרי השקט הנפשי, או אחרי דבר כלשהו, שכל אחד יגדיר אותו איך ... משהו חדש. והסיבה שאנשים רודפים אחרי הזנב של עצמם ולא מצליחים להיות מאושרים בשלמות, ולא מצליחים להפסיק לחפש את האושר, היא רק משום, שאף אחד לא באמת מבין, מה בדיוק הוא מחפש. וכולם מחפשים איזה משהו כללי, שלא ממש יודעים מהו. ובני האדם מתעסקים באיך להיות מאושרים. במקום בלנסות להבין, מהו בכלל האושר שאותו הם מחפשים. כי קודם כל צריך להבין, מה בדיוק מחפשים ולהיכן בדיוק רוצים להגיע. ורק אחכ ...
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
אושר בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב
... בקלות, משחק החיים בקלות, איך לקחת את החיים בקלות? איך לזרום עם החיים? פרפקציוניזם, איך להיות קליל? איך לזכור שהחיים הם משחק? איך לזכור שהכל משחק? לא להיות פרפקציוניסט, טיפים להיות מאושר, הכל מושלם כרגע, לא חייב להרגיש טוב איך לחוות את החיים כמשחק ולהרגיש ... כהן מציע שתהיה לנו אפשרות להחליט מתי אנחנו רוצים לשחק במשחק של החיים ומתי להפסיק להתאמץ כל כך. תזכורת יומיומית לכך יכולה לעזור לנו לשמור על גישה רגועה יותר. האם אנחנו חייבים להיות מאושרים כל הזמן? רבים חיים תחת התפיסה כי הם חייבים למלא את כל רצונותיהם כדי להיות מאושרים . אם אדם חושב שהוא חייב להצליח, להיות בריא, או להיות בזוגיות מושלמת, ... לא מסתדר כרצונכם, ניתן לעבור לפרספקטיבה של זה לא באמת משנה. מה גורם לאדם להרגיש שחייב להיות לו טוב כל הזמן? הרבה אנשים חיים לפי התפיסה שהם חייבים למלא את כל רצונותיהם כדי להיות מאושרים. הם אומרים לעצמם: אני חייב להצליח, אני חייב להיות בריא, אני חייב ...
אושר מושלם - מהו הדבר ה*יחיד* שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות?
... מושלם - מהו הדבר היחיד שעליך לעשות כדי להיות מאושר בשלמות? כידוע, כל אחד רוצה להיות מאושר. והנה יש רמות שונות של אושר. כי יש מי שהוא מאושר יותר ומי שהוא מאושר פחות. והאושר של האדם הוא לא יציב. כי בכל רגע ורגע רמת האושר של האדם משתנה והיא בעוצמה אחרת. וכל אדם ואדם משקיע את מירב המאמצים שלו בלהיות מאושר. כי מי שיתבונן היטב על מה שהוא עושה במשך כל היום, הוא יראה שהסיבה שבגללה האדם עושה את כל הפעולות שלו בכל דבר ועניין, היא אך ורק כי ... אומר, שהאדם עושה את כל מעשיו כדי להרגיש כמה שיותר טוב. וכפי שאמרנו יש רמות שונות של אושר, והאדם שואף כל הזמן להיות מאושר ולהרגיש טוב כמה שיותר. והשאלה הנשאלת היא, מהו הדבר האחד והיחיד שבו ורק בו תלוי האם ועד כמה האדם יגיע וישיג את האושר שלו? כי יש בעולם כל מיני עצות איך להיות מאושר. וחלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות. אבל לא תמיד קל לאדם לקיים את העצות של איך להיות מאושר. והשאלה היא, מהו בעצם הדבר היחיד שמשפיע על אם ועד כמה האדם יהיה מאושר? כי מי שיודע את הסוד הזה של מהו הדבר היחיד שבו ורק בו תלוי האם באמת ועד כמה האדם יהיה מאושר, אז הוא משקיע את כל המאמצים שלו בדבר הזה. והעניין הוא, כי מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, שהוא לרצות להיות מאושר בשלמות. כי כל אדם רוצה להיות מאושר. וכל אחד רוצה להיות מאושר כמה שיותר. אבל לא כולם רוצים להיות מאושרים באותה עוצמה. לדוגמה, כאשר האדם כועס על איזה דבר, הרי שבאותו הרגע האדם יותר רוצה לכעוס מאשר להיות מאושר. כי אילו האדם היה רוצה להיות מאושר יותר מאשר לכעוס, הרי שהאדם לא היה כועס. כי הכעס הופך את האדם לפחות מאושר. ואם נתבונן נראה, כי הדבר הקל ביותר לעשות בעולם בכל תחום, ... כי כל דבר אפשר למנוע מהאדם, אך את הרצון של האדם, בזה רק האדם עצמו שולט. כי האדם יכול לרצות כל דבר. ומי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו פשוט להתחיל לרצות להיות מאושר בשלמות. וככל שהאדם רוצה יותר להיות מאושר בשלמות, כך הוא מושך אליו את האושר בשלמות. ולמרות שלפעמים נדמה לאדם שהרצון שלו להיות מאושר בשלמות מרחיק אותו מאושר בשלמות, הרי שאף על פי כן, ככל שהאדם ירצה יותר להיות מאושר בשלמות, הרי שהאדם אך ורק מתקרב אל אושר בשלמות. והאדם מגיע לאושר בשלמות, רק אחרי שהוא בשלמות רוצה להיות מאושר בשלמות. כי יש בעולם שלנו שלמות. אבל יש תנאי אחד ויחיד שבו תלוי האם האדם ישיג או לא ישיג, ועד כמה מהר האדם ישיג את השלמות. והוא עד כמה האדם אכן רוצה את השלמות. כי מי שרוצה את השלמות, עליו לרצות אותה בשלמות. וכל זמן שהאדם רוצה עוד דבר חוץ מאשר להיות מאושר. דהיינו, כל זמן שהאדם רוצה לדוגמה כבוד, או כסף, או כל דבר אחר, שהוא לא האושר עצמו, הרי שהאדם עדיין לא ראוי להיות מאושר. כי האושר מגיע, אך ורק למי שרוצה אותו בשלמות. כי האושר הוא השלמות עצמה. ותנאי הקבלה ההכרחי להיות מאושר דהיינו, להרגיש שלמות, הוא על ידי זה שהאדם אכן רוצה בשלמות אך ורק להיות מאושר. ומצד האמת כולם כל הזמן רוצים להיות מאושרים. אלא שהרצון הזה הוא מוסתר ולא בא לידי ביטוי בעוצמה חזקה. אבל מי שהוא איש חיל ובעל ביטחון עצמי ואמונה עצמית, הוא מחליט למקד את כל ההתעסקות שלו באיך להיות מאושר. דהיינו, לפצח את הנוסחה ואת הדרך ואת הסוד, של איך להיות מאושר בשלמות ולא טיפה אחת פחות. וגם אם האדם חושב שאולי הדבר לא אפשרי להיות מאושר בשלמות, הרי שעדיין ראוי לו לאדם לאמת את המחשבה הזאת, האם האושר בשלמות קיים או לא. וכל זמן שלא ברור לאדם בשלמות שאין שלמות אחריה, שהוא לא יכול להשיג אושר בשלמות, הרי שעל האדם לתת לעצמו את הצאנס ואת ההזדמנות להיות מאושר בשלמות. כי יש טועים, שהם מייאשים את האדם ואומרים לו שאין שלמות. והם טועים, שלא מבינים לא את עצמם, לא את המציאות, ולא את האדם שבא ... את האדם ומשבשים את דעתו ומנסים לייאש אותו מלרצות את השלמות. כי האדם מטבעו רוצה את השלמות. ואף אחד לא יסרב להיות מאושר בשלמות. אלא שאותם טועים לימדו את האדם שאין דבר כזה אושר בשלמות. והמציאו כל מיני טענות שונות, מדוע אין אושר בשלמות. והכל זה רק כדי ... איש אמת והוא יודע שיש שלמות, הוא מלמד את האדם שיש שלמות, ושלא יתייאש מלחפש אחרי השלמות. וכפי שאמרנו, מי שרוצה להיות מאושר בשלמות, עליו לעשות את הדבר הפשוט ביותר, והוא לא להתכחש לכך שהוא רוצה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להיות מאושר תמיד, אושר נצחי, עשייה לשם עשייה, עשייה לשם שמיים, מהו אושר בשלמות? אחדות הסיבה והתוצאה, ליהנות בחיים, ליהנות מהדרך אל האושר, סוד האושר, לשמה ושלא לשמה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
אושר, הצלחה, אהבה וחיים טובים - הספר על: להיות מאושרים, מהו אושר אמיתי, הדרך אל האושר, להיות אדם מאושר, אושר, איך להיות מאושר, הסוד של האושר, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות ועוד...

אושר ושקט נפשי אמיתי - הספר על: אושר, להיות מאושרים, דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: אושר, האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Happiness.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הדרכה לאושר, אושר, טיפול אושר בנושא להיות מאושרים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Happiness.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 20:49:40 - wesi13